Status tredje trimester

32 uker imorgen og er generelt bare lei.
Har vært sykemeldt siden november (!) så mye hjemme og kjeder meg, veldig usosiale..
Vært plaget med kvalme og oppkast hele svangerskapet, bekkenet begynte tidlig med smerter og kjenner det i symfysen.. Ingen energi og sover halve dagene i en slags døs, våkner i ett sett og er alltid helt tom.
Har kun gått opp 6 kg kanskje men kjennes ut som 60kg, alt er tungt. Mye halsbrann, begynt å få leggkramper, svimmel..osvosv? Lei men samtidig ikke helt klar :p
 
Akkurat nå er det ikke så verst. Nesten kvitt sykdom og øyebetennelse etter 2.5 uker. En skikkelig tung periode.

Føler meg nesten som nytt menneske! Men siden jeg har ligger for det mest de siste 2-3 ukene som har jeg veldig vondt i korsryggen/rumpa. Sov dårlig i natt, da det gjorde vondt hvergang jeg snudde meg...

Ellers sover jeg godt og litt dobesøk, herlig!
 
30 uker og glad for at kvalmen ikke henger over lenger, så føler meg sånnsett bedre enn 1.og 2.trimester, men er plaget med bekken, leggkramper og generelt at alt er tungt! Begynner å få vann i føtter nå også.
 
32+3... MEGALEI! Vondt i rygg/bekken, tisser 100 ganger per dag, kramper i leggene og våkner hver gang jeg skal snu meg i senga :( håper det hele er over snart..
 
30+3 og er dritt lei!!! Magen er i veien, halsbrann, vond rygg, blir andpusten av alt, null energi og er tett i nesa hele tiden! Tror kansje jeg begynner å gå vann i kroppen også..
 
Åh, det er så godt at det ikke bare er meg som er lei...selv om jeg skulle ønske vi alle slapp å være lei. Men premien er verdt det :)
 
Føler med alle sammen!! Det er en jobb i seg selv og være gravid! Spesielt tungt for både kroppen og samvittigheten om mann har barn fra før. Har vært hjemme med sykt barn i dag. Amen.
 
Back
Topp