Stelleprodukter

Klister

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Hva kjøper dere inn av stelleprodukter før barnet kommer?
Har knapt nok skifta på en unge noen sinne så jeg aner ikke hva vi trenger :-)
Har hørt mye positivt om Coop bleiene, så tenker å kjøpe di.
Ellers kan det være greit med våtservietter, noe spesielt merke?
Hva mer må man ha?

Hva kjøper dere inn av stelleprodukter før barnet kommer?
Har knapt nok skifta på en unge noen sinne så jeg aner ikke hva vi trenger :-)
Har hørt mye positivt om Coop bleiene, så tenker å kjøpe di.
Ellers kan det være greit med våtservietter, noe spesielt merke?
Hva mer må man ha?
Jeg syns pampers sine våtservietter er best! Natusan sine syns jeg blir litt tørre og får ikke med alt (bæsj) liksom. Sikkert smakssak :) greit å ha babyolje til badevann, da foretrekker jeg natusan, da liberoen er ekstremt klissete og tjukk!

Babyolje og sinksalve synes jeg er det viktigste. Våtservietter brukte vi kun hvis vi ikke var hjemme. Ellers skylte vi rumpa hans i rennende vann (gratis og mer skånsomt :-) ) ang bleier har vi bare forsøkt libero og pampers. Vi foretrekker libero men de tre første størrelsene var ubrukelige når det kom til å holde på bæsjen så da ble det pampers.

Har kjøpt burts bees olje og salve. Så blir det libero bleier, og libero våtservietter til når vi ikke er hjemme. Hjemme blir det å bruke Vidi tørre engangskluter:)

Tøybleier og klut med vann, stelleprodukter fra burts bees :)

Stelleprodukter fra burts bees og tørre kompresser og vann til vasking når vi er hjemme. Og sink+inotyolsalve og jordnøttolje tenker jeg også kan vere greit å ha:) Våtservietter i stellevesken. Bleier har jeg ikke peiling på, pampers er best på nyfødt altså?

Jeg har brukt Libero tidligere jeg, hele tiden.. Hver 4bleiepakke gratis på Kiwi :) Og kjøpt natusan våtservietter :) Den med parfyme, den lukter bare SÅÅÅ godt :-D Hjemme bruker vi natusanolje i vannet og kluter ..

kan være greit med pudder også, ifht om ungen har noen galker man ikke får tørka ordentlig.. søstra mi og mamma brukte det mye på noen av ungene for å ikke få "gnagsår"
men det ser man for når lille kommer da.. er vel ikke noe alle babyer sliter med :p

Husker at mammanett hadde en artikkel om bleier.. skilte visst veldig på prisen på samme bleie på ulike butikker..

Takk for svar alle sammen :-) det var jo ikke så ille som jeg trodde :-P
Har sett mange skriver om Burt Bees produkter her og der, hvor får man kjøpt det?

Hvilke tøybleier skal du bruke? Jeg vurderer å bruke det, men vet veldig lite om det...
Blir brettebleier med ullbukse eller PUL helt i begynnelsen :) Det er det som blir tettest rundt en nyfødt kropp. har et par nyfødtbleier, men får se hvordan hun er i kroppen om de vil sitte tett nok. Så bytter jeg til lommebleie eller AIO(all in one) når hun bli større.
Bumgenius og appelcheeks er merker jeg liker godt, men vet ikke om de vil sitte godt på henne så må bare se ann hva som passer og prøve litt forskjellig :) Finnes så utrolig mye forskjellig!
Har et godt lager med masse ulike typer bleier her :p

Obs! Det er utrolig mye fine bleier så fort gjort og få litt for mange :p

Søk på forumet tettinntil. Masse info! Evt grupper på Facebook.

Bare og spørre også :)

Til å vaske rompa, bruker jeg Mesoft, sånne tørre kompresjonskluter du kjøper på apoteket, eller Kiwi. Tar bare vann på, så slipper du alle kjemikalier som er i våtservietter.

Når det gjelder olje, ville jeg brukt økologisk, og blandet ca 50/50 med raps og olivenolje. Fikk tipset av jordmor. Hun sa at hun ville bare brukt produkter som er så rene at du kan spise dem :-P

Jeg er sikkert litt over snittet nøye på å ikke bruke for mye unaturlig. Det er så utrolig mye unødvendig i veldig mange barneprodukter, både når det gjelder klær, pleieprodukter etc etc. Er en fordel å holde seg til rene produkter. Og ofte billigere ;-)

Blir brettebleier med ullbukse eller PUL helt i begynnelsen :) Det er det som blir tettest rundt en nyfødt kropp. har et par nyfødtbleier, men får se hvordan hun er i kroppen om de vil sitte tett nok. Så bytter jeg til lommebleie eller AIO(all in one) når hun bli større.
Bumgenius og appelcheeks er merker jeg liker godt, men vet ikke om de vil sitte godt på henne så må bare se ann hva som passer og prøve litt forskjellig :) Finnes så utrolig mye forskjellig!
Har et godt lager med masse ulike typer bleier her :p

Obs! Det er utrolig mye fine bleier så fort gjort og få litt for mange :p

Søk på forumet tettinntil. Masse info! Evt grupper på Facebook.

Bare og spørre også :)

Takk, kjekt med nyttig info! Har du bestilt fra Norge eller et annet land?
Skal sjekke ut litt sider :)

Vi har tørre servietter som vætes med vann ved bleieskift og bleier fra libero. Bepanthen-salve til eventuell sår stump, natusan olje til badevann.

Takk, kjekt med nyttig info! Har du bestilt fra Norge eller et annet land?
Skal sjekke ut litt sider :)
Begge deler :)
Lillegull
Eddabedda
Nøstebarn
Er sider du kan kjøpe fra i Norge :)
Ebay har også mye.

Back
Topp