Stive fingrer?

Mikkiemor

Betatt av forumet
Septemberlykke 2015
Har begynt å bli ganske stiv/verker i fingrane ila dei siste dagane. Kjenner det godt når eg knytter nevane/skal holde rundt ting. Andre som har det sånn? Føler ikkje at eg er spesiellt hoven, men det må vell vere vatn som gjere at fingrane mine er slik no? Er for så vidt ganske stiv i heile kroppen på natta, plagsomt når eg må gå ned loftstrappa for å gå på do...

Ikke helt der, men lillefinger og ringfinger sovner flere ganger i løpe av døgnet om jeg ikke har på støtte med skinne på (gikk på apoteket og fikk kjøpt) v.håndledd når jeg sover. Det har med væske å gjøre.. Ser ikke ut som jeg har væske eller ser heller ikke hevelser. Men merker stor forskjell..
Tanta mi hadde det sånn som du forteller og hun hadde det også i håndledd. Det var pga væske..

Jeg har stive fingre pga væske i kroppen. De ser ikke hovne ut men merker det ettersom jeg ikke orker å gå med klokke selv om jeg har den på ytterste hullet på reima. Jordmor sa til meg i dag at hun kunne se at jeg hadde en god del vann i kroppen nå kontra forrige kontroll før ferien.

Jeg har også stive fingre. Spesielt ekkelt på natten. Ubehagelig å knytte neven. Tenker det sikkert er vann, fingrene er hvertfall mye større enn før..

Samme her! Ubehag i fingerleddene, og når jeg våkner om natten må jeg tvinge ringfingrene mine til å bøye seg! Utrolig dritt...

Hadde det den siste mnd med storebror, hendene var helt ubrukelige på natten, helt stive og sprengte i leddene. Hadde vondt i tommelen i flere mnd etter fødsel. Så gav det seg plutselig. Ikke hatt det nå, 37 uker på tors.

Har blitt veldig stiv i fingrene siste uken jeg å, og klokka har også begynt å stramme rundt håndleddet. Så har nok fått litt vann i kroppen, men heldigvis ikke merket så mye i beina! Men helekroppen føles stiv når jeg må opp om natta!:meh:

Veldig stiv i begge henda. Har vondt i leddene i fingrene, og føler at jeg mangler kraft. Kan feks ikke åpne brusflasker og lignende :p i følge jordmor får man det av å ha veske i kroppen, men samtidig sier hun at jeg ikke har så mye veske i kroppen...men tydeligvis nok til at jeg får vondt i henda :p

"Kjekt" å sjå at det ikkje bare er meg.. Er nettene som er verst, akkurat som om at heile handa dovna vekk/sover/er nummen. Skikkelig ekkelt. Men så går det seg til ut over dagen, då er eg bare litt stiv i ledda på en måte.. Hadde masse veske i beina og var skikkelig hoven då eg var på Kreta i juni - det verkte ikkje i det heile. No ser eg nesten ikkje at eg er hoven en gang i fingrane, men verker. Snodig.

Samme her også, fingrene begynner å bli skikkelig stive.

Sjekk ut karpaltunnelsyndrom. Anbefaler håndleddskinne om natten hvis man sover dårlig på grunn av det :) Det hjelper meg veldig i alle fall!

Jeg har fått karpal tunnel syndrom, og ble 100% sykmeldt i dag på grunn av det. Ble anbefalt å holde meg unna salt og drikke masse vann. for å unngå å få mer veske i kroppen. Og så bruke håndleddskinne om natta, og bruke hendene mins mulig, spes høyre handa som er verst! :(

Jeg har fått karpal tunnel syndrom, og ble 100% sykmeldt i dag på grunn av det. Ble anbefalt å holde meg unna salt og drikke masse vann. for å unngå å få mer veske i kroppen. Og så bruke håndleddskinne om natta, og bruke hendene mins mulig, spes høyre handa som er verst! :(

Fikk du full sjukmld for det? Våkna fleire gonga i natt, verkte skikkelig i handa :( Skal til legen på kontroll på mandag, får høyre ka ho seie då. Synst eg drikke så masse vatn, får pøse på med meir - og gå fleire gonga på do ila natta.. Er foresten bare den eine handa eg verker i, har brekt det handleddet to ganger tidlegare. Las om karpal tunnell syndrom, såg at beinbrudd kunne vere en utløysande faktor også i tillegg til svangerskap. Mulig det er derfor eg bare har fått det i ei hand?

Har masse vann I kroppen. Beina er verst. Armene og handa sovner støtt og stadig I løpet av natta. Men er helt nummen I tuppen av tommel, pekefinger og lange finger på høyre hånd. Det syntes jeg er merkelig.

Fikk du full sjukmld for det? Våkna fleire gonga i natt, verkte skikkelig i handa :( Skal til legen på kontroll på mandag, får høyre ka ho seie då. Synst eg drikke så masse vatn, får pøse på med meir - og gå fleire gonga på do ila natta.. Er foresten bare den eine handa eg verker i, har brekt det handleddet to ganger tidlegare. Las om karpal tunnell syndrom, såg at beinbrudd kunne vere en utløysande faktor også i tillegg til svangerskap. Mulig det er derfor eg bare har fått det i ei hand?
Ja, jeg jobber som frisør! Så fikk skikkelig vondt i fingrene når jeg sto å klipte, og da mente legen at det kunne bli verre vist jeg fortsatte å jobbe, og kunne ta lengre tid før jeg ble bra igjen! Er konstant stiv i fingrene enda, men er verst på kvelden og natta, men ble litt bedre av å bruke å håndleddskinne heldigvis!

Jeg har en høyre hånd som stivner litt til på kvelden. Synes det har blitt litt bedre etter jeg begynte å flekse knyttneven et par tre ganger over hodet ila dagen.

Det blir bare verre og verre. I natt har jeg ikke sovet pga vonde hender/fingre. :(

Back
Topp