Stjernekikker

Hei! Er det noen her som har erfaring med fødsel av stjernekikker?
Baby har lagt med ryggen bak og hode ned i mange uker. Hverken lege eller jordmor har klart å kjenne leie til baby annet enn at hode er ned. Dette pluss at jeg kjenner spark over alt på fremsiden tyder på at baby ligger som en stjernekikker. Jordmor sier at det er mulig at baby roterer når fødselen starter, men jeg har lite tro på dette. Må innrømme at jeg synes dette er skummelt, da det er vanskeligere for baby å komme ut den veien og at hode trenger mer plass i den stillingen. Er livredd for rivne og å bli klippet, men enda mer redd for vakum eller tang, da jeg har hørt mye negativt om dette.

Begge mine har ligget som stjernekikkere.
Første snudde seg så tidlig i fødsel at jeg ikke merket noenting til det. Jeg bekymret meg derfor ingenting for at nr 2 også lå sånn. Fødselen startet og det så ut til å gå ganske kjapt. Helt til det stoppa helt opp og han kom ikke lenger ned. Det ble kanskje 2-3 timer ekstra med arbeid for å få han ned, men han kom til slutt :p kan være greit å være forberedt på at det tar ekstra tid,men det kn godt hende babyen snur seg tidlig i fødsel også :)
Viktig å være i bevegelse under fødsel for å hjelpe babyen ned. I tillegg hadde jeg godt utbytte av epidural siden det tok litt ekstra tid.
 
Hei! Er det noen her som har erfaring med fødsel av stjernekikker?
Baby har lagt med ryggen bak og hode ned i mange uker. Hverken lege eller jordmor har klart å kjenne leie til baby annet enn at hode er ned. Dette pluss at jeg kjenner spark over alt på fremsiden tyder på at baby ligger som en stjernekikker. Jordmor sier at det er mulig at baby roterer når fødselen starter, men jeg har lite tro på dette. Må innrømme at jeg synes dette er skummelt, da det er vanskeligere for baby å komme ut den veien og at hode trenger mer plass i den stillingen. Er livredd for rivne og å bli klippet, men enda mer redd for vakum eller tang, da jeg har hørt mye negativt om dette.

Sniker

Fødte jentungen som stjernekikker nå i november. Merket ikke noe særlig annerledes med denne fødselen kontra førstemann som ikke var stjernekikker:) Tre små sting og mistet en del blod, men det kunne jo skjedd uansett. Ville ikke bekymret meg for å føde slik igjen:happy:
 
Back
Topp