Statusoppdatering - hvordan går det?

Hvor langt er du på vei idag: 12+0 :happy:

Hvordan er formen?: Fortsatt tidvis sliten,særlig etter jobb. Plutselig fått veldig treningslyst,det er jeg glad for! 50% sykemeldt på grunn av blodtrykket,så da har jeg tid til å trene også.:pDet er jo bra for blodtrykket og alt annet også,så jeg unner meg selv den sykemeldingen.

Noen utfordringer?: Blir tett fulgt opp fordi jeg er et såkalt "risikosvangerskap",men jeg lar det være opp til legen å bekymre seg. Fokuserer heller på å kose meg og ha det fint med lillesnuppen jeg allerede har og den som kommer :happy:

Hva gleder du deg til fremover?: Større mage,babyspark og alt som kommer :Heartred
 
Hvor langt er du på vei i dag?
9+3:Heartpink

Hvordan er formen?
Mye skjeldnere kvalm, magen har virkelig poppet ut (3.gangs gravid) og nipler føles såre. Føler meg i grunn litt for bra, kunne godt hatt bittelitt mer som bekrefter graviditeten før jeg kan kjenne sparkene:Heartpink

Noen utfordringer?
Frykten er vel litt i veien for gleden... Men det er kanskje typisk for "alle" i første trimester?:Heartpink

Hva gleder du deg til fremover?
Ultralyd 11.mars (da er jeg 12 uker). Og håper at alt står bra til, og da kan glede meg til det som en fin bursdagsgave jeg kan kose meg med den 18.mars:Heartpink
 
Hvor langt er du på vei i dag?
12+5❤️

Hvordan er formen?
Formen er helt grei, veldig trøtt om dagen bare.

Noen utfordringer?
Sliter en del med bekkenløsning allerede:/

Hva gleder du deg til fremover?
Nå gleder jeg meg til neste kontroll hos jordmor
 
Hvor langt er du på vei i dag?
13+ 1

Hvordan er formen?
Formen er i stigende grad tilbake til normalen! :D trøtt hele formiddagen, men orker mer på kvelden. Trenger ikke spise hele dagen lengre heller. Hormonene er litt i kaos enda, men håper det stabiliserer seg snart. :)

Noen utfordringer?
Sliter litt med bekken og rygg. Det gjorde jeg før jeg ble gravid nå også, men merker smertene kommer fortere enn tidligere. Prøver å gå tur hver dag. :)

Hva gleder du deg til fremover?
Gleder meg til OUL 8 april. Gleder meg til å kjenne spark hver dag, og til å begynne å handle inn det vi trenger. Gleder meg også til våren med litt varmere dager :D
 
Låner denne fra august-gruppa, syntes den var veldig fin :happy:


Hvor langt er du på vei i dag?
Hvordan er formen?
Noen utfordringer?
Hva gleder du deg til fremover?

I dag er jeg 9+2. Formen er veldig bra. Kun ømme bryster og hyppig dogåing :) Begynner å kjenne meg mer sliten om dagen. Jobber som ped leder i en 1 avdelingsbarnehage og der er det stort sett full fart fra vi åpner kl 7 til vi stenger kl 17. Heldigvis en halvtime pause midt på dagen! Gleder meg til jeg har passert 12 uker! Da skal vi på ul :happy:
 
Hvor langt er du på vei i dag?
13+6 :smiley-bounce012 herregud, ANDRE TRIMESTER i morgen..

Hvordan er formen?
Den er fortsatt dårlig... Kvalmen er fullt tilstede enda. Har ikke fått gjort noen form for husarbeid på 8 uker og det begynner å bli på tide og få ordne på klesskapet :(

Noen utfordringer?

Smerter i korsrygg/halebenet og rumpe som stråler nedover lårene ved aktivitet.

Hva gleder du deg til fremover?
Jeg gleder meg til å pusse opp barnerom, ordinær ultralyd, innkjøp av utstyr til baby og gravidmage :Heartred
 
Hvor langt er du på vei i dag?
10+5

Hvordan er formen?
Fin på dagen og ekstremt kvalm på kvelden. Men ellers fin.

Noen utfordringer?
Å jobbe en hel dag for så å fortsatt fungere når jeg kommer hjem..

Hva gleder du deg til fremover?
At magen blir større, fortelle det til familien og ultralyd om litt under 2 uker :Heartred
 
Hvor langt er du på vei i dag?
13+4

Hvordan er formen?
Det går litt opp og ned, men idag føles den ganske ok :)

Noen utfordringer?
Hodepine og kvalme, men går som sagt litt i bølger, så noen dager er ganske bra :)

Hva gleder du deg til fremover?
Til oul 6 april :)
 
Hvor langt er du på vei i dag? 19+1

Hvordan er formen? Overraskende bra! Kvalmen er borte, og så lenge jeg ikke stresser mye eller bærer tungt slipper jeg unna ubehagelige kynnere også :) Magen er fortsatt såpass liten at jeg kan skjule det godt en stund til.

Noen utfordringer? Å finne klær som passer :dead:

Hva gleder du deg til fremover? Gleder meg UL om en uke, og til Pappaen kan kjenne liv utenpå magen :love2 Også gleder jeg meg litt til å handle inn ting og ordne i huset, det er så koselig!
 
Hvor langt er du på vei i dag?
22+4

Hvordan er formen?
Grei når jeg ikke gjør noe.

Noen utfordringer?
Bekkenet resulterer i at jeg ikke får gjort stort. Utfordrende å Holde blodsukkeret fint.
Spor av proteiner i urinen, høyt blodtrykk, begynnende ødemer i hender og føtter.. = masse legetimer

Hva gleder du deg til fremover?
Se lillebror på ultralyd, bli ferdig med svangerskapet.
 
Låner denne fra august-gruppa, syntes den var veldig fin :happy:


Hvor langt er du på vei i dag?
Hvordan er formen?
Noen utfordringer?
Hva gleder du deg til fremover?
Idag er jeg 20+1

formen er ganske bra. Jeg trener med fjellturer - dette holder bekkenplagene ved like utrolig nok! All tråkking, stillesitting og bil kjøring er døden. Sover mer takket være 1 åringen som sover bedre også

utfordring er hverdag - mistet jobben, pappan skal få pusset opp siste del på barnerommet. Fjerde etasje med to hunder og barn så vi håper å få flyttet.
Gleder meg til sommer og mer utetid! :D dra til feriestedet vårt og ha noen avslappende uker der.
 
Hvor langt er du på vei i dag?
20+3

Hvordan er formen?
De siste dagene har den vært overraskende bra! Føler meg mye bedre i dette svangerskapet enn det jeg gjorde i det forrige.

Noen utfordringer?
Både rygg og bekken begynner å krangle. Det er vondt å sitte/ligge i samme stilling lenge, eller å gå/bevege seg lenge. Ellers er jeg fryktelig kresen i matveien. Det er slitsomt til tider. Og jeg sliter med å finne behagelige bukser :yuck:

Hva gleder du deg til fremover?
At det blir sommer og forhåpentligvis mer sol og fint vær.
Å kjenne mer og mer bevegelse, og å se magen vokse.
Ordne til det siste vi trenger å fikse før babyen kommer.
At kommende storesøster forstår mer av hva som skal skje.
 
Hvor langt er du på vei i dag?
20+3:Heartblue

Hvordan er formen?
Formen er så som så.. sliter en del med smerter i korsryggen og bekkenet, men alt annet er helt fint:)

Noen utfordringer?
Vanskelig å finne en god liggestilling når jeg skal sove. Hadde det ikke vært for gravidputa hadde nok løpt på veggen:banghead:
Sliter også med å gå allerede, men er heldig som har en mann som hjelper mye for å gjøre ting enklere.

Hva gleder du deg til fremover?
Jeg gleder meg til jeg kan kjenne og se babyen sparke. Kjenner bare såvidt tumling enn så lenge inne i magen, siden jeg har morkaken på fremsiden. Ser også frem til sol og varme. Har fått så utrolig mye fine kjoler som jeg skal bruke flittig til sommeren av svigersøstera mi:Heartred
 
Hvor langt er du på vei i dag?

22+5 ❤️

Hvordan er formen?
I dag er formen skikkelig dårlig. Jeg kan bare gå korte avstander, både rygg, bekken og ben svikter under meg i dag. Jeg har heldigvis time hos kiropraktor i morgen og håper virkelig det blir litt bedre. Det verker konstant uansett hvordan jeg står/ligger/sitter og jeg har nesten ikke sovet i natt pga smertene. :sorry:

Noen utfordringer?
Rygg og bekken!

Hva gleder du deg til fremover?
Gleder meg til behandling i morgen! Og til å hente vogna som er på vei i posten❤️ Og til å gjøre mer klart her hjemme. Koser meg med voksende mage og spark❤️
 
Back
Topp