Status

Smil90

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Husker vi hadde en tråd tidligere om status og tenkte det hadde vært litt kjekt og vite.

Hvor langt er du kommet?
Hvordan er formen?
Er du lei av å vente eller klar for å vente litt til?

Selv er jeg 37+2
Formen er egentlig ganske bra, vasker huset, baker og går turer men har en roligere hverdag nå enn hva jeg normalt bruker. Godt forkjølet og en del dårligere nattesøvn enn hva jeg er vandt med.
Jeg er på en måte klar for at babyen skal komme nå - men på en annen side er jeg også forberedt på å måtte gå over termin. Har planer om en liten tur til helgen som kommer som jeg håper å få med meg før den lille melder sin ankomst :)

Jeg er også 37+2 i dag - og er superklar:)

Han kan gjerne komme nå altså! Har hatt så mye maserier og kynnere de siste dagene at jeg begynner å bli litt lei. Alt av utstyr er klart til lilleprinsen og jeg gleder meg til han er ute og jeg kan løpe og leke med storesøster igjen:)

Jeg er 38+2, og veldig klar for baby:-)
Utrolig vondt bekken, nedpress, mye vann i kroppen - spes i føttene, som Gjør det vondt å gå. Ja, kan vel si jeg er bra lei nå!! Gleder meg til å kunne bruke kroppen på normal måte igjen :-)
Alt er vasket og klart, så kom kom lille venn!♡

Uke 39 i dag.

Formen er egentlig grei. Småplager som halsbrann, kløe og mye våken om natten. Gleder meg også til å kunne bøye meg og være litt mer aktiv med storebror.

Klar, men ikke klar...Kvier meg, men like greit å få det overstått!!

Jeg er 37+5 i dag.
Vi er alle veldige klare for at lillesøster skal komme! Storesøskene spør flere ganger daglig om hun kommer ut snart. Alt av utstyr og klær etc. Er på plass å venter bare på å komme i bruk :)

Formen er vell egentlig grei, har mange gravid plager og er møkk lei :p bekkene har takka for seg for mange uker siden, mye nedpress og stikking i vagina samt vonde kynnere, en del smerter i beina samt vann, og blir andpusten av bare å stå lenge pga presse på lungene :p og konstant halsbrann. Så håper ikke det er såå lenge til hun kommer! :)

Er 38+4 i dag:)

Formen er egentlig greit til å være såpass langt på vei, da må man jo nesten regne med litt plager:P litt vondt bekken, litt halsbrann, dårlige netter... Tungt å bevege seg, men klarer det meste hvis jeg bare tar det i mitt tempo:) var til og med opp i litt klatrerunder på lekeland i går:P

Egentlig veldig klar hvis hun vil komme i morgen, men gjør ikke så mye om hun vil vente en uke heller:) mannen og storebror begynner i bhg og jobb på mandag, så håper egentlig jeg kan få noen veldig rolige dager med mye søvn og sofakos alene først!

40+5

Formen er ganske så elendig nå, bekkenet verker så kan knapt gå en meter. Så mye nedpress at det føles som om han skal komme ut samtidig som bekkenet skal sprenges i fillebiter. Vond rygg, masse modningsrier som ikke helt kommer i gang. Mye strikking der nede, holder på med åpningsprosessen!

Ja, jeg er ganske lei og hundre prosent klar for at han skal komme NÅ :) skal bli fantastisk deilig, men også nervøs. Førstegangs så blir rart å bli mamma og endre hverdagen helt, men tror det bare blir fantastisk :D

38+6
Er blitt tyngre siste ukene da jeg har fått vann i kroppen og sliter skikkelig med høyre armen, den strømmer konstant og hovner opp. Har endel uro i lårene på kveld/natt men bader hver kveld nå og er aktiv i dagen så det går litt bedre. Hatt mye søvnproblem siste tiden men det har også rettet seg noe nå. Mye stikking i underlivet og mye kynnere daglig nå;-) håper hun kommer innen termin 12.august; -)

37+4.

Så fort jeg kom over 37-ukers grensa, skjedde det en endring fysisk. Mye oftere og sterkere kynnere, kan også kjennes i ryggen til tider. Mye stikkinger nedover, utrolig vondt! Slimete utflod av og til. Har gått fra en rolig-baby-periode til en vilter krabat. Ligger enda lavere i bekkenet, ubehagelig å sitte og bøye meg.

Forsåvidt ok form. Gruer meg til hver eneste natt for jeg får ikke sove og det er såååå slitsomt!

Klar for fødsel men ikke veldig lei eller utålmodig. Litt igjen å ordne så det beste er om det går to uker til.

Husker vi hadde en tråd tidligere om status og tenkte det hadde vært litt kjekt og vite.

Hvor langt er du kommet?
Hvordan er formen?
Er du lei av å vente eller klar for å vente litt til?
Hadde termin 1.aug..
Skikkelig tungt å bevege meg nå og bekkenet plager døgnet rundt nå.
Venter mannen min hjem inatt, men kunne ventet ihverfall til tirs/ons. Har fortsatt litt forberedelser ugjort og planen er å få de gjort til da :P Kan jo hende at jeg får rier av lettelse inatt, når jeg endelig får mannen min fra jobben og hit til oss i hytta :) Det er nå man virkelig kjenner hvem man er tryggest på i verden her <3

Termin 17.august,er vel 38+2... formen er bra, men jeg er nokså sliten. Uregelmessig søvn gjør sitt. Jeg vet ikke om jeg er lei eller ei. Venter i spenning da jeg har hatt litt maserier... han kan gjerne komme en gang i løpet av uka :-)

40+0:
- Hodet festet i uke 36
- Har hatt hyppigere og kraftigere kynnere de siste to ukene
- Stikk nedentil
- Mensmurringer som kommer og går

Begynner å bli utålmodig og håper at det skjer noe snart!

Termin 29.august, så enda en stund til. Veldig spent på jordmorkontroll til uka da det var seteleie på forrige kontroll. Har så langt hatt et problemfritt svangerskap med kun halsbrann og trøtthet, men nå går jeg over gulvet som en gammel dame:p Stiv som en pinne i korsryggen. Har ekstra ryggvirvel og er skeiv i ryggen fra før, så det er nok det jeg begynner å kjenne nå. Har også vondt i front, kjennes ut som at alt skal knekke der nede når jeg snur meg i senga på natta. Har gått til innkjøp av bbhugme, den er gull verdt! Har også menssmerter daglig...
Ellers er alt klart til baby her hjemme, så for min del skal hun bare komme så fort som mulig:D
I morgen skal jeg på gravidmassasje som jeg har fått i gave av mannen, det ser jeg virkelig frem til.

36+5 og i kjempeform i grunn! Kan stivne litt til på slutten av dagen, men kjører høyt tempo også. Fikk plutselig liten tid da jeg fikk beskjed på ulyralyd at jeg må ta keisersnitt før termin pga foranliggende morkake. Så da er det plutselig færre uker til vi blir foreldre :)

Hadde termin 25 juli, så skal på overtidstime og forhåpentligvis settes igang i morgen! Har vært den lengste uken i mitt liv.. Hadde aldri trodd dagene etter termin ville gå sååå sakte og at jeg på alvor skulle bli skuffet hver eneste morgen for at ingenting hadde skjedd ;)

Hadde termin 25 juli, så skal på overtidstime og forhåpentligvis settes igang i morgen! Har vært den lengste uken i mitt liv.. Hadde aldri trodd dagene etter termin ville gå sååå sakte og at jeg på alvor skulle bli skuffet hver eneste morgen for at ingenting hadde skjedd ;)
Masse lykke til i dag :) Dagene på overtid er de lengste som fins. Gikk 11 dager over sist og nå er jeg på 4 dagen på overtid :(

Ja, det er helt sinnsykt! Ble du satt igang sist eller kom det igang av seg selv?
Det startet av seg selv 10 dager på overtid med først rier som startet kl 01 og vannet gikk kl 05. Men riene hadde liten effekt, 3 cm HVER gang de sjekekt, så fikk vaginale piller x flere det neste døgnet.

Back
Topp