Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Noen som har erfaringer med å føde på st olavs etter at Orkdal fødestue ble lagt ned?
Jeg hører at mange sier de ble presset til å dra hjem timer etter fødsel pga at det er fullt på sykehuset, å at man må stå i kø for å få seg fødestue......
Kommer vel an på trykket, men har ikke hørt noen jeg kjenner ha de problemene.. Man blir vel overført til pasienthotellet om man ikke trenger ekstra oppfølging, så er avslappet selv
To kjempefine fødsler på st.olavs i 2009 og 2011. Godt ivaretatt selv om de hadde det travelt. Fikk plass på pasienthotell begge gangene og hadde det helt supert. Ingen jeg kjenner heller som har hatt de opplevelsene du beskriver.
Skal føde der selv og det har jeg ikke hørt. Eneste jeg vet er at det er 2 avdelinger og det "bestemmes" hviken avdeling du skal på etter hvor du bor, jeg fra melhus hører til avdeling vest visstnok. Men spurte JM om dette og hun sa hvis det var travelt på den ene avdelingen, og ikke så travelt på den andre ble du som regel sendt dit. Man blir liggende på barsel til man klarer å gå på do, til heisen osv selv og barnet ikke trenger noen xtra oppfølging, så blir man oftest fraktet til pasienthotellet. Er det fullt, blir man liggende på barsel. 3 dager for førstegangs iallefall fikk jeg vite. Har ingen erfaring selv, men har ikke hørt at man blir dytta bort slik nei.
Fødte i juni 2013 på St.olavs. Hadde en langdryg fødsel og det var fullt på føden vest der jeg egentlig skulle. Følte meg likevel godt ivaretatt. På barselhotellet var de stakkars folka så overarbeida at jeg fikk vondt av dem, så de var meget stressa til tider! Fikk likevel bli i 4 dager pga ammetrøbbel.