Status fødested

Ble skrevet ut i dag. Har fått masse hjelp. Har i alle fall en del råmelk og han har bare gått ned 7%, så de mener det kommer til å bli bra denne gangen. Men kan ringe de igjen når som helst de neste to ukene.
Så flott det går bedre denne gangen! Håper melka kommer skikkelig de neste dagene :)

Så flott det går bedre denne gangen! Håper melka kommer skikkelig de neste dagene :)
Takk :) Det virker i alle fall mer lovende ut nå. Han virker fornøyd etter måltidene, og har tisset noen ganger. Merker jeg er veldig var på tegn, så redd for at han ikke skal få nok.
Men kjenner litt trykking på brystene nå, så håper det er tegn på at det straks er full produksjon :)

Noen som vet hvordan det er på kk Bergen? Eventuelt hvor mange enkeltmansrom det er?
Har ikke født selv enda. Men har vert inne til kontroll et par ganger. Har inntrykk av at det er veldig travelt der, ene kvelden sa også jordmor at det ble mye venting for det var fullt over alt.
Vet ikke hvor mangen enkeltmansrom det er, men har fått inntrykk av at disse er forbeholdt de som trenger at far er tilstede etter fødsel. Ellers føler jeg de prøver å legge en og en på et rom og så fylle på etter hvert. Virker hvertfall som om det er det de har gjort når både jeg, min søster og svigerinne har født :)

Noen oppdateringer fra dere som er innlagt nå? :D

Var innom Lillehammer for to dager siden, glemte å spørre om ståa men stod mye mer klare senger i gangene enn ellers, foregikk en fødsel mens jeg satt med ctg, men virket rolig der, ikke mye gjennomgang og ingen forsinkelse. Ikke så gruuusomt varmt heller!

Kom hjem fra ahus fredag! Fullt på hotellet, så mange kom på barsel istedenfor. Ble sendt hjem etter 48 timer etter keisersnitt! Men var i fin form. Kunne tenkt meg en ekstra natt og ha litt husmor ferie der

Får vel oppdatere fra føden b på Ullevål. Født tre gutter og fem jenter her i går. Vi hadde nok falsk alarm så ingen her. Virker som det er greit med plass.

Jeg fødte 2. juli. Skulle egentlig føde på St. Olav, men endte opp på Levanger fordi det var fullt. Fikk inntrykk av at alternativet var å ligge på gangen :bored:
Ååj! Det visste jeg ikke var mulig en gang! Var det planlagt eller sendte de deg med ambulanse til levanger?

Ååj! Det visste jeg ikke var mulig en gang! Var det planlagt eller sendte de deg med ambulanse til levanger?
Det var ikke planlagt nei. Ringte føden første gang kl. 5 og da ble plassmangel ikke nevnt, ringte tilbake på nytt kl. 10 (med rier med tre minutter mellomrom og varighet på ca. 1 minutt), og fikk da beskjed om å kjøre til Levanger fordi det var fullt. Fikk ikke tilbud om ambulanse, noe jeg i ettertid synes er ganske rart, men der og da ble vi så overrumplet av beskjeden at ingen av oss tenkte på å spørre heller.

Det var ikke planlagt nei. Ringte føden første gang kl. 5 og da ble plassmangel ikke nevnt, ringte tilbake på nytt kl. 10 (med rier med tre minutter mellomrom og varighet på ca. 1 minutt), og fikk da beskjed om å kjøre til Levanger fordi det var fullt. Fikk ikke tilbud om ambulanse, noe jeg i ettertid synes er ganske rart, men der og da ble vi så overrumplet av beskjeden at ingen av oss tenkte på å spørre heller.
Hææ? Ble du bedt om å kjøre fra trondheim til levanger med tre min mellom riene alene? :o

Jeg bor to timer fra st.olav...og nåde dem om de sier det er fullt der når jeg endelig er fremme :eek:

Hææ? Ble du bedt om å kjøre fra trondheim til levanger med tre min mellom riene alene? :eek:

Jeg bor to timer fra st.olav...og nåde dem om de sier det er fullt der når jeg endelig er fremme :eek:
Jepp, det var mildt sagt ikke en særlig gøy biltur. Stakkars mannen var livredd for at vi ikke skulle nå frem før pressriene startet.

Håper jeg bare var uheldig med tidspunktet, og jeg kan uansett ikke forstå at det vil være aktuelt for deg som har såpass lang reisevei fra før.

Må bare nevne at vi hadde en veldig fin opplevelse på Levanger da, når vi først kom frem ;)

Skummelt å kjøre sån langt på det stadiet da.
Men ikke sikkert det var plassproblemer kl 05. Kan skje mye på 5 timer på en akuttavdeling...

Skummelt å kjøre sån langt på det stadiet da.
Men ikke sikkert det var plassproblemer kl 05. Kan skje mye på 5 timer på en akuttavdeling...
Ja, jeg regner med at det ble fylt opp mellom kl. 5 og 10 en gang. Er som du sier sånt som kan skje på en akuttavdeling.

Mulig det er helt vanlig å be folk kjøre selv uten at det gjøres noen form for undersøkelse, men i ettertid føles det ikke helt trygt. Spesielt siden fødselen gikk ganske så fort etter vi kom frem.

Ja, jeg regner med at det ble fylt opp mellom kl. 5 og 10 en gang. Er som du sier sånt som kan skje på en akuttavdeling.

Mulig det er helt vanlig å be folk kjøre selv uten at det gjøres noen form for undersøkelse, men i ettertid føles det ikke helt trygt. Spesielt siden fødselen gikk ganske så fort etter vi kom frem.
Hadde føltes tryggere med en sjekk først ja, eller ihvertfall ambulanse eller JM-følge i det minste. Gjetter det var en vurdering basert på erfaring med førstegengsfødende og forløp.

Kjenner de med 20-30min kjørevei som møtes av ambulanse og JM pga erfaring med raske fødsler.
Men hvordan kan man vite det første gang liksom...

Back
Topp