Stellebord?

Frøkenvims

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Julegavene 2019
Hvilken løsning skal dere ha på badet? Stellekommode? Stellebord? Vanlig kommode? Badebalje? Hva?
Hadde bestemt meg, men ble brått så usikker?

Vi skal ha en stellekommode, dette fordi det er det vi har fra før. Kanskje vi setter et enkelt stellebord nede på badet. Slik at vi har begge plasser. Stellekommoden har badekar. Syns det var greit å stelle i ståhøyde jeg.

Vi har denne fine stellekommoden ImageUploadedByBV Forum1459231848.455541.jpg

Og så har vi badekar som vi skal ha slik en badestol i ❤️

Her har vi stellebord fra Ikea etter storebror (brukes fortsatt og han blir 3 til sommeren) også bruker vi Stokke flexi bath i dusjkabinettet (også etter lillebror - han bruker det fortsatt - kan brukes fra 0-3 år) med spedbarnsinnlegg.
Har bokser i stellebordet til kluter, bleier, og en boks med diverse + at nederste hylla brukes til oppbevaringa av badekaret når det ikke er i bruk.

Vi skal bruke en malm kommode :-) så har vi kjempestor dusj og badekar for å ha badebaljen i.

Vi skal ha vegghengt stellebord. Badet vårt er lite og derfor er det mest praktisk. Ellers har vi kjøpt Stokke flexibath som skal brukes til bading i badekaret.

Den var fin, kan jeg spørre hvor den er kjøpt??
Men jeg er litt skeptisk til bademulighetene med et slikt da vi ikke har badekar......

Den er faktisk fra IKEA :p Trodde ikke jeg skulle finne noe der, men likte dette godt! Man kan jo ha badebalje med spedbarnsinnlegg som står i dusjen :-) Det er veldig vanlig, vil jeg tro. F.eks. noe slikt på bildet under; ImageUploadedByBV Forum1459241109.236953.jpg

Vi har stellebord fra Basson. Det har hjul og to hyller. Det er badebalje i, men høyden ble feil for meg. Fikk vondt i ryggen av å bade babyen i den. Så vi kjøpte en annen balje som vi hadde oppå vasken istedet :) Men stellebordet er vi veldig fornøyd med.

Aner ikke helt. Vi pusset opp badet i høst, ingen ledig plass til stellebord. Har både dusjhjørne, badekar og skittentøyssjakt, så da måtte ekstra veggplass vike. Hehe.
Så tenkte å kjøpe det billige sniglarstellebordet på ikea, flytte det litt rundt på badet. Forann dusjen og badekaret, etter hva som blir brukt. Upraktisk ja, men men.
Evt bruke et soverom til stellerom. Er rett ovenfor badet.
Får se litt. Tar det litt som det kommer.

Grunnen til at jeg spør er fordi vi ikke har ubegrenset plass, så egentlig ønsker jeg stellekommode.. Men nå vurderer vi kommode + balje for å få bedre plass til klær/stæsj i skuffene..., (i stellekommoden tar vel badebaljen bort plassen til 2 skuffer)

Tror det blir stellekommode Primi Sogni fra Babycare. Det er badekar i den. Vi kommer bare til å bruke badet i hovedbadet til stelling. Vi har ikke badekar i hus, men har massasjedusj med badekar på 1m x 1m i bunnen :)

Her har vi stellebord fra Ikea etter storebror (brukes fortsatt og han blir 3 til sommeren) også bruker vi Stokke flexi bath i dusjkabinettet (også etter lillebror - han bruker det fortsatt - kan brukes fra 0-3 år) med spedbarnsinnlegg.
Har bokser i stellebordet til kluter, bleier, og en boks med diverse + at nederste hylla brukes til oppbevaringa av badekaret når det ikke er i bruk.
Hvordan synes du flexi bath er i forhold til en vanlig badebalje? Har sett litt på de, men synes de ser så "smale" ut, så er litt usikker egentlig. De virker jo veldig praktiske når man kan legge de sammen :)

Vi har kun ET knøttlite bad, og har derfor ikke plass til stellekommoden på badet, og derfor har vi den i stua i et hjørne.
Vi har en hvit fra kløver med hjul under, og med badebalje under lokket. Jeg synes også at høyden blir feil for ryggen når man skal bade Lille oppi der, men jeg tar ut badebaljen og tar av stekeplate, og setter den på toppen av lokket til stellekommoden heller :D

Med de 3 første hadde jeg den oppe på soverommet, men det var så utrolig tungvint og farte opp å ned trappene for å skifte hele tiden ;) mere praktisk og ha den i et bortgjemt hjørne av stua en stund :)

Denne fra Trekløver har vi :)

Last edited:
Hvordan synes du flexi bath er i forhold til en vanlig badebalje? Har sett litt på de, men synes de ser så "smale" ut, så er litt usikker egentlig. De virker jo veldig praktiske når man kan legge de sammen :)
Sjønner skepsisen men de små liker det litt lunt og "trangt" og vi har aldri følt det trangt når vi har brukt det :)

Odin (3 år i juni) elsker sitt kar og vi er spent på hvilke løsning vi skal velge til han nå når karet blir for lite for han.

Vi har kun ET knøttlite bad, og har derfor ikke plass til stellekommoden på badet, og derfor har vi den i stua i et hjørne.
Vi har en hvit fra kløver med hjul under, og med badebalje under lokket. Jeg synes også at høyden blir feil for ryggen når man skal bade Lille oppi der, men jeg tar ut badebaljen og tar av stekeplate, og setter den på toppen av lokket til stellekommoden heller :D

Med de 3 første hadde jeg den oppe på soverommet, men det var så utrolig tungvint og farte opp å ned trappene for å skifte hele tiden ;) mere praktisk og ha den i et bortgjemt hjørne av stua en stund :)

Denne fra Trekløver har vi :)

Denne trnker jeg også på. Når dere sier dere får vondt i ryggen, er det fordi dere er høye og badrkaret lavt eller?

Denne trnker jeg også på. Når dere sier dere får vondt i ryggen, er det fordi dere er høye og badrkaret lavt eller?

Ja i og med at badebaljen ligger nedi kommoden så må man stå så bøyd/krummet i ryggen at man fort blir sliten av det ;)
Da er det bedre og sette badebaljen oppå, og stå i bedre stilling :)

Svigermor har den de hadde før i tiden, men den blir også for lav pga den er så dyp. Sånt stelle/bade stativ eller hva jeg skal kalle det...
Jeg ville prøvd meg frem med å holde en dukke i badebaljen sånn som man gjør med ene armen under babyen når Lille skal bade trygt, for og se om høyden er grei ;)

Last edited:
Dere som har stellekommode, kjøper dere en vanlig kommode og putter en stellematte oppå eller kjøper dere et stellebord som faktisk er en stellekommode, eventuelt hvor kan man finne praktiske og billige løsninger på dette?? Er helt ny med dette og vet ikke helt hvor jeg skal lete eller hva jeg skal lete etter. :smiley-ashamed008

Back
Topp