Stelleplass

LilleE <3

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Lurer på litt diverse, hvor har dere stellebordet? Vi har vårt in på soverommet, men det er litt upraktisk vist hun har hatt en stor bæsj så skyller vi gjerne av hun i vasken, og da må vi jo bære hun med bæsjen på rumpa in til baderommet og håpe at hun ikke tisser eller bæsjer på vegen bort. Vi har også hjemmelagde våtservietter (vann og kokosolje) men vi synes det er enklere å skylle når det blir mye "gris". Ka gjør dere andre? Så bruker vi sånne store gulpekluter over stellematten, vet noen kor man kan få tak i de i stor pakke gjerne ikke så dyre, har bare funnet de på KID 3stk for 97kr tror eg. En trenger jo en del av de så det hadde vært greit å finne de til litt mindre pris :)

Vi har stellebordet på soverommet hans. Bruker en skål med varmt vann + engangskompresser til å vaske han. Når jeg går ut så bruker jeg engangsservietter, eller hvis jeg er flittig så fukter jeg en bunke med engangskompresser og lagrer detvi en voks. Funker godt for oss foreløpig.

Vi har både vanlig håndkle og flanellkluter oppå stellemattet for å lettere skifte ved søl. For det er kanskje sånne du tenker på når du sier store gulpekluter? Vi hadde allerede kjøpt de på KID, som jeg syns kosta litt vel mye. Fikk nemlig tips om å kjøpe dem på Sparkjøp. Skal visstnok komme i store pakninger, billig, solide greier som holder til flere barn :P veldig greie å svøpe babyen i og, f eks for å senke dem ned i badevannet eller i senga.

Vi har stelleplass på badet :) har både vaskekluter og våtservietter, samt div kremer. Har en håndduk over selve stellematten slik den ikke er kald for baby når jeg legger henne ned.

Er også interessert i å finne ut hvor man kan kjøpe rimelige gulpekluter. :) har skjønt at man trenger en del. Hehe

Vi har lite bad og har derfor gått for vegghengt stellebord.
Er helt avhengig av å kunne skylle i vasken om det er mye bæsj :p

Har stelleplass på badet - mye mer praktisk med tanke på de gangene det er enklest å bare vaske hele plutten eller når han tisser/bæsjer på stellebordet.

Kjøpte inn masse kluter på ikea - vist s3g veldig praktisk :)

Vi har stellekommode med badekar på badet. Har stort bad så for oss er det mest praktisk:) om det kommer kun tiss i bleia ila natts skifter vi på rommet.

Lurer på litt diverse, hvor har dere stellebordet? Vi har vårt in på soverommet, men det er litt upraktisk vist hun har hatt en stor bæsj så skyller vi gjerne av hun i vasken, og da må vi jo bære hun med bæsjen på rumpa in til baderommet og håpe at hun ikke tisser eller bæsjer på vegen bort. Vi har også hjemmelagde våtservietter (vann og kokosolje) men vi synes det er enklere å skylle når det blir mye "gris". Ka gjør dere andre? Så bruker vi sånne store gulpekluter over stellematten, vet noen kor man kan få tak i de i stor pakke gjerne ikke så dyre, har bare funnet de på KID 3stk for 97kr tror eg. En trenger jo en del av de så det hadde vært greit å finne de til litt mindre pris :)
Kjøpte 8-pakning på name-it til 130,-

Last edited:
Vi har stellebordet på soverommet hans. Bruker en skål med varmt vann + engangskompresser til å vaske han. Når jeg går ut så bruker jeg engangsservietter, eller hvis jeg er flittig så fukter jeg en bunke med engangskompresser og lagrer detvi en voks. Funker godt for oss foreløpig.

Vi har både vanlig håndkle og flanellkluter oppå stellemattet for å lettere skifte ved søl. For det er kanskje sånne du tenker på når du sier store gulpekluter? Vi hadde allerede kjøpt de på KID, som jeg syns kosta litt vel mye. Fikk nemlig tips om å kjøpe dem på Sparkjøp. Skal visstnok komme i store pakninger, billig, solide greier som holder til flere barn :P veldig greie å svøpe babyen i og, f eks for å senke dem ned i badevannet eller i senga.
Kor kjøper du kompressorene?
Er sånn type som KID kaller kosekluter, har kjøpt "gasbleier" på spar kjøp, men de er ikke store nok til å dekke stellematten

Har stellebord på badet oppe, men har brukt det lite :p skifter i senga på natta og i sofaen på dagen som regel :p har våtservietter på natta og tar vann på kompresser eller klut på dagen :)

Jeg har stellebord/kommode-sak på badet :) 3 cm unna vasken :p
Vi bruker bare tørre engangskluter som jeg fukter i lunkent vann fra vasken, ellers bruker jeg ikke vasken til noe. Kunne like gjerne brukt ei bøtte :p men varmt og koselig der inne, da. Sånne "flanellhåndklær" du tenkte på? Kunne jeg tenkt meg også.
Har noen håndklær, men de er så "tunge" og endte bare opp med at jeg brukte dem selv etter dusjen :p :p

Vi har ikke så god plass på badet, så en kamerat av oss som er hobbysnekker fikset en flott topp til vaskemaskinen!

2015-11-21 11.21.09 ed.jpg

Vi bruker tørre engangskluter til vask, noen små, myke bomullskluter til tørk, og noen litt grovere frottékluter (billig hos kid) til å legge over for å unngå tissesøl. Det hadde vært praktisk med vasken rett ved siden av, men vi begynner å få rutine med å fylle lunkent vann i plastkopp før stell.

Det kunne vært fint å stelle på soverommet om natta, men foreløpig har vi nesten alltid behov for vann og bedre lys. Badet er bare 10 meter unna, så det er vel ikke mange sekunders søvn vi kunne spart.

Kor kjøper du kompressorene?
Er sånn type som KID kaller kosekluter, har kjøpt "gasbleier" på spar kjøp, men de er ikke store nok til å dekke stellematten

Apoteket :) Vanlige matbutikker har også.

Ei jeg kjenner sydde kluter selv hun.. Så det er jo en mulighet om du har symaskin!

Apoteket :) Vanlige matbutikker har også.

Ei jeg kjenner sydde kluter selv hun.. Så det er jo en mulighet om du har symaskin!
Eg har symaskin, hadde lagd kluter til å bruke som våtservietter av mykt stoff men de absorberer ikke så de er ubrukelige. Lurer på hva sånt stoff heter da som blir brukt i disse klutene, er bomull i hvertfall

Back
Topp