Stjernetegn- løven

ORIGINAL: Emja

Løvenes nøkkelord er: "Sentrum i Universet" "Kongen på haugen" hehe [:D]
De trives veldig god i sentrum for all oppmerksomhet. Godtar ikke å bli oversett.
Det er noe forskjell på jente å gutteløvene. Begge er utrolig sjarmerende. Vet utrolig godt
hvordan de skal sjarmere folk i senk.
Mens for meg som er skorpion så går jeg nok bedre overens med gutteløven enn jente løven.
Det sies at det værste barnet en skorpion kan få er løve hehe.. Nå har jeg ei løve jente og jeg fikk jaggu meg kjenne på det [8D] 
Løve gutter har alltid klart å sjarmert meg i senk.. Vet ikke hur de gjør det [:D] men de klarer det lett [:D] Så det blir spennende å se hehe [:)]

Ellers så kan løvebarn være krevende barn. Da de krever mye oppmerksomhet. Og å tvinge et løvebarn til noe må du aldri finne på.. Da får du problemer hehe.. Du må alltid gi løve barnet to valg, så han/hun kan velge selv, så går det meste bra [:D]

Hmm ska sjå.. hva mer.... [8D] Ja... De er gode skuespillere.. Og flink til å sette folk opp mot hverandre.. De kan få hele familien/vennegjengen til å krangle uten at skjønte det kom, og i mellomtiden sitter den lille løva der og later som ingenting hihi [:D] De er utrolig smarte.

Kommer ikke på mer i farta, men nøkkelordet er hvertfall at løva er nummer 1.. nåde den som ikke fatter det hehe [;)][:D] Men som regel går det bra, fordi dem er så flink å sjarmere folk i senk [;)][:D]

Jeg hadde ei bok en gang om hur løvene er som babyer, (alle stjernetegnene da) hur de blir barn, tenåringer, ungdom, voksen, gammel..
Skal se om jeg har den ennå [:)] Lete litt senere [:)] 

He he, moro at du nevner det å tvinge et løvebarn. Vi har hatt dårlig erfaring med det her hjemme, helt umulig. Vi må starte på nytt, hehe. Derimot er to valgmuligheter noe som fungerer utmerket, helt utrolig at de kan ha en så sterk personlighet allerede så tidlig.... Hva heter boken du nevner? Tipper det er en god del interessant lesing der [:D]

Her var det mye bra lesning, blir spennende dette og se om det stemmer[:D]
Selvfølgelig er alle barn forskjellige med ulik temprament, men tror nok at det ligger noe sant i dette med horoskop[8D]

Har en venninne som er veldig inne på dette med astrologi, og her er det hun skrev til meg da hun fikk vite når jeg hadde termin (07.08.)med en liten jente:

"Da blir det en liten Løve jente da:) Løvene er knakandes kjekke, men pass på å gi den lille løven ekstra stor plass hjemme!! Her er et lite utdrag av hva du kan forvente...:
Løven symboliserer glede og lek, stolthet og generøsitet. Løven elsker oppmerksomhet og vil gjerne være verdensmester. Når en Løve er i sentrum for alles oppmerksomhet, har en Løve det bra.

Løven lever og ånder for oppmerksomhet. Den symboliserer det lekende, generøse og spontane. Stjernetegnet er kreativt, barnlig og oppfinnsomt. Latteren ligger alltid på lur, øynene glitrer og smilet er aldri langt unna. Løven er en solstråle, som blomstrer når alles øyne er rettet mot den.

Så du kan glede deg:)"

Så vi som venter løvebarn kan virkelig glede oss... [;)]

Jeg er løve selv, men er født 23. august, så er akkurat på kanten mellom løve/jomfru. Tror nok jeg har begge deler i meg egentlig. Her er mannen tyr, og lillegutt blir nok en løve[;)] Blir spennende dette her!

ORIGINAL: Bare Kari

Ultralydterminen min er 20. august, men jeg regner med jeg går 14 dager over som min mor og  mormor gjorde med alle sine[8|] Så da blir det et septemberbarn, og jomfru.. Har ikke noe lyst til å gå over i det hele tatt![:'(]

Ang. Jomfruen så kan du få mye spennendes der og [;)] Der fins 3 forskjellige jomfruer: Man har den som har støv på hjernen, Den økonomiske og den kunstneriske..
Jeg har eksempler nær meg på alle 3.
Min mormor har støv på hjernen.. trenger vel ikke gå mer inn p ådet hehe..
Min Gudmor er den kunstneriske og elsker å pusse opp på ting og tang selv istedet for å kjøpe nytt..
Min bestevenninne er den økonomiske.. Herregud så kontroll hun har på alt.. [:)]

Men alt dette er jo i voksen alder da [:)] Vet ikke så mye om hur de er som barn, men vet at de er veldig snille barn [;)][:)]

Heia igjen.. Letet men fant ikke den boken jeg leta etter.. lurer på om ikke venninen min kan ha den.. Husker ikke hva den heter heller desværre..
Men jeg fant fram en annen bok og her står og ganske mye.. Skriver ned alt som står om løven.. [:)]

LØVEN 23 juli - 23 august
Løvene er dyrekretsens store kattedyr, og i likhet med sine navnebrødre i naturen, betrakter de seg selv som den himmelske gudeverdens store stolthet. De har en medfødt verdighet og en kongelig holdning som viser at man ikke står overfor hvem som helst - men en Løve. Dette skyldes at løven styres av sole, som tross alt er midtpunktet i vårt solsystem. Uten solen ville vi alle skrumpe inn og dø i løpet av et øyeblikk, og enkelte løver klarer ikke å la være å tro at det samme ville skjedd hvis ikke de fantes. Det er disse som gir de andre bærerne av tegnet dårlig ry, og de er så kjepphøye at man får lyst til å stikke ut en fot og spenne bein på dem når de går forbi.
Men de fleste løver likner ikke på det typiske bildet som gis av dem. I hvertfall ikke hele tiden. Ja, det stemmer at de stortrives i rampelyset og raskt blir urolige hvis de ikke føler at de får nok oppmerksomhet.
Det foregår svært subtilt, men man oppdager at samtalen behendig har glidd inn i et spor der løven trives. Dette kan få løvene til å virke utålelige og overbærende, og det finnes så absolutt enkelte løver som faller inn under denne kategorien, men ike de fleste. De kan faktisk være uhyre populære og har vanligvis en skokk av venner og slektninger.
Løvenes hengivne, generøse og omtenksomme sinnelag gjør dem uimotståelige og vanskelige å mislike. Deres meddelsomme og entuiastiske natur skyldes at de er et ildelement, og trekkene forsterkes av varmen fra solen.
Løvene har lett for å vise følelser og kan være overstrømende.
De liker også å kjøpe gaver, og har svært stor glede av å finne den rette presagen til mottakeren. Man kan forestille seg hvor skuffet de blir hvis presangen ikke blir mottat på rette måte, eller hvis man bare ser på den en liten stund før man legger den fra seg. Løver har vanligvis svært eksklusiv smak, men ikke la dette skremme deg når du kjøper presanger til dem. Enhver løve med respekt for seg selv foretrekker kvalitet fremfor kvantitet, så det er atskillig bedre å kjøpe en liten eske med dyr og eksklusiv sjokolade, enn en stor eske med dårlig kvalitet.
Løvene tar det som en kompliment - du er åpenbart klar over at for dem er bare det beste godt nok. Hvis du på den annen side bruker mer enn du har råd til, vil fornøyelsen ødelegges av en oppriktig bekymring for at du er blakk.
Løven er et av de mest kreative tegnene, og de fleste løver har betydelige kunstneriske anlegg. Mange av dem er virkelig i sitt rette element idet de trer ut på en scene, uansett om det er som skuespiller, danser, sanger, musiker eller impresario. De er også flinke til å organisere - hvis man vil at kontoret skal fungere som en velsmurt motor, bør man sette en løve i ledelsen.
Det stemmer at makt går enkelte løver til hodet like raskt som vodka på tom mage, og dette tegnet har så visst hatt sin del av diktatorer og mennesker med kontrollmani, men de fleste løver klarer å styre unna slike uheldige utslag. De kan være sjefete, arrogante og til og med nedlatende iblandt, men på et eller annet vis tilgir man dem alltid til slutt, siden de har så mange formildende egenskaper.

Ja.. det var det som sto om løven i denne boka.. skal få inn det med barn osv, hvis jeg finner den andre.. [:)]

Back
Topp