Stellematte

Tiriltoppen

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Julikulene 2020
Nå er vel så og si alt i hus, bortsett fra stellematte. Vi har ikke plass til stellebord på badet og har derfor valgt å bare ha stellematte oppå vaskemaskinen. Men..hvilken stellematte skal man velge? Er det noe som er bedre enn andre ting med tanke på stoff osv? Syns den de har på KID er veldig nydelig. Er det de har i typiske barnebutikker bedre eller er det ikke noe forskjell?:)

Er det andre tips det er greit å få med seg når man skal ha stelleplassen på vaskemaskinen? :)

Greit å kjøpe en som du kan ta av trekket på og vaske - evt. en som går an å vaske av. Har ikke sett den de har på KID, men den vi har kjøpt går begge deler. Husker ikke hvor den er fra da, kjøpt i Sverige :)

Jeg har aldri hørt noe om forskjellige stoffer i stellemattan, har heller aldri tenkt over det. Har en stellematte fra Jysk vi. Har og kjøpt en oppblåsbar fra Ikea på stellebordet vi skal bruke på bad nr 2, den var billig, men jeg foretrekker nok den dyrere varianten du for på jysk/kid/barnebutikken. Vaskbart trekk tipper jeg det er på de fleste, men det kan jo være lurt å dobbeltsjekke før man betaler ;)
Vi har som regel alltid en håndduk på stellemattan for å slippe vaske trekket så ofte. Det blir også litt varmere å ligge på håndduk enn rett på mattan :)

Greit å kjøpe en som du kan ta av trekket på og vaske - evt. en som går an å vaske av. Har ikke sett den de har på KID, men den vi har kjøpt går begge deler. Husker ikke hvor den er fra da, kjøpt i Sverige :)

Det går an å ta av trekket på denne ja. Men er ikke typisk plastikk-trekk, så vet ikke hvordan det er å bare tørke av..:p

Jeg har aldri hørt noe om forskjellige stoffer i stellemattan, har heller aldri tenkt over det. Har en stellematte fra Jysk vi. Har og kjøpt en oppblåsbar fra Ikea på stellebordet vi skal bruke på bad nr 2, den var billig, men jeg foretrekker nok den dyrere varianten du for på jysk/kid/barnebutikken. Vaskbart trekk tipper jeg det er på de fleste, men det kan jo være lurt å dobbeltsjekke før man betaler ;)
Vi har som regel alltid en håndduk på stellemattan for å slippe vaske trekket så ofte. Det blir også litt varmere å ligge på håndduk enn rett på mattan :)

Så det spiller ingen rolle hvor billig/dyr man velger, så lenge trekket kan vaskes? Ikke at den på KID var sånn superbillig altså, den koster da 500 kr. Haha. Men jeg har ikke peiling på hva man skal se etter i stellematte :p

Vi kjøpte en på kiddies24 som har sånn plastbelegg. Ikke sikker på hvordan jeg skal forklare det? Men vi har bare et håndle oppå, også vasker vi over den etter stell :-)

Så det spiller ingen rolle hvor billig/dyr man velger, så lenge trekket kan vaskes? Ikke at den på KID var sånn superbillig altså, den koster da 500 kr. Haha. Men jeg har ikke peiling på hva man skal se etter i stellematte :p
Tror de fleste ligger på 399-499, så det er dyrt med stellematte :o
(Ikea har for ca 150-200kr tror jeg, men det er en helt annen type)
Men se på Jollyroom, eller på nettet generelt, for der kan man komme over bra tilbud :)
Jeg kan ikke si at alle matter er like bra, for det vet jeg ikke, men jeg velger å tro på det til noen forteller meg det motsatte :P

Kjøpte på Jollyroom, en som kostet 400 til 149. Det er stadig tilbud der, 30 % på enkelte nå. Tenker det er lurt med vanntett stoff med håndkle oppå.

Vi har kjøpt denne fra Baby Dan, syns den er så fin og enkel. Trekket er litt voksaktig, men vi tenker å bruk håndkle oppå (evt litt store vaskekluter (som vi kan hive på kokvask) under rumpa) hvis det er eksplosive bæsjebleier som skal skiftes, så vi sparer trekket litt :laughing002 Angrer litt på at vi ikke kjøpte rosa, men da jeg bestilte den visste vi jo ikke at det var to jenter i magen :p Den grå passer uansett fint inn på badet vårt, da :)

image.jpeg

Kjøpte på Jollyroom, en som kostet 400 til 149. Det er stadig tilbud der, 30 % på enkelte nå. Tenker det er lurt med vanntett stoff med håndkle oppå.

Takk for tips! Salg liker jeg :) står det på om det er vanntett eller ikke?:p

Vi har kjøpt denne fra Baby Dan, syns den er så fin og enkel. Trekket er litt voksaktig, men vi tenker å bruk håndkle oppå (evt litt store vaskekluter (som vi kan hive på kokvask) under rumpa) hvis det er eksplosive bæsjebleier som skal skiftes, så vi sparer trekket litt :laughing002 Angrer litt på at vi ikke kjøpte rosa, men da jeg bestilte den visste vi jo ikke at det var to jenter i magen :p Den grå passer uansett fint inn på badet vårt, da :)

Vis vedlegget 190518
Du kan bruke rosa håndkle :) Ellers så den veldig fin ut da :)

Takk for tips! Salg liker jeg :) står det på om det er vanntett eller ikke?:p

Tja, på noen står det "materiale: plast", på andre "rengjøring: tørk av med fuktig klut". Der det står at overflaten er bomull tenker jeg det sikkert er et trekk utenpå som kan tas av.

Vis vedlegget 190518

Jeg tenker også å kjøpe nøytral matte, for man vet jo ikke 100% sikkert hva som gjemmer seg inni der. Venter jente selv, og har lest såå mange historier om flere ultralyder som sier jente og så kommer det ut en gutt, haha. Kan heller bruke rose håndkle oppe som noen andre også sier her :)

Vi bestilte denne fra Jollyroom før helgen. 229 kr, syns ikke det var så gal pris :) Den skal også være i laminert bomull så det skal gå fint å tørke rett av. Tenker at det må være mest praktisk!
ImageUploadedByBV Forum1470647081.730865.jpg

Jeg tenker også å kjøpe nøytral matte, for man vet jo ikke 100% sikkert hva som gjemmer seg inni der. Venter jente selv, og har lest såå mange historier om flere ultralyder som sier jente og så kommer det ut en gutt, haha. Kan heller bruke rose håndkle oppe som noen andre også sier her :)

Er nok lurt det ja :) Så er det jo greit at ikke alt (spesielt større ting) er enten rosa/blått :) Vi og må ha stellematte til å ha på vaskemaskinen på badet, er ikke plass til stellekommode her heller :P Så det blir heller innkjøp av det litt senere, når vi forhåpentligvis får oss hus.. :)

Bestilte denne på Jollyroom til 299: (Det står at man kan tørke av trekket, eller ta det av og vaske det). Men om du kjøper på nett står det som regel vaskeanvisning og hvordan den er laget :)
273029.jpeg

Er nok lurt det ja :) Så er det jo greit at ikke alt (spesielt større ting) er enten rosa/blått :) Vi og må ha stellematte til å ha på vaskemaskinen på badet, er ikke plass til stellekommode her heller :p Så det blir heller innkjøp av det litt senere, når vi forhåpentligvis får oss hus.. :)

Bestilte denne på Jollyroom til 299: (Det står at man kan tørke av trekket, eller ta det av og vaske det). Men om du kjøper på nett står det som regel vaskeanvisning og hvordan den er laget :)
Vis vedlegget 190566

Akkurat denne har jeg sett meg ut også, haha. Skal bare ta et par runder i butikkene her idag og se hva som finnes. Ellers bestiller jeg denne tenker jeg :)

Akkurat denne har jeg sett meg ut også, haha. Skal bare ta et par runder i butikkene her idag og se hva som finnes. Ellers bestiller jeg denne tenker jeg :)

Heheh, så artig :) :)
Ja var det jeg og tenkte, kjøpte jo seng på Barnas hus, men så hadde de ikke noen matter der som jeg ville ha, så da ble det på nett isteden.

Tips!
Jeg kjøpte disse myke "klutene" i flanell på sparkjøp :) Tenkte å ha de oppå stellematten for å slippe søl på den :p De kan vaskes på kokvask :)
ImageUploadedByBV Forum1470669683.224162.jpg

kjøpte denne fra babydan i stad :) søt og fin og passer bra i størrelse til vaskemaskinen :)

Vedlegg

• image.jpeg
    image.jpeg
    21,1 KB · Visninger: 22
Back
Topp