"stjele" navn!

Du har en gutt på snart to år som heter Benjamin. Vet du at dere får en gutt denne gangen og ? Tickeren din sier 6 uker på min skjerm :) 
Du skriver at hun "i alle år" har sagt at guttungen hennes skal hete Adrian.(?) Om du var så glad i det navnet, hvorfor heter ikke han Adrian? Og om du fant et annet et da, hvorfor ikke denne gangen og? Må si meg enig med de fleste andre her, at navn er en stor ting for enkelte av oss, særlig når det er det ene navnet man har lagt for elsk "i alle år". Da ville jeg heller respektert venninnen min og funnet et annen navn, å ikke "spyttet" på vennskapet vårt på den måten.

Jeg vet jeg hadde blitt hissig om det hadde vært en god venninne av meg. Men igjen, man kan ikke holde av navn i det uendelige. Hun kan ikke sitte å ruge på navnet å nekte deg å bruke det. Det går nok på bekostning av vennskapet deres om du gjør det. Jeg hadde diskutert det først. Dette kan ikke bety så mye for deg som for henne, i og med at din første sønn har et annet navn :)
 
Da jeg var 6 år så jeg Kamilla og tyven for første gang og bestemte meg for at min sønn skal hete Sebastian.. 8 år senere fikk jeg en nevø med det navnet som fylte 11 år i går :) da vi ble gravid første gang for 2,5 år siden bestemte vi oss for at hvis det ble en gutt skulle han hete Oliver (mistet i uke 13)... For 4 mnd siden fikk jeg en nevø som heter Oliver... (dette var min bror sin sønn, Sebastian er min søster sin sønn) så for å si det kort og greit, har du ett navn du vil bruke, IKKE si det til noen for det er ingen som eier et navn!!!
 
Spørsmålet her er vel ikke egentlig hva vi synes eller ville ha reagert, men hvordan venninnen vil reagere. Det er tydeligvis en stor greie for henne, så uansett hvor teit du eller vi synes det er å reservere navnet, så vet du jo allerede at du risikerer å miste henne som venninne dersom du velger det navnet. Så det er jo egentlig bare du som kan finne ut av hvor mye denne venninnen betyr for deg og om du er villig til å risikere vennskapet fordi det navnet er det eneste du ønsker..
 
Back
Topp