Stelleprodukter

Alita

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Hvilket merke vil du anbefale?
Jeg har alltid hatt en svært sensitiv hud og hadde endel atopisk eksem som barn. Er derfor interessert i gode, naturlige og parfymefrie merker til lille :)

Del des erfaringer, damer :)

A derma er jo en anbefalt serie for barn med eksem.:) litt dyrt og kjøpes på apotek. Dersom man faktisk får barn med eksem så finnes det økonomisk støtte å hente hos NAV som dekker innkjøp av denne typen pleieprodukter.

Jeg har lest mye om ulike økologiske merker, og kommer til å teste ut earth mama angel baby i første omgang. De får du bl.a. kjøpt på skinlove.no og iherb :)

SiSt hadde jeg barn med eksem, og jeg brukte da Seba Med serien fra apoteket. den var kjempego til første vertfall, og jeg tror jeg går for apoteket denne gangen også. Jeg er så heldig at tanta mi er sjef på apoteket, så jeg regner med jeg får masse såper/kremer fra hun denne gangen også :-)
Ellers er det lurt med allt som er parfymefritt da :-)

Vi bruker kokkosolje (cocosa) i badevannet og på vaskeklutene til bleieskift. Godt for huden og lukter nydelig :)
Til såre rumper bruker vi aller mest potetmel som fungerer veldig bra også har vi inotyol liggende hvis det er helt krise :)

Vi bruker veldig lite stelleprodukter og har gjort det hele veien. Litt olje i badevannet, sånt pulver om det var sårt/fuktig, inityol om han er sår. Vaske med såpe har vi ikke begynt med før han ble større, og da bruker vi bare en type uten parfyme. Har aldri slitt med huden, så har ikke vært så farlig hvilke såper vi har brukt. Og aderma exomega som fultighetskrem. Den er dyr, men vi hadde en tube i over ett år, så vil ikke si det var så ille likevel:) trenger ikke bruke noe med mindre det er grunn for det iallfall:)

Bruker neutral sine produkter på ungene nå. Begge slet med atopisk eksem og tørr hud som babyer.
Da brukte jeg jeg noe fra apoteket, en hvit stor "kanne" med grønn skrift :p
Klarer ikke å komme på hva den heter nå. Var veldig fornøyd med den til tross for at den var svin dyr!

Såre rumper smurte vi med bepanthen også hadde vi litt olje i badevannet.
Når de var babyer så brukte vi shampo fra dr.greve, begge hadde masse svart hår fra fødsel av ;)

Styr unna natusan og mange av de gratisproduktene i babypakkene iallfall :)

Vi bruker weleda calendula seien til småttisene. Økologiske og helt rene produkter :)

A-pro eller andre rene, organiske oljer er supert til de minste. De passer godt til bad, vaskeklut, massasje og smøring av tørr hud. Min favoritt til baby er mandel, mest på grunn av lukta. Kokos, jojoba og hvetekim er også bra.

Weleda liker jeg godt til litt større barn, når det blir behov for såpe og krem. Mange av de andre "babyseriene" er desverre dårlige produkter med mye parfyme og mineralolje.

A-pro eller andre rene, organiske oljer er supert til de minste. De passer godt til bad, vaskeklut, massasje og smøring av tørr hud. Min favoritt til baby er mandel, mest på grunn av lukta. Kokos, jojoba og hvetekim er også bra.

Weleda liker jeg godt til litt større barn, når det blir behov for såpe og krem. Mange av de andre "babyseriene" er desverre dårlige produkter med mye parfyme og mineralolje.

De klassiske babyseriene er det ofte mye drit i ja :/ Hvis ikke du har prøvd weleda sin babyolje anbefaler jeg den:) Bruker den ikke hver gang babyen bades, bare av og til. Såpe og krem er unødvendig til babyer i mine øyne ..:D

Hvilket merke vil du anbefale?
Jeg har alltid hatt en svært sensitiv hud og hadde endel atopisk eksem som barn. Er derfor interessert i gode, naturlige og parfymefrie merker til lille :)

Del des erfaringer, damer :)

Søsteren min har mye erfaring med dette, både som sykepleier og sønn med atopisk eksem. Hun anbefaler å droppe alt av våtservietter, rent vann er tingen. Det samme gjelder badevannet...kun vann, ikke såpe eller badeolje. Den beste kremen uten parabener og parfyme heter Danatekt og fås på apotek...ikke alle, men hvertfall på Boots apotek. Den er dyr, men drøy og fås i to ulike typer, 25% og 70% :) jeg bruker den på magen nå for jeg klør så sykt mye :) hjelper veldig. Kjøp den store tuben :)

Back
Topp