Statusoppdatering - hvordan går det?

Magespiren

Elsker forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Junilykke 2022
Augustbarna2024
Låner denne fra august-gruppa, syntes den var veldig fin :happy:


Hvor langt er du på vei i dag?
Hvordan er formen?
Noen utfordringer?
Hva gleder du deg til fremover?
 
Låner denne fra august-gruppa, syntes den var veldig fin :happy:


Hvor langt er du på vei i dag?
Hvordan er formen?
Noen utfordringer?
Hva gleder du deg til fremover?

I dag er jeg 9+6.
Formen er ikke så bra. Er ganske kvalm og postafen funka ikke i kveld. Mannen har laget hjemmelagde vårruller som jeg til vanlig elsker, men som jeg nå blir dårlig av.
Ellers gleder jeg meg til å dele nyheten med svigerfamilien og hun som skal bli storesøster.
 
Låner denne fra august-gruppa, syntes den var veldig fin :happy:


Hvor langt er du på vei i dag?
Hvordan er formen?
Noen utfordringer?
Hva gleder du deg til fremover?

I dag er jeg 9+0 og formen varierer fra minutt til minutt føler jeg. Veksler mellom kvalm, trøtt og ok. Jeg gleder meg til at det angivelig Kal bli enklere etter uke 12 :happy:
 
Jeg er ifølge TUL 11+3, men skulle vært 12+2 ifølge siste mens! Formen er ok. Synes både kvalme og trøttheten har gitt seg noe, men sliter mye med dårlig søvn og mye hodepine. Den største utfordringen er nok psyken! Er veldig emosjonell og mye bekymret. Vi skal på TUL 13+2 og jeg gleder meg enormt :happy: Greier nesten ikke holde ut og må stoppe meg selv hele tiden fra å ringe og spørre om tidligere time.
 
I dag er jeg 12+1.
Formen er bedre, fortsatt småkvalm, spesielt på kvelden. Men fungerer i hverdagen igjen.
Jeg har begynt å kjenne bekkenløsning allerede, var på jobb i går (jobber på småbarnsavdeling) og i går kveld kunne jeg ikke gå :hungover:
Så det skal bli spennende fremover...
Jeg gleder meg til ultralyd i ettermiddag :cat: og å begynne å kjenne spark :Heartred
 
11 + 6
Skal til lege idag for blodprøver.
Henvist til tidlig UL for å se hvordan jeg føler for den voksende krabaten. Er ikke veldig glad for å være gravid enda.

kvalmen har gitt seg her og matlyst og energi er heldigvis tilbake så satser på endringer i følelser etc :)

gleder meg vel ikke til altfor mye :p satser på et enkelt svangerskap igjen sånn at jeg kan jobbe og trene slik som vanlig.
 
11+4 i dag,ny tidlig ul i morgen,krysser fingrene:Heartred
Kvalmen ble borte denne uken,men trøttheten er nesten værre,helt ødelagt når jeg kommer hjem fra jobb.puppene gjør fortsatt kjempevondt.
 
Er i dag et sted mellom 12 og 13 uker på vei.
Formen bedrer seg sakte men sikkert. Er ikke stort kvalm lengre, men fikk omgangssyke mandag, da ble den helt forferdelig, og jeg priser meg lykkelig for at jeg ikke kaster opp daglig i mange uker/måneder. Ellers er ryggen/bekkenet en del kranglete. Kjenner det helt nederst i ryggen, nedover rumpa, og nedover lårene. Og en del smerter nederst i magen. Ellers koser jeg meg med at magen begynner å vises :Heartbigred
Også puppene er greie, de har vokst en del. Noe som for meg er helt greit, men de er litt vell ømme enda.

Gleder meg til magen vises enda bedre, til OUL om 5 uker ca, og til å kjenne spark. Og selvfølgelig til å møte det lille romvesenet der inne :love7
 
Her går det greit, rolige dager med sykemelding. Planen er å jobbe 50% fra neste uke og jeg vil prøve det i to uker iallefall. Så muligens øke dersom det går. Er litt skeptisk for jeg er så trøtt og slapp enda, og har behov for å legge meg ned for å hvile et par ganger for dagen. Hodet er bedre, men ryggen har sviktet meg:bag: Fikk hekseskudd i går, det pleier å skje med jevne mellomrom. Men det er litt bedre i dag så satser på at det går over denne gangen også. Kjenner dog litt smerter i bekken også nå og da så jeg er også veldig spent på hele jobbsituasjonen:nailbiting:

Jeg gleder meg til litt større babymage, og til at jeg er sikker på at det er bevegelser fra babyen jeg kjenner der nede! Og til at ungene kan kjenne det utenpå.
Også gleder jeg meg til OUL!
 
Jeg er 9+1 i følge tul i går.
Formen svinger veldig, men bedre enn forrige uke. Nå er kvalmen verst på kvelden og natta. Jeg gleder meg til første trimester er overstått! Satser på bedre form da og at jeg får til å trene litt.
 
Hvor langt er du på vei i dag?
Hvordan er formen?
Noen utfordringer?
Hva gleder du deg til fremover?

I dag er jeg 8+3, formen er helt forferdelig. Kvalm hele døgnet og sykemeldt fra jobb pga det. Utfordring å begynne på jobb igjen på mandag, men har heldigvis fått tilrettelegging så jeg har frie tøyler til å dra hjem, ta pause eller gå å spise litt når jeg trenger. Gleder meg til å høre hjertelyden på neste jordmortime og til å fortelle nyheten vår til nærmeste familie og venner.
 
Låner denne fra august-gruppa, syntes den var veldig fin :happy:


Hvor langt er du på vei i dag?
Hvordan er formen?
Noen utfordringer?
Hva gleder du deg til fremover?

10+1
Lavt blodtrykk og generelt slapp. Fikk afipran mot kvalme men liker ikke effekten av den så kvalmen kommer vel tilbake idag. Må opp på do 3/4 ganger om natten så søvnen er ikke den beste.

Utfordringer... hm... egentlig ikke.

Jeg gleder meg til å føle meg bedre å få energien tilbake. Vet at bekkenløsning kommer men heller det enn å være så slapp.
 
12+3
Den værste trøttheten har endelig gitt seg og energien kommer tilbake :happy:
Gått opp 5(!!) kg allerede og føler meg som en ballong, merker at det tærer litt på selvfølelsen noe jeg ikke syns er noe særlig, skal snart til syden og gruer meg til bikini:inpain:

utenom det er formen ok, kvalm innimellom men bedre en for noen uker siden heldigvis! gleder meg sykt til barnet kommer, er første barn for oss begge :Heartred:Heartred
 
Hvor langt er du på vei i dag? 10+6
Hvordan er formen?
Slapp, slapp, slapp, slapp, slapp, kvalm, slapp, kvalm, slapp, kvalm, slapp, kvalm.
Noen utfordringer? Får så mageknip av jerntabelettene, må finne en lur løsning for å justere jernlageret mitt uten å ligge med frykt for abort pga magesmerter.
Hva gleder du deg til fremover? Å få tatt den store ultralydundersøkelsen 6. Mars og føle at "dere skal bli en ekte familie nå!" på ordentlig, og ikke bare i et loddent betinget univers.
 
11+3 i dag. Formen er fin. Energien har kommet mer tilbake, selv om den ikke er 100%. Har generelt hatt lite symptomer denne gangen. Får bare litt bekkensmerter om jeg står/går for mye. Nå gleder vi oss til å få se den lille gutten vår på tul neste uke:love7
 
Hvor langt er du på vei i dag? 9+3
Hvordan er formen? Bedre enn på lenge faktisk, det er litt skremmende :bored:
Noen utfordringer? Å finne bukser som passer, og å ikke gå totalt amok når det gjelder innkjøp til babyen, hehe.
Hva gleder du deg til fremover? Alt :Heartred
 
Låner denne fra august-gruppa, syntes den var veldig fin :happy:


Hvor langt er du på vei i dag?
Hvordan er formen?
Noen utfordringer?
Hva gleder du deg til fremover?

11+2 i dag. Formen er stort sett fin, men kjenner fortsatt på mangel på energi og er mye trøtt om ettermiddagene/kveldene. Det skal ikke mye til før jeg blir sliten (f.eks. rydde i huset eller drive med klesvask). Gleder meg til forhåpentligvis mer energi etterhvert, og gleder meg veldig til å kjenne bevegelser. Særlig til at det kommende storesøskenet kan kjenne :love7
 
Hvor langt er du på vei i dag? 10+6
Hvordan er formen? Slapp, slapp, slapp, slapp, slapp, kvalm, slapp, kvalm, slapp, kvalm, slapp, kvalm.
Noen utfordringer? Får så mageknip av jerntabelettene, må finne en lur løsning for å justere jernlageret mitt uten å ligge med frykt for abort pga magesmerter.
Hva gleder du deg til fremover? Å få tatt den store ultralydundersøkelsen 6. Mars og føle at "dere skal bli en ekte familie nå!" på ordentlig, og ikke bare i et loddent betinget univers.

Ta de før du sovner. Det funker best for meg. :)
 
Hvor langt er du på vei i dag?
10 + 4

Hvordan er formen?
Svingende. Veksler mellom å føle meg normal eller å føle meg hormonell, kvalm og trøtt.

Noen utfordringer?
Litt bekymret for babyen osv. Håper det går bra.

Hva gleder du deg til fremover?
Gleder meg til første trimester er over, til matlysten er tilbake til normalen (forhåpentligvis), til at nyheten er ute, til å høre hjerteslag, til å føle meg tryggere og ha synlig mage.
 
Hvor langt er du på vei i dag?
12+4
Hvordan er formen?
Stort sett dårlig.. trøtt, kvalm, utmattet, bekkenplager
Noen utfordringer?
Jobber lite, 4 timer, tre dager i uka.
Hva gleder du deg til fremover?
Gleder meg til formen bedrer seg, kjenne spark fra babyen, vite kjønnet
 
Back
Topp