Stor baby...

:wtf:
Takk:happy: Jeg merker bare at de er litt ambivalente og jeg får ofte sånne svar: oj, h*n var stor, men så ingenting mer. Har bevart roen, men i det siste så har det klikket litt for meg. Takk, skal spørre mer neste gang. Har ny time om 2 uker. Og da skal jeg bli litt mer spørrende. Vi nærmer oss tross alt termin. :wtf:
Huff.. Ikke noe gøy når de kommer med "oi" og uttalelser om liten/stor. Ja skriv ned masse spørsmål til neste time! Gjør det du kan for å trygge deg selv før fødselen ☺️
 
Hei!

Dette er jo nettopp det vektkontrollene er til; å vurdere om baby blir for stor. Jeg har diabetes type 1 og nå i innspurt er jeg på kontroll annenhver uke for vekstvurdering. Ved diabetes blir fosteret fort stort pga. mors blodsukker. På St Olavs hospital sier de at alt innafor 15% er normalt, altså at babyen kan være opptil 15% større enn normalen uten at dette trigger noe behov for igangsetting, ks eller ytterligere vurderinger. Min første (gutt) var hele 25% større enn normalen ved 37 uker, men de stresset ikke noe videre med det. Ble igangsetting etter plan i uke 38 (pga. stort barn + risiko for morkakeløsning hos diabetikere som går til termin) som endte i ks pga. manglende fremgang i fødsel. Han var 4,1 kg da han kom. Opplevde ingen av legene eller jordmødrene som stresset underveis.
 
:angelic:
Hei!

Dette er jo nettopp det vektkontrollene er til; å vurdere om baby blir for stor. Jeg har diabetes type 1 og nå i innspurt er jeg på kontroll annenhver uke for vekstvurdering. Ved diabetes blir fosteret fort stort pga. mors blodsukker. På St Olavs hospital sier de at alt innafor 15% er normalt, altså at babyen kan være opptil 15% større enn normalen uten at dette trigger noe behov for igangsetting, ks eller ytterligere vurderinger. Min første (gutt) var hele 25% større enn normalen ved 37 uker, men de stresset ikke noe videre med det. Ble igangsetting etter plan i uke 38 (pga. stort barn + risiko for morkakeløsning hos diabetikere som går til termin) som endte i ks pga. manglende fremgang i fødsel. Han var 4,1 kg da han kom. Opplevde ingen av legene eller jordmødrene som stresset underveis.
Hei! Jeg går egentlig til ultralyd pga noe helt annet, har en utvekst som ikke er helt bra...Det med vekstkontroll er egentlig bare ekstra :) Dwrdoe blir jeg helt forvirret når de sier «oj, så stor», men så ingen videre informasjon. Ville bare vite hvordan jeg skal forholde meg til dette.:angelic:

Håper du får like god oppfølging nå og alt går bra ;)
 
Skal på vekstkontroll førstkommende torsdag.. men da er jeg 32+2.. syns selv det er sent i svangerskapet med oppfølging pga for stor baby eller ikke...
 
Back
Topp