Status tredje trimester

havrefras

Blir kjent med forumet
Hvordan har folk det? Både på godt og vondt?

Jeg lurer på om det er bare meg, men har bikket uke 30 og nå er det en stor forskjell på formen. Har vært aktiv hele 2.trimesteret med mye trening og full jobb, men nå har det skjedd noe med formen. Blir svimmel og andpusten av ingenting.

Er i tillegg mer sliten og merker at humøret er ikke bra. Det meste er tungt, og søvnmangel begynner å tære på. 10 uker til med dette liksom. Virker som på forumet at folk trives og har det bra, nervøs for at det er bare meg som sliter mer nå enn før. Vurderer å jobbe mindre etterhvert hvis det blir verre.
 
Kjenner at det er blitt fryktelig tungt å snu seg/reise seg/gå med den store magen! Og lillemor sparker helt vilt, av og til kiler det og av og til er det vondt :p Halsbrann og svimmelhet har også blitt mer fremtredende og jeg kunne sovet hele dagen. Mer irritabel og grinete er jeg også, og til tross for at jeg føler meg så usexy som overhodet mulig, så er sexlysten på topp.
 
Hater å være gravid for øyeblikket. Er i uke 29, møkk lei. Alt er tungt. Lite søvn. Stor mage, irritert og sur. En skikkelig gledesspreder
 
Har vært veldig sliten i ti uker allerede:p sykemeldt fra påske. Tror jeg akkurat begynner å venne meg til ny vekt, litt bedring i energi. Eller jeg har blitt flinkere til å disponere det jeg har av energi. For min del så orker jeg ikke (alltid) å gå inn her for å skrive når jeg virkelig føler meg dårlig:p så kanskje derfor det virker som vi er i god form<3 selvfølgelig er mange det også og det er jo bare fint:)
 
Sliten, tung, sover dårlig, leggkramper, vondt i rygg.. sykemeldt 50% ut mai, sikkert ikke mer jobb etter det:) håper de siste 9ukene går fort:)
 
Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Selv krøp jeg til korset (legen) for et par uker siden og fikk gradert sykemelding. Så kanskje jeg slipper å kollapse helt. Håper det også bidrar til at jeg har nok energi til å oppleve litt livskvalitet utover jobb også.
 
Jeg er akkurat 30 uker idag og alt har vært tungt i ett par uker nå. Vært i jobb i tillegg til å ha mini hjemme og jobbet en en del ekstravakter. For litt over en uke siden sa kroppen stopp og jeg ble først fullt sykemeldt i 1 uke og nå videre ut måneden. Jobben klarer ikke tilrettelegge mer, magen er i veien og stor, andpusten bare med tanken, leggkramper, halsbrann, bekkenløsning, begynt å få migrene som jeg aldri har hatt før, og generelt lei. 10 uker igjen og håper det går fort
 
29 uker i dag. Ting er litt tyngre, men generelt hatt et tungt svangerskap.
 
Jobber 50%.....
Er pisslei en kropp som ikke vil....
Har begynt å få små "panikkanfall" ift at det nærmer seg fødsel samtidlig som jeg ikke vil være gravid lenger!!! Måtte de neste ukene flyyyy avsted!!!
 
Du er ikke aleine nei! Uke 32 her, og jeg har vært lei lenge, men nå begynner det å bli litt uutholdelig. Får til tider panikk ved tanken på å ha det sånn her i 8 uker til! Det er så lenge det! Vondt i bekkenet bak når jeg sitter går og står, symfysen når jeg reiser med/snur meg i senga/går ut av senga. Føler meg svær og pløsete, full av vann. Har gått opp godt over 2 kg, det er tungt å bære på. Lei av å aldri føle meg uthvilt. Lei av å ikke ha energi til å følge 2 åringen i lek og moro. Vel, jeg er VELDIG klar for å bli ferdig med dette her...

MEN, når jeg ser på hvor mye jeg har å gjøre på jobb før perm, så føler jeg at jeg har dårlig tid og at tida går fort, så det er bra :) jobber 80% og tenker å gjøre det helt fram om det går :)
 
Har vært veldig sliten i ti uker allerede:p sykemeldt fra påske. Tror jeg akkurat begynner å venne meg til ny vekt, litt bedring i energi. Eller jeg har blitt flinkere til å disponere det jeg har av energi. For min del så orker jeg ikke (alltid) å gå inn her for å skrive når jeg virkelig føler meg dårlig:p så kanskje derfor det virker som vi er i god form<3 selvfølgelig er mange det også og det er jo bare fint:)

Skal vi se, dårlig matlyst, halsbrann, kvalme, sover lettere og må på do ca 2 ganger per natt, vondt i korsrygg, stråling ned bein og arm hvis mye aktivitet. Ligger mye og hviler om dagene.
 
Tja, halsbrann, do besøk hver time om dagen og 1 gang om natten, sa pang med vann i kroppen idag og mistet anklene mine, hodepine enkelte dager, tungpustet, bekkenet og symfysen hyler, sover dårligere og dårligere, trenger brått mye mer søvn- noe som ikke passer godt sammen...
 
Jeg kunne godt ha tenkt meg å vært ferdig...men for babyen sin del må jeg jo bare holde ut.
9 uker til termin, men har vært sykemeldt siden begynnelsen av april. Er kronisk forkjølet, sover dårlig, tungt å puste og blir sliten for den minste ting. Halsbrannen er på vei og hovne ben er plagsomt. Er oppe alt i fra 1-5 ganger pr natt.
Prøver å gjøre ting i huset og forberede til babyen kommer, men det går veldig sakte.
 
Formen er helt grei! Selv om det begynner å bli rimelig tungt nå, og jeg sliter litt på jobb, mye kynnere, sover dårlig og vondt i ryggen. Men jeg var så enormt plaget med bekkenet i forrige svangerskap at jeg føler meg egentlig på topp nå :p jeg er jo ennå i jobb, og det kunne jeg bare se langt etter sist jeg gikk gravid. Da klarte jeg omtremt ikke å gå.
 
Selv om mange sliter og har det tungt så er det "godt" å se at en ikke er alene. Jeg kjenner ingen andre som er gravide så en føler seg veldig alene. Har sluttet å si det som det er når andre spør om hvordan formen er, lyver og sier at formen er fin. Virker ikke som at de forstår eller bryr seg særlig om gravidplager. Syns alle her er superflinke som holder ut, måtte tiden gå fort til belønningen kommer
 
Går egentlig helt greit. Uke 32 i dag og skal egentlig ikke klage da formen faktisk er ganske bra. Ingen vondter eller noe, men merker jo at det er tungt. Jeg jobber som avdelingsleder i barnehage og har to små fra før, så da er det ikke mye tid til å hente seg inn. Det som er verst for min del er den totale mangelen på energi denne gangen; blir sliten og trett av den minste ting og det skal lite til før jeg føler jeg har løpt maraton :p

Må innrømme at jeg ser frem til å bli ferdig :)
 
Hvordan har folk det? Både på godt og vondt?

Jeg lurer på om det er bare meg, men har bikket uke 30 og nå er det en stor forskjell på formen. Har vært aktiv hele 2.trimesteret med mye trening og full jobb, men nå har det skjedd noe med formen. Blir svimmel og andpusten av ingenting.

Er i tillegg mer sliten og merker at humøret er ikke bra. Det meste er tungt, og søvnmangel begynner å tære på. 10 uker til med dette liksom. Virker som på forumet at folk trives og har det bra, nervøs for at det er bare meg som sliter mer nå enn før. Vurderer å jobbe mindre etterhvert hvis det blir verre.

Dette høres akkurat ut som meg selv! Opplevde det samme ca da jeg passerte 32 uker. Gikk samtidig ut i svangerskapspenger, og godt var det, for vet ikke ellers hvordan jeg skulle fått gjort noe som helst, da jeg orker særdeles lite, alt går sakte, jeg er trøtt og sliten selv om jeg syns jeg hviler nok. Humøret er også merkbart dårligere, og det irriterer meg kanskje mest av alt. Vil ikke være "hun sure gravide kjæresten/mammaen."
 
Var vel akkurat rundt uke 30 at magen plutselig ble altfor stor og tung. Plutselig var det vanskeliger å snu seg i sengen feks.
Bekkenet trøbler mer og mer så formen er ikke på topp. Syns 8 uker er lenge men likevel kort...
 
Uke 32 og fremdeles i god form.. Har litt plager som halsbrann, leggkramper,sover litt dårligere og vondt i piriformis, men ellers går det greit! Magen er jo betydelig større,men klarer fint å farte rundt og å trene det meste:) Føler meg heldig!
 
Back
Topp