Stelleveske :)

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Hva har dere i den? Han endelig kjøpt en jeg er fornøyd med, men sto helt stille når jeg skulle fylle den med ting og tang som trengs :p

-Bleier
-Ekstra skift (body, strømpebukse, jakke/genser, bukse, sokker og en ekstra lue)
-Ullsokker
-Propolis (bleiekrem)
-Våtservietter
-Paracet stikkpiller
-Amme skjold (jeg trenger det hvertfall. .)
-gulpekluter
-ekstra teppe (helseteppe)

Og en del andre småting som jeg ikke kommer på i farta..

Har ikke fylt den enda, men sist hadde jeg bleier, våtservietter, bleieposer, ekstra tøy, ekstra smokk, et par leker og et ekstra teppe. Og til meg: leppepomade, håndkrem og et ekstra sett med ullinnlegg. :)

Jeg har pakka stelleveska med klær og div til babyen til fødselen nå, og det blir jo litt anna innhold enn det kommer å være til vanlig.. Men til vanlig kommer jeg vel til å ha bleier, våtservietter, rumpesalve, ekstra skift til baby, sånn pose for å legge brukt bleie i, ammeinnlegg, ekstra smokk, stelleunderlag (både det som et litt fora som fulgte med veska, og engangs).

Sikkert mer som er lurt å ha med?

Bleier
Våtservietter
Krem/salve til sår stump.
Underlag og håndkle
Bleieposer

To skift+ekstra body
Teppe
Ammeinnlegg
2 Gulpekluter
Ekstra smokk
Leppepomade

Og har tenkt å ta en ekstra singlet oppi til meg... Han har allerede bæsjet på meg en gang...:p

Bleier
Våtservietter
Bleieposer
Stelleunderlag (fulgte med veska)
Desinfiserende gele til hendene
Zinksalve eller annen salve til sår stump

- to bodyer og strømper til baby
-dersom gulpeunge så en ekstra topp til meg
-2 gulpekluter
- Smokk
-Pose til å ha eventuelle våte/skitne klær i (fulgte emd veska)

Sist hadde jeg flaskeunge siden ammingen ikke funket, så da hadde jeg termobeholder (fulgte med veska) med flaske med varmt vann, beger med mme og måleskje + event termos dersom vi skulle være lenge borte.

Etterhvert er det greit å ta med en liten leke også.

Til meg selv har jeg en liten pung med håndkrem, leppepomade, neglefil og sånne småting som jeg vanligvis har i vesken.

Har dere pakket stelleveska og??
Nei! Den blir brukt til vogna når det trengs-og den blir jo ikke brukt på sykehuset. Nei, så mye stresser jeg ikke. Den pakker jeg for hver gang jeg trenger å ta den med ut av huset-som kun var et fåtall ganger sist. Hadde vel egentlig klart meg uten stelleveske sist, men men.. :p

Den kommer jeg også til å pakke før hver gang den skal brukes :-) Kan da umulig ta så lang tid, tenker jeg. Men nå er jeg førstegangs, så mulig jeg lærer noe annet etterhvert :-P

Den kommer jeg også til å pakke før hver gang den skal brukes :-) Kan da umulig ta så lang tid, tenker jeg. Men nå er jeg førstegangs, så mulig jeg lærer noe annet etterhvert :-P
Du har rett i det, den må man pakke og sjekke at alt er med 100 ganger men det tar til gjengjeld ikke lang tid.

Her er den pakket med lillesøsters ting, for vi bruker den på sykehuset :-)

Nei! Den blir brukt til vogna når det trengs-og den blir jo ikke brukt på sykehuset. Nei, så mye stresser jeg ikke. Den pakker jeg for hver gang jeg trenger å ta den med ut av huset-som kun var et fåtall ganger sist. Hadde vel egentlig klart meg uten stelleveske sist, men men.. :p
Her eeeeelsker jeg å gå ut, og jrg må levere storesøster i bhg så fort jeg er på beina igjen og. Pluss at vi ikke har bil, så her busser vi eller går... Så vogn og stellebag må stå klart :D Brukte den MASSE sist :-D

Nå er den klar for avreise til sykehuset med klær og div som skal med til babyen.
Til vanlig vil den inneholde det lille trenger av stellesaker, noen skift, evt flaske/MME/smokker ved behov. Og skift til meg + det som evt trengs av bind, ammeinnlegg, osv.
Også vil den i tillegg fungere som veske så evt lommebok, mobil, osv, vil også få plass i den

Her eeeeelsker jeg å gå ut, og jrg må levere storesøster i bhg så fort jeg er på beina igjen og. Pluss at vi ikke har bil, så her busser vi eller går... Så vogn og stellebag må stå klart :D Brukte den MASSE sist :-D
Når jeg var ute av huset med vogna, så sov babyen all the way. Hadde med bleier og skift, men var bare et fåtall ganger jeg trengte de. Og da kunne jeg bare pakka de ned i bagen i vogna :p men vi har bil:p håper jeg blir kjent med flere med små barn denne gangen slik at det blir litt kaféturer osv. Fint lite av det sist:p

Når jeg var ute av huset med vogna, så sov babyen all the way. Hadde med bleier og skift, men var bare et fåtall ganger jeg trengte de. Og da kunne jeg bare pakka de ned i bagen i vogna :p men vi har bil:p håper jeg blir kjent med flere med små barn denne gangen slik at det blir litt kaféturer osv. Fint lite av det sist:p
Kafé turer var det lite med her og, men gikk masse likevel!!! Fikk helt panikk av å gå hjemme "alene" hele dagen :-ap

Håper også å bli kjent med noen andre med små etterhvert så jeg kan ha litt selskap på trilleturer eller også et kafėbesøk innimellom.. ☺

Kafé turer var det lite med her og, men gikk masse likevel!!! Fikk helt panikk av å gå hjemme "alene" hele dagen :-ap
Håper å bli kjent med noen andre med små som vi kan møtes til trilletur og kafėbesøk.. ☺ Det er sikkert litt hyggeligere enn å bare trille alene. Men som en jordmor sa når jeg var på ammekurs så var det ofte lurt å ta seg en tur ut på formiddagen uansett, da fikk man liksom litt følelsen av å ha gjort noe.. ;)

Håper også å bli kjent med noen andre med små etterhvert så jeg kan ha litt selskap på trilleturer eller også et kafėbesøk innimellom.. ☺

Håper å bli kjent med noen andre med små som vi kan møtes til trilletur og kafėbesøk.. ☺ Det er sikkert litt hyggeligere enn å bare trille alene. Men som en jordmor sa når jeg var på ammekurs så var det ofte lurt å ta seg en tur ut på formiddagen uansett, da fikk man liksom litt følelsen av å ha gjort noe.. ;)

Ja, kjenner jo mange her i byen, som vil være med og som jeg kunne tenke meg å gå på kafè med... Men kjenner angsten slår inn litt og... O.o

Ja, kjenner jo mange her i byen, som vil være med og som jeg kunne tenke meg å gå på kafè med... Men kjenner angsten slår inn litt og... O.o
Det er jo fint at du kjenner noen som du kan tenke deg å være med på kafé! ☺ men så kjedelig når angsten slår inn. Kan det hjelpe om du faktisk bare prøver å gå på kafé selv om tankene dine ønsker noe annet?

Back
Topp