Starte prøving etter fødsel?

Vi tenker at 2-3 år mellom våre er en fin aldersforskjell, så vi begynner tidligst når lillegutt er 1 1/2 år. Vi får en pause, men det er ikke så lenge at det blir en del år mellom dem. De har fremdeles glede av hverandre uten at da storebror må være så mye "barnevakt". Tenker også på vår alder. Vi er ikke gamle sånn sett, men vi blir ikke akkurat yngre :p
 
Takk så mye for alle svar og råd! Er jo ikke 100% sikkert at jeg blir like dårlig med HG i neste svangerskap, tror jeg må spørre jordmor hva sjansen er før jeg bestemmer meg.. spørs om det blir å utsette og utsette om jeg bestemmer meg for å vente noen år, så lurer på å bare kaste meg ut i en ny runde med en gang:hungover: blir ikke noe yngre jeg heller, dessverre:p
 
Takk så mye for alle svar og råd! Er jo ikke 100% sikkert at jeg blir like dårlig med HG i neste svangerskap, tror jeg må spørre jordmor hva sjansen er før jeg bestemmer meg.. spørs om det blir å utsette og utsette om jeg bestemmer meg for å vente noen år, så lurer på å bare kaste meg ut i en ny runde med en gang:hungover: blir ikke noe yngre jeg heller, dessverre:p

Litt usikker på om søsteren min hadde faktisk HG, men hun var i hvert fall kvalm gjennom hele svangerskapet med begge sine. Hun var mindre kvalm med nr 2 enn nr 1, derimot. Nå er det riktignok 9 år mellom dem, men det kan kanskje indikere at man ikke alltid er like dårlig hver gang?
 
Litt usikker på om søsteren min hadde faktisk HG, men hun var i hvert fall kvalm gjennom hele svangerskapet med begge sine. Hun var mindre kvalm med nr 2 enn nr 1, derimot. Nå er det riktignok 9 år mellom dem, men det kan kanskje indikere at man ikke alltid er like dårlig hver gang?
Ikke alle som får HG i graviditet nummer to, og ikke alle som er kvalme og har oppkast like lenge som med nummer to! Er egentlig ganske snodig, skulle tro kroppen reagerte på samme måte. Sjansen for å få det i neste graviditet er hvertfall høyere, men de vet lite om det:)
 
En ettåring er jo som nevnt høyt og lavt også. Konstant til fare for seg selv og til dels omgivelsene :hilarious: ikke gjør de som du sier heller, så man bør være beredt til å løpe etter dem for avverging av situasjoner :facepalm:
 
Bare av nysgjerrighet. Hvor gamle er dere som sier dere ikke blir yngre??:p Bare tenker hva dere betegner som oppi årene for å få flere barn;)
 
Ikke alle som får HG i graviditet nummer to, og ikke alle som er kvalme og har oppkast like lenge som med nummer to! Er egentlig ganske snodig, skulle tro kroppen reagerte på samme måte. Sjansen for å få det i neste graviditet er hvertfall høyere, men de vet lite om det:)
Jeg har hatt det alle tre gangene :wacky: Nr to var verst, nummer tre nest verst og den første «best» i den grad noe kan være bra i denne sammenhengen :hilarious: fikk tidligere sykehusinnleggelse denne tredje gangen, og tror det hjalp veldig å få væskeinntaket raskt opp og oppstart av bedre medisiner. Legen min var veldig obs denne gangen da jeg ble hasteinnlagt med nummer to og hun syntes vel hun burde satt ned foten tidligere da. Har lært å takke ja til hjelp :)

Ellers ser jeg det er mange ulike meninger ute og går, så det er nok dere selv som vet best :) jeg har aldri angret våre to tette selv om det andre svangerskapet var verst. Hadde mannen orket en runde til hadde jeg villet ha to tette på nytt nå, de eldste har så stor glede av hverandre. HG kan jo variere mye som du sier og, er jo ikke sikkert du får det igjen, men er best å være rustet til det. Etter min første sa alle at jeg sikkert ikke ble så ille igjen da jeg hadde både HG og polyhydramnion, men det har jeg altså fått igjen alle gangene.
 
Bare av nysgjerrighet. Hvor gamle er dere som sier dere ikke blir yngre??:p Bare tenker hva dere betegner som oppi årene for å få flere barn;)

Jeg er 29, så egentlig ikke så gammel :hilarious: Men sjansen for å få barn minker og minker. At vi var heldig denne gangen og det klaffet på første forsøk, behøver absolutt ikke å være sant med neste. Tar ikke sorgene på forskudd, men prøver å være realistisk også. Selv har jeg ikke så lyst å være "gammel" mamma heller. Jeg vil ha igjen noen oppegående år i mine gamle, grå dager til å ha glede av eventuelle barnebarn :p
 
Bare av nysgjerrighet. Hvor gamle er dere som sier dere ikke blir yngre??:p Bare tenker hva dere betegner som oppi årene for å få flere barn;)
Jeg blir 35 når babyen kommer. Syns ikke det er gammelt, men syns visse ting var lettere for 5 og 7 år siden. Ellers syns jeg alle kan få barn så lenge kroppen slipper egg, men man orker jo litt mer når man er yngre :)
 
Mamma har 13 mnd mellom mine søsken og seier så fint at det unner ho ingen med mindre dei må :hilarious: ho måtte slutte å amme før eldste var gammel nok til å forstå kvifor, og måtte dele oppmerksomheten utan at eldste igjen var gammel nok til å forstå når ho blei snakka til sånn skikkelig. Samtidig hadde mamma dalendne helse og svært tunge svangerskap.

Eldste her har vert veldig sjuk og det har vert ein lang vei dei siste åra, så ser aldri for meg at det hadde gått bra med to tette her helder. No er eg sjukemeldt og verdt det nesten heile veien. Men alt går om ein vil eller ei, og alle har jo ulike meninger rundt kva som er vanskelig og ei, alle har ulike svangerskap osv, så du må kjenne mest på det sjølv :happy:
 
Back
Topp