Stjernest0v prøver å lage et søsken

Stjernest0v

Betatt av forumet
Kvinne 26 sammen med mann 30. Vi har ei datter på ett år om noen dager. I desember kastet jeg pillene (ikke bokstavelig talt hehe) og nå begynner prøvinga om søsken!

Forrige gang jeg sluttet på pillen var det første barn og annet pillemerke. Jeg ammer, men har nylig kuttet dagamming, så nå foregår det kun kveld, natt og tidlig morgen. Ble gravid i PP1, mistet og ble gravid allerede neste PP sist.

Vet ikke hvordan amming og prøving blir å samarbeide... eller om noe har endret seg hos meg. Før kunne jeg iallefall kjenne når EL nærmet seg. Hvis det blir likt forrige runde skal jeg få EL veldig snart, så derfor begynte jeg testinga allerede i dag.

Nå er jeg så spent... Vi ønsker helst tette barn, så hadde nok ikke trengt å gå på pillen i det hele tatt. Kan angre nå...

20220114_215807.jpg
 
20220116_103800(0).jpg


Dagens eggløsningstest. Enda negativ, men sterkere. Alt jeg husker fra den korte tiden jeg testet for eggløsning sist gang så hadde jeg en veldig kort LH-topp, typ noen timer. Jeg hadde en sånn test som jeg har nå morgen, positiv (hadde aldri sterkere teststrek) ettermiddag og negativ kveld.

Men vanskelig å si nå etter graviditet og fødsel, i tillegg til å ha gått på pillen.
 
Last edited:
20220117_111007.jpg


Ser ut som det KAN nærme seg... Skal teste i ettermiddag også! Vi la inn en aksje i natt (testa rett etter, hehe) og hvis den blir positiv i løpet av de neste få dagene kan vi slappe av og bare håpe.

I morgen er det første bursdag i hus. Da blir frøkna ett år og ingen av oss kan tro at tida har gått SÅ fort... :wideyed: Tenk hvis jeg får eggløsning på bursdagen og blir gravid måneden hun ble født i. :love017

Har faktisk hatt litt sånn øm mensmage fra i går. Kan være noe helt annet da. Spent!
 

Vedlegg

  • 20220117_111007.jpg
    20220117_111007.jpg
    95,1 KB · Visninger: 36
Aner ikke om jeg har hatt eggløsning eller ei, men fortsetter å teste og legge aksjer uansett.

I går var testen helt blank nesten, så var redd for at jeg mista LH-toppen. Har testet nå igjen og skal også teste senere i dag. Testen er mye sterkere enn den var i går, men fortsatt svakere enn de jeg hadde søndag og mandag. :bored:

Vi får se...

Er øm i nedre mageområdet og har vond korsrygg. Hva det er relatert til vet ikke jeg. Men greit å ha det nedskrevet. :joyful:
 
Fortsatt negativt. Jeg skal slappe av og tenke at jeg er 1 DPO i dag. Har ikke eggehviteutflod heller. Og så begynner ventinga... :bookworm:
 
Hvis jeg mista en LH-topp så ville det vært på mandag en gang etter 11. Eggløsningen var kanskje på tirsdag i så fall, så da er jeg kanskje 1 dpo i dag, onsdag altså.

Testene er super negative enda... Godt å være i det som forhåpentligvis er DPO-land igjen. Litt stressende, men spennende. :happy:
 

Vedlegg

  • 20220119_223423~2.jpg
    20220119_223423~2.jpg
    1,1 MB · Visninger: 54
Er så øm og oppblåst i magen. Det har jeg brukt å ha etter eggløsning før og. Men igjen, vet jo ikke om jeg har hatt det.

2 dpo i dag da. Vet ikke om det har gått opp for meg at vi allerede prøver på nr 2. Det har jo gått så fort!! Ble jo nettopp mamma for første gang jo. o_O Tida flyr og jeg henger ikke med...



Vet ikke hvorfor jeg har følelsen av at hun kommer til å få en lillesøster. Helt siden jeg var liten har jeg følt at jeg kommer til å få jenter. Det er jo helt tilfeldig hva man får da så klart. :wacky:

Vi har ingen ønsker om kjønn, men hadde vært gøy med gutt og da! :Heartblue Jeg gjetter at vi får jente neste gang og, haha. Tuller stadig vekk med det og samboer sier "jeg har alltid vært omringet av jenter, så blir ikke overrasket". :laughing002
 
3 dpo. Har hatt oppblåst mage, luft og hatt litt ømhet nedi magen. Det har jeg brukt å ha etter eggløsning før også.

5 dager til jeg begynner testinga!! Jeg vet 8 dpo er tidlig, men jeg er kontrollfreak og hvis jeg blir gravid vil jeg se hele progresjonen. :rolleyes: Jeg er rar, jeg vet. :hilarious:

Testa enda en gang med OPK for å være sikker.. fortsatt nesten helt blankt.
 
4 dpo. Har enda luft i magen.. og masse sommerfugler. :p Og en rar ting er også at sexlysten er superhøy akkurat nå! Negative tester og mangel på utflod sier at jeg ikke har eggløsning nå. Vanligvis har jeg økt sexlyst ved eggløsning, ikke etter.

Nå når vi virkelig har begynt å prøve så innser jeg hvor nervøs jeg er for overgangen fra en til TO barn! Hvordan får folk det til?? :hilarious: Det skal bli kaos i hus, haha. :wideyed:
 
Så spennende!!
Ja, det er jo det! :love017 Har konstante nerver, gode altså. :nailbiting::Heartpink



---
Må legge til i dag at jeg har hatt noe stikninger og små kramper på nedre høyre side... vet ikke hva det er for noe. Kan jo være hva som helst.

Og så har jeg vært veldig tissetrengt. Det er ikke bare litt heller... Kan ikke være graviditet så tidlig, men greit å ha det dokumentert. :happy:
 
5 dpo og bortsett fra oppblåsthet og en stor kvise (wtf?? Det bruker jeg aldri å ha) er det lite action. Men dagene går! :joyful:
 
Jeg skrev for tidlig. Nå har jeg veldig øm mage.. litt sånn uggen mensmage liksom. Ikke noe ille, men nok til å merkes. Skjønner ikke hvorfor jeg har det så tidlig... Kanskje jeg får dårlig mage i morgen. :wtf:
 
6 DPO. Våknet opp til hodeverk og korsryggsmerter i dag. :dead: Samboer har fri i dag, så jeg har lagt meg igjen, men har fortsatt vondt...
 
Har så mye luft i magen. :hilarious::oops: Ellers er hodeverken så og si borte, men korsryggen er vond.

Tidligere i dag kjente jeg en intens stikking nedi magen, som strålte ut i beinet. Gudene vet hva det var... :bookworm: Alt man kjenner på når man er så obs på kroppen sin under prøving... :hilarious:
 
To dager før meg du! Jeg har kjent på menssmertelignende ubehag og ømhet «nedi der» i hele dag. Spennende tider:wacky:
 
To dager før meg du! Jeg har kjent på menssmertelignende ubehag og ømhet «nedi der» i hele dag. Spennende tider:wacky:
Åå så spennende! :joyful::nailbiting: Jeg har litt stikking her og der nå, men det kan jo være noe helt annet. Nå når det nærmer seg testetid (tenker torsdag eller fredag, hvis jeg holder ut..) går tiden såå sakte... :yuck:

Har bare bestilt 2 gtester, med vilje. Er vanligvis en skikkelig testetøs... :hilarious: Har tidligere begynt å teste 5 dpo to ganger daglig liksom. Man blir litt sprø da. Trenger jeg flere kjøper jeg på butikken. Jeg er stolt av meg selv som klarer å holde ut! :laughing002
 
7 dpo!!

To dager til jeg skal teste. :smiley-ashamed004 Skal ikke gå på en smell i morgen og kaste bort en test. :oops:

Av en eller annen grunn takler jeg ikke smaken av melk plutselig.. Jeg ELSKER melk og drikker helmelk daglig. Men nå smaker alt surt... Har spurt samboer om det smaker normalt for han. Jepp, sier han. For meg smaker det surt og ekkelt. :hungover:

Hvis jeg ikke er gravid så blir jeg lei meg og svært forvirra, for jeg vil like melk igjen. Hva kan det være?? :sorry:

Nå tar jeg en kaffe, uten melk fordi det smakte ekkelt, mens Klatremus (det kan vi kalle ettåringen.. hun liker å klatre:hilarious:) ser på Peppa Gris og spiser litt snacks. Jeg har så hodeverk i dag, så hun får kose seg med det mens jeg slapper av litt. :p
 
Back
Topp