Stellebord på bad eller stellekommode på barnerom?

Lillesnupp

Forelsket i forumet
Hva planlegger dere? Jeg har ikke tenkt over at man kan ha noe annet enn stellebord på badet, men så tittet jeg litt på barnerom på pinterest og der er det jo bare stellekommoder på barnerommet å se... Fint med bedre plass og alt av klær tilgjengelig, men kanskje litt dumt med mangel på vann?

Hva planlegger dere? Jeg har ikke tenkt over at man kan ha noe annet enn stellebord på badet, men så tittet jeg litt på barnerom på pinterest og der er det jo bare stellekommoder på barnerommet å se... Fint med bedre plass og alt av klær tilgjengelig, men kanskje litt dumt med mangel på vann?

Jeg tenker å ha en på badet ihvertfall. Har nå et par smale, høye skap med dårlig plass, og tenker at jeg vil bytte ut med noe annet. Bl.a. en kommode hvor jeg kan ha bleier og div stelleting :)
Også en kommode til klær på rommet kanskje :) driver og sjekker ut litt nå, siden erfaringene mine er null:p

Vi skal ha stellematte på toppen av vaskemaskina på badet :) Pinterest oser av USA, og der bruker de vel først og fremst våtservietter når de skifter bleie :) Jeg setter nærhet til vask høyt iallefall!

Her går det bare i tørrservietter med vann, så vi bare må ha det på badet ))))
Har dårlig plass på badet, så løsningen ble et vegghengt stellebord - fungerer fint fortsatt, og skal vel tåle et barn til :)

Skal ha stellebord på soverom :) men også en matte på benken på badet. Har ca en meter benkeplate på hver side av vasken.

Jeg tenker at badet er best med tanke på temperaturen. Godt at det er litt varmt der man skal skifte bleier osv.

Helt klart på badet! Her vasker jeg alltid den lille med klut før leggetid. Jeg har kommode fra ikea med stellematte oppå, og klærene til den lille nedi den :) synes selv det er best å kle av meg å sånn på badet i forhold til andre steder i huset pga temp, så da er det nok slik for babyen og :)

Uten tvil på badet.Vi har vårt stående rett ved badekaret og har derfor tilgang på rennende vann samtidig som baby ligger på stellebordet. Slipper derfor å måtte lage en bolle med vann..Utrolig praktisk. Da han var helt liten og hadde bæsja seg helt ned skylla vi bare rompa under springen i badekaret.
Er nok disse grunnene som gjør at vi enda bruker stellebordet til vår 2.5 åring.

Helt klart på badet! Her vasker jeg alltid den lille med klut før leggetid. Jeg har kommode fra ikea med stellematte oppå, og klærene til den lille nedi den :) synes selv det er best å kle av meg å sånn på badet i forhold til andre steder i huset pga temp, så da er det nok slik for babyen og :)
Ja, det også glemte jeg å nevne...Er jo godt å varmt på badet:)

Hos oss har vi ikke plass til noe ekstra på badet.. Så vi må ha stellekommode på rommet. Så får vi se hvordan ting blir..

Her blir det stellekommode på badet :) kjøper bare en badebalje utenom på IKEA eller noe. Likte aldri baljen oppi stellebordet til eldste, så dropper det denne gangen. På badet nede kommer vi bare å ha en stellematte på gulvet, så er det enkelt om storesøstrene vil hjelpe å bytte bleie ol :)

Her blir det stellebord på badet - bruker ikke våtservietter ved skift så må ha tilgang til vann ved stell...

Jeg har ikke plass til stellebord eller noe på badet. Men det blir kanskje i gangen på utsiden av badet eller en matte på gulvet på badet. Tar det ikke så tungt om jeg ikke har vann der jeg skal stelle etter så mange år i pleie og omsorgsyrket har jeg lært meg å bruke små baljer eller lignende :)

Her blir det stellekommode på badet :) kjøper bare en badebalje utenom på IKEA eller noe. Likte aldri baljen oppi stellebordet til eldste, så dropper det denne gangen. På badet nede kommer vi bare å ha en stellematte på gulvet, så er det enkelt om storesøstrene vil hjelpe å bytte bleie ol :)
Badebalje har ikke vi i stellebordet heller. Bortkastet spør du meg, er bare når de er veldig små at det kan brukes såvidt jeg har hørt. Vi hadde baljen fra Ikea, funket fint den men syntes den ble liten etterhvert som lillegutt ble større og kunne sitte i baljen selv. Så da kjøpte vi en litt større en på biltema. Den har vi vært veldig fornøyd med:) Bruker fortsatt den baljen oppi badekaret når han skal bade (han er 2.5) så slipper vi å fylle hele badekaret hver gang;)

Badet, må ha tilgang på vann. Og skylle ungen i vasken ved bæsj opp etter ryggen bleier :wacky:

Vi har stellekommode på badet. Mest praktisk med tilgang til vann. Klærne har vi i kommoden og bleiebøtta rett ved siden av!

Badebalje har ikke vi i stellebordet heller. Bortkastet spør du meg, er bare når de er veldig små at det kan brukes såvidt jeg har hørt. Vi hadde baljen fra Ikea, funket fint den men syntes den ble liten etterhvert som lillegutt ble større og kunne sitte i baljen selv. Så da kjøpte vi en litt større en på biltema. Den har vi vært veldig fornøyd med:) Bruker fortsatt den baljen oppi badekaret når han skal bade (han er 2.5) så slipper vi å fylle hele badekaret hver gang;)
Når jeg tenker meg om kjøpte vi og fra biltema og ikke IKEA ;) 7 år siden, så da detter det ut litt ja:rolleyes: Ja det var jo lurt, tar sin tid å fylle hele badekaret hver gang.

Back
Topp