Stellebordsplass i liten leilighet...

Advokato

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
❤Januarlykke 2022❤
Februarlykke 2022❄️
Noen med tips til hvordan løse stellebordsplassen med liten leilighet og enda mindre bad?
Alternativ nr 1 er å ha stellematte på vaskemaskinen, som er greit nok. Men hvor gjør man av alt man trenger til stellet? Kan jo skru opp hyller, men det er et lite bad og vi ønsker jo å selge en dag (forhåpentligvis løpet av neste år) og jeg frykter det vil se veldig trangt ut med hyller i hjørnet. Det er også en relativt brei "pit of doom" mellom vaskemaskinen og veggen på grunn av avløpet.

Alternativ nr 2 er å kjøpe en stellekommode å ha utenfor badet hvor vi har en kortvegg som passer perfekt, men da har vi ikke vann i umiddelbar nærhet. I tillegg tenker jeg det kan bli kaldt for baby? Vi har tempetaturen stående på 24 grader på dagtid i vinterhalvåret, men jeg er en frysepinn og nekter å tro det faktisk er 24 grader....

Noen med tips til hvordan løse stellebordsplassen med liten leilighet og enda mindre bad?
Alternativ nr 1 er å ha stellematte på vaskemaskinen, som er greit nok. Men hvor gjør man av alt man trenger til stellet? Kan jo skru opp hyller, men det er et lite bad og vi ønsker jo å selge en dag (forhåpentligvis løpet av neste år) og jeg frykter det vil se veldig trangt ut med hyller i hjørnet. Det er også en relativt brei "pit of doom" mellom vaskemaskinen og veggen på grunn av avløpet.

Alternativ nr 2 er å kjøpe en stellekommode å ha utenfor badet hvor vi har en kortvegg som passer perfekt, men da har vi ikke vann i umiddelbar nærhet. I tillegg tenker jeg det kan bli kaldt for baby? Vi har tempetaturen stående på 24 grader på dagtid i vinterhalvåret, men jeg er en frysepinn og nekter å tro det faktisk er 24 grader....
Det er ikke mulighet på kjøkkenet med stellekommode ?

Eller vegghengt stellebord som kan klappes sammen ?

Det er ikke mulighet på kjøkkenet med stellekommode ?

Eller vegghengt stellebord som kan klappes sammen ?

Kjøkkenet funker ikke, for dype overskap som skygger for benken og i tillegg er kjøkkenet lite nok fra før :meh:

Vegghengt er et alternativ ja, men syns de ser bra skjøre ut? Det dumme er at også de rommer lite inni, men det er jo bare å ha det mest nødvendige der og så supplere fra kommoden i gangen osv mellom skift.

Kjøkkenet funker ikke, for dype overskap som skygger for benken og i tillegg er kjøkkenet lite nok fra før :meh:

Vegghengt er et alternativ ja, men syns de ser bra skjøre ut? Det dumme er at også de rommer lite inni, men det er jo bare å ha det mest nødvendige der og så supplere fra kommoden i gangen osv mellom skift.
De skal tåle ca 15 kg baby ,å da er ungen såpass stor att det holder nok en god stund:) mini her er 10 mnd og litt over 12 kg så man kan sikkert bruke ett sånt til 1 års alder å da føles det mer naturlig å stelle på gulvet egentlig:)
Veldig lurt å bare ha vaskeservietter ,olje, pyrisept, kluter, bleier.. ja sånne småting i stellebordet å resten i stellekommode :) tror det funker veldig greit:)

Har hørt at noen har stellebord i stua. Så bruker de oppbevaringsboksene til å ha vann i...

Vi kjøper et med hjul som vi kan flytte rundt på badet. Har ingen veggplass å sette det opp mot, så da blir det hovedsakelig ståendes foran badekaret.

Tror vårt heter basson baby. Fikk øynene opp for det hos en venninne som bodde i en toroms med mann og baby. Knøttlite bad, men iom hjul så kunne stellekommoden skyves inn i dusjen når dusjen ikke var i bruk. Den har også badebalje sol funker frem til ca 4-5 mnd avhengig av barnets lengde. Greit med plass under til skift og bleier osv

https://www.mimmis.no/basson-stelle...term=BASSON+Baby+Basson+Stellebord+med+Badeka

Vi hadde stellebord utenfor badet med -11 jenta, nå bor jeg i en annen leilighet og vi legger stellematte på ett stort trillebord vi har på badet.

De skal tåle ca 15 kg baby ,å da er ungen såpass stor att det holder nok en god stund:) mini her er 10 mnd og litt over 12 kg så man kan sikkert bruke ett sånt til 1 års alder å da føles det mer naturlig å stelle på gulvet egentlig:)
Veldig lurt å bare ha vaskeservietter ,olje, pyrisept, kluter, bleier.. ja sånne småting i stellebordet å resten i stellekommode :) tror det funker veldig greit:)
Kommer også veldig an på ungen hvor lenge det kan brukes. Vesla her er tre år, og veier 11,7kg. [emoji23]

Med første hadde vi stellebord utenfor badet og synes det funket helt fint! Hun ble ikke kald og vi har litt vann i en bolle tilgjengelig.

Vi brukte stellematte på vaskemaskinene med forrige barn. Og satt opp noen hyller. (Lite bad) Det fungerte tipp topp :)

Hadde forsåvidt stort bad med førstemann, men elendig fasong på rommet gjorde at vi måtte ha stellematte på vaskemaskinen. Hadde en kurv med alle tingene i skapet ved siden av, så det var bare å ta ut den for å ha det meste tilgjengelig.
Nå har vi mye større leilighet, men myyye mindre bad. Men her er det akkurat plass til et smalt stellebord ved siden av dusjen! :hilarious: mulig vi må montere på hjul så vi kan dra det frem ved vasken under stell, og kan skyve det tilbake i hjørnet når det ikke er i bruk. :hilarious:

Tror vårt heter basson baby. Fikk øynene opp for det hos en venninne som bodde i en toroms med mann og baby. Knøttlite bad, men iom hjul så kunne stellekommoden skyves inn i dusjen når dusjen ikke var i bruk. Den har også badebalje sol funker frem til ca 4-5 mnd avhengig av barnets lengde. Greit med plass under til skift og bleier osv

https://www.mimmis.no/basson-stelle...term=BASSON+Baby+Basson+Stellebord+med+Badeka

Det er akkurat dette jeg har på innkjøpslista [emoji28]

2 små bad her i huset. Aner ikke hvordan vi skal få plass til stellebord ... mulig det bare får okkupere det ene badet. Hadde vi enda hatt badekar (mn ik plass), kunne stellebordet stått oppå det. Med de to forrige ungene hadde jeg stellematte på vaskemaskinen. Fungerte supert! Men nå står den i en kald kjeller, så det utgår og :rolleyes:
Egentlig et luksusproblem for oss, altså :wacky: Vi blir kun to voksne og en baby i et stort hus, 2 bad og 5 soverom. Bare ergerlig at badene skal være så små :p

2 små bad her i huset. Aner ikke hvordan vi skal få plass til stellebord ... mulig det bare får okkupere det ene badet. Hadde vi enda hatt badekar (mn ik plass), kunne stellebordet stått oppå det. Med de to forrige ungene hadde jeg stellematte på vaskemaskinen. Fungerte supert! Men nå står den i en kald kjeller, så det utgår og :rolleyes:
Egentlig et luksusproblem for oss, altså :wacky: Vi blir kun to voksne og en baby i et stort hus, 2 bad og 5 soverom. Bare ergerlig at badene skal være så små :p

Vi har brukt mye stellematte på gulvet egentlig. Fra barna kunne rulle flyttet vi ned på gulvet og la bleiesaker inn i skapet. Mulig vi gjør det helt fra begynnelsen denne gangen, er redd 4 åringen skal begynne å klatre opp på stellebordet. Det gjorde hun før vi pakket det vekk sist.

Samboer syntes ikke noe om ideen med opphengt stellebord :sorry: Spørs om vi ikke må se om vi finner noen penere hyllet ala badeskapet å henge opp slik at vi ikke ødelegger for neste potensielle eiere med skruehull.

Men jeg lurer på om vi også skulle vurdert stellekommode utenfor badet i stedet, og gjøre som enkelte sier her; en bolle med vann på siden etc. Da får vi jo også alt av bleier og enkelte klesplagg (body og pysj?) i umiddelbar nærhet. Så kunne vi brukt stellematten på gulvet på badet om det skulle bli dager med sibirkulde :jimlad:

Vi har laget til matbokser med stellekluter vi har dynket med olje og vann som kan lukkes helt. Det er helt ypperlig og en slipper å ha vann i umiddelbar nærhet og godt for bleierumper :happy:

Back
Topp