Status ang graviditet!

~Kathrine~

Forumet er livet
Heisann Alle som tenker på meg:

Nu har jeg snakket med legen min lenge. Trengte ikke å komme, var nåkk med en telefon samtale.

Status: Det e for tidlig å si om det e SA som er på gang, det har i alle fall ikke vært en SA til nu. Det har vært for lite smerte & blod til det. Men han sa flere gang at mest sansynlig ville det komme innen en uke. Siden det kun er to dager (kansje bare en dag) siden IKM så var dette ikke uvanlig.

Altså:
Jeg må bare vente å se, slappe av, ikke stresse eller styre så mye. Prøve å sove masse, spise godt å tenke positivt. Så skal jeg ringe han med en gang om det blir kraftig blødninger, eller mye smerte. Er det fortsatt små blødninger så trengte jeg ikke å ringe.

Han mente: at innen en uke, å kansje to uker tilogmed måtte jeg vente med å vite om dette går bra. Men han mente at kroppen ville ordne opp i dette selv, og jeg ville ikke trenge noe form for inngrep, tabletter eller noe sånnt dersom det kommer en SA.

Jeg blødde åsså litt i natt, så jeg regner med at det går den veien. Han sa åsså at kroppen var en vidundelig ting, og dersom det er SA som kommer er det kroppens måte å "kvitte" seg med noe som ikke er friskt. Han sa åsså at jeg ikke måtte gi opp, og jeg kunne prøve etter ca 2 mnd å bli gravid igjen etter at jeg hadde fått mensen tilbake. men det kunne variere fra person til person når mensen kommer tilbake igjen. Han bekreftet at dersom jeg ikke hadde oppdaget så tidlig at jeg var gravid (selv FØR ikm dag) så hadde jeg ikke merket at det var en SA på gang, kun en strekere mens. Det var "vanlig" at kvinner en eller annen gang hadde en tidlig SA uten å vite om det. Men det va kroppens måte å rydde opp i ting som ikke skulle skje.

Så jeg vet ikke hva jeg skal si...begynner å forberede meg på flere runder. men nå er det slutt på el-tester osv...jeg klarer ikke å prøve så hardt. trur jeg må ta litt bedre vare på meg selv.

EGENTLIG satt jeg å tenkte på at jeg ikke skulle "opplyse" dette her, for det er såpass ont og en smule "privat"...ikke missforstå meg nå jenter. MEN siden jeg vet at mange av dere OPPRIKTIG tenker på meg å er bekymret på mine vegne valgte jeg å lage et innlegg om situasjonene min. På en måte skulle det bare mangle. MEN jeg ønsker ikke å sette fokus på dette, må bare prøve å fokusere på andre ting (om mulig da). Jeg må bare innrømme at det er vanskelig, sliter faktisk en hel del med dette. Men jeg vil fortsatt være her, det hjelper meg. Å jeg setter utrulig stor pris på dere, som kansje dere vet så bor jeg uten familie & venner her, så MER en dere aner hjelper dere meg. TAKK!

Tusen Takk for omtanken *klem klem*

Kathrine

hei...
synn å høre at du må vente med å finne ut hva som skjer...
hvor langt er du evt på vei...
man kan nemlig finne ut om det kan være en truende abort på gang ved en UL...men er ikke sikker på fra hvilke uke...

lykke til videre i allefall...krysser de som er å krysse for deg....

klem

Ja legen min nevte det, men han mente at det som skjer skjer....å at det ville være en større påkjenning å vite det akkurat nå. For kansje det klarer seg..merkelig men men!

Jeg hadde mens sist den 20. Sept, så jeg er bare noen få uker på vei.

Klem

Hei Kathrine.
Huff, jeg misunner deg ikke den situasjonen du er i nå. men du er vel vant til mye venting etter alle pp, så det går nok bra! Og jeg håper det går bra med deg og spiren din. Men som mange andre har sagt her inne, så er det kanskje en liten trøst oppi det hele, at dere KAN bli gravide. For selv om du har barn fra før så kunne det jo vært noe med dere to sammen som var probl. men nå vet du jo at det ikke er det! fattig trøst når du har ventet så lenge.., jeg vet..
men jeg håper og tror at dette går bra. Sender i allefall massevis av positive tanker og klemmer.
[:)]

Dette var trist å høre. Det var ikke lenge dere fikk kose dere over nyheten. Ville bare si at jeg håper det beste for dere og krysser fingrene nå.

Takk for masse positive tanker Misin [:D]

Ja klart det er en "trøst" at vi kan bli gravid [;)] Etter 9 pp begynte jo jeg å lure om det var mixen av oss to som ikke stemte. Men da vet jeg jo det, å jeg trøster meg åsså med at etter at jeg fant min nøyaktige EL så ble jeg gravid på sndre forsøk. Så jeg kan ikke tro at det vil ta nye 9 måneder med prøving OM det skulle gå galt denne gangen.

Jeg tenker åsså at dersom det er noe "galt" med den lille spiren min så vil jeg heller at kroppen skal rydde opp i det nå i stede for om mange måneder. Så sånn sett har jeg vell en frisk kropp som rydder opp [:)]

Snakk om å trøste meg selv, men man må nesten det. Humøret går rett å slett i takt med hormonenen mine..OPP & NED [;)]

Takk Takk

Klem fra Kathrine

Takk skal du ha Sara73...nei det var kun en dag som lykkelig gravid [:@] Resten har kun vært bekymring.

Kathrine

Heia Kathrine!
Jeg har vært i dine sko og føler med deg.Legen min sa jeg burde prøve å ligge med litt høyere enn resten av kroppen. Vet ikke om det fungerer men hvert å prøve.Krysser alt jeg har og sender deg mange varme klemmer og tanker.

Han sa ikke det til meg Tuja77 [:D]
men jeg prøver gjerne ALT [;)]

Takk skal du ha *klem*

Kathrine

Klemmer Pondus tilbake

Masse lykke til. Skal krysse fingrene for dere.

krysser alt jeg for for dere[;)]

Takk jomfruen83 & Linni [:D]

Kaldt ute, men varmt her inne [;)]

Kathrine

Krysser alt som kan krysses for deg kathrine i håp om alt går bra[:D]

klem fra nina

Tusen takk nina *klemme*

Kjære Kathrine!

Er så ubeskrivelig lei meg på dine vegne...
Det du opplever nå, skulle ingen få opplevd!!!
Sitter her og skal krysse fingrene for deg, om at den lille spira klare å klore seg fast... å utvikle seg videre!!!

Er bare så umåtelig trist på dine vegne... Har de siste månedene (siden jeg ble medlem i beg. av sept.)
fulgt med på alle her inne. Og ble så glad på dine vegne da du skrev at du var blitt gravid!!

Hadde selv en abort i beg. av september, med utskrapning og det hele.
Ikke kjekt! Går nå og venter på at mensen skal komme tilbake.
Hos oss sa legen også det samme ang. kroppen, hvor fantastisk den er osv.
Men for oss ble det ikke lettere av den grunn. Det er tungt å miste, uansett hvor kort man
er kommet i svangerskapet. Dette er jo noe man har ønsket seg, og "jobbet hard" med.

Vil bare si at jeg også er i samme situasjon som deg, når det kommer til venner og familie.
Bor langt borte fra dem. Og da har faktisk Babyverdens forum vært med på å hjelpe meg igjennom
tapet av vår lille spire... Før jeg kom inn på babyverdens diskusjonsforum, kjente jeg ingen som hadde
abortert (iallfall har ingen nevnt det for meg). Her inne var det faktisk endel som hadde opplevd det,
og som var en flott støtte da jeg var lengst nede. Trodde liksom ikke at en abort angikk meg....
Iallefall.... uansett hva som skjer med deg, vi er her for deg! Både i glede og sorg...
Og denne gangen krysser jeg fingre, tær og alt som kan krysses, for at vi skal få den gleden av å
følge deg igjennom dette svangerskapet!!!

Lykke til kjære Kathrine!!!

Mange varme klemmer fra
Lehcar

Tenker masse på deg vennen.. Håper virkelig den lille overlever dette.. Og om den ikke gjør det så ønsker jeg lykke til om et par måneder... Jeg som ble så glad da jeg hørte du ar gravid, urettferdig at dette skulle skje. MEN nå skal vi ikke ta sorgene på forskudd da..... Kan være en sterk spire du har der inne... STOOOR KLEM fra meg [:)]

Krysser fingrene for deg Kathrine, og håper den lille klarer seg, ønsker deg masse lykke til[:)]

Tusen Takk Lehcar for mange gode ord, å det e på en måte godt å høre om andre som e/har vært i samme båt. Å nei det e ikke no godt å være aå langt hjemmefra [:(] Savne mine liksom. Men jeg har ikke sakt dette til så mange (mamma, noen venninner & hannes familie)...Å DERE [:D] Vil holde det der til jeg vet sikkert. Jeg skal prøve å fokusere positivt (uansett utfallet).

Je det er godt å vite at vi kan bli gravid, jeg trøster meg litt med at etter at jeg fant ut av El min så tok det bare en mnd før jeg ble gravid. Jeg hadde bommet på EL min med hele fem-seks dager [8D] Så da er det kansje lettere å bli gravid igjen. Snakk om å trøste seg selv her...men ka skal man gjøre!!!

Vi får bare holde sammen vi frafløttere....å JA det er skikkelig godt å ha forumet. God støtte, å for meg er det godt å kunne sette ord på ting akkurat nå. Kjenner at det er litt vanskelig å snakke om det, min kjære stakkars vet ikke hva godt han kan gjøre. Han kom hjem en tur fra jobben nå med blomster til meg...sukk! Det varmet godt, han vet hvor høyt jeg ønsker dette.

Håper alt går bra med dere [:D]

Go klem til deg fra meg

Back
Topp