Stjerner foran øynene..

P.I.J

Elsker forumet
Junibarna 2015
Sto å vasket i sta og da fikk jeg plutselig hjertebank og stjerner foran øynene..holdt på å falle..noen som har det likedan? Blodtrykket mitt er normalt..

Hatt dette 3 ganger i svangerskapet. Skikkelig ubehaglig. Legene sier det ikke er noe farlig, så lenge man ikke har andre symptomer som feks høyt blodtrykk eller smerter.
Fastlegen min mente det kunne være en form for hodepine selv om jeg ikke hadde vondt i hodet. Ikke lett å bli klok ;)

Jepp! Jeg har det. Kan ikke snu hodet for å se til siden lenge. Kan ikke reise meg raskt. har migrene i tillegg. Vet ikke om det er noen sammenheng.

Jeg opplevde det samme i går. Måtte legge meg på gulvet. Blodtrykk er ok her og. Vet ikke hva det er, jeg. Bare glad for at jeg er hjemme og kan ta ting i mitt eget tempo. :)

Har hatt det sånn de siste tre mnd i økende grad. Blodtrykk og blodprøver er helt fine. I begynnelsen så jeg stjerner av og til, nå er det daglig. Utrolig irriterende!!!

Hatt det slik.. Hadde for lav blodprosent og tomme jernlager.. Nå har jeg kun tomme lager.. Kroppen er vist ikke i stand til å fylle på lagrene som gravid

har dere tatt blodprøve å sjekket jernlageret? jeg hadde det slik og sjekket jerninnholdet i blodet. det var lavt til meg og jeg måtte begynne med jerntilskudd :-)

Ser til stadig stjerner og har gjort det lenge, men blodtrykk og blodprøver er normale så da bekymrer jeg meg ikke.

Har hatt det jeg også. Mitt blodtrykk er også fint, men hender seg i blandt at jeg får litt blodtrykksfall noe som er ganske vanlig under svangerskap

Lavt blodsukker kan føre til nesten-besvimelse. Spis oftere?

Jeg har hatt dette i alle år, så har ikke tenkt noe over det. Men kan være blodsukkeret eller jern.

Jeg har også opplevd det flere ganger, men alt var fint sist jeg var til jordmor..

Etter å ha opplevd det masse av dagen i dag så tror jeg det kommer av stress og sult..

Har sikkert opplevd de ildfluene som jeg kaller dem 20 ganger iløpet av svangerskapet.. :P kommer på de merkeligste tidspunkt også. Hehe. Men legen sier det ikke er noe å tenke på. Blodtrykk og alt har vært helt supert hele veien :)

Høres ut som blodtrykksfall. Er derfor jeg ikke har vært på jobb siden slutten av januar. Har vært veldig plaga med det samme.. :/

Ikke uvanlig med bt fall da blodvolumet er høyt og det er mye belastning på hjertet spesielt mot slutten. Det skjer spesielt når man reiser seg selv om man har normalt bt ellers. Ifh til de ildfluene trenger ikke det være noen sammenheng da man gjerne ser dem når man ser på noe lyst. Det finnes partikler som flyter rundt i øyevæsken til en hver tid og det blir mer av dem etterhvert som man blir eldre. Går de ikke vekk eller at man fortsetter å føle seg uvel/ svimmel kan det bety at det er behov for en kontroll. Er ellers alt som det skal er det liten grunn til bekymring. For de med bt fall kan det lønne seg å holde i noe når man reiser seg, sitte rett opp og ned før man stabler seg på beina evt reise seg svært sakte.

Back
Topp