starte fødsel ?

minesotesma

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Maiblomstene 2016
Har dere tenkt og prøve å starte fødselen deres selv ??
Tenker da med typ kjerring råd og sånn ???
Jeg kommer nok ikke til og gjøre det har ingen tro på å springe opp å ned trapper, spise sterk mat Osv,, funker på noe måte. og den fiskerolja? eller det noen drikker, er jo ikke bra for fosteret og kan gjøre babye stressa...
det eneste jeg kommer til og gjøre det er som jeg allerede gjør, gå gode turer, ha sex ( vi har nesten hver dag fra før) :p , og muligens stimulere brystvortene men det er kun fordi jeg syntes det er godt og lette på trykket når de er så store og tunge har allerede fått endel melk og om jeg klemmer litt på brystet så spruter det faktisk... Uansett så sies det jo at det ikke funker om man ikke allerede er moden ( sex og stimulere brystene) ! Men noe jeg tenkte litt på er at jeg har hørt om en te man kan drikka som kan være med og gjøre fødselen enklere og gjøre så at man ikke revner så mye? noen som har hørt/ prøvd den ut ? hva er det den heter :) kunne jo ha vært noe å testa ut :p
Så har dere prøvd kjerringråd før? kommer dere til og gjøre det nå? funker det? funker det ikke ?? ;)

Det er bringebærblad te/kapsler tror man skal begynne med det i uke 36. Skal høre med jm i morgen om det er forsent å begynne med det nå i ike 38

Har ikke så go tro på annet enn sex, stimulere brystvortene og gå tur, så blir nok disse tingene som blir prøvd :) kommer ikke til å gjøre ting som sliter meg ut, liker ikke tanken på å gå utslitt inn i en fødsel. Har mest tro på sex, jm sa på forrige kontroll at jeg kunne prøve det hvis jeg ikke ville gå over termin, at mange har god erfaring med at det fungerer :)

Har ikke så go tro på annet enn sex, stimulere brystvortene og gå tur, så blir nok disse tingene som blir prøvd :) kommer ikke til å gjøre ting som sliter meg ut, liker ikke tanken på å gå utslitt inn i en fødsel. Har mest tro på sex, jm sa på forrige kontroll at jeg kunne prøve det hvis jeg ikke ville gå over termin, at mange har god erfaring med at det fungerer :)
hadde faktisk en god omgang sex sist et par timer før lillegutten min kom, så tror nok det kan hjelpe litt på modningen :P er et stoff som finner i spermen eller noe som de fakisk bruker ( i mye større megder da ) for å sette i gang fødselen hos gravide på sykehuset ;)

Det er bringebærblad te/kapsler tror man skal begynne med det i uke 36. Skal høre med jm i morgen om det er forsent å begynne med det nå i ike 38
ååå er 37 uker nå til onsdag ! kanskje jeg skal prøve det :) hvor er det man får kjøpt det ?

Jeg orker ikke å gå bevisst inn for å starte fødsel. Lakserende midler og annet som får fart på magen, vil jeg i alle fall holde meg unna så fremt jeg ikke blir kraftig forstoppet. Magesjau er jo så vondt!

Satser på at det funker å sove denne ungen ut, evt lokke den ut ved å ligge på sofaen og se på tv :P

Edit: spørs om jeg er like avslappet om en uke, på termindato, da;)

Jeg tenker at enten kommer baby av seg selv eller så blir jeg satt i gang :) Ut skal de uansett så etter et langt og tøft svangerskap og jeg nå endelig er kvalmefri skal jeg bare slappe av og sove så mye jeg kan :D Orker ikke stresse med ting :)

Jeg tenker at enten kommer baby av seg selv eller så blir jeg satt i gang :) Ut skal de uansett så etter et langt og tøft svangerskap og jeg nå endelig er kvalmefri skal jeg bare slappe av og sove så mye jeg kan :D Orker ikke stresse med ting :)
Viktig å kose seg siste ukene når kroppen begynner å bli tung :)

Prøver å bevege meg en del, men thats it :) får vondt i både korsrygg og bekken bare jeg er på butikken. Men får konstant kynnere når jeg beveger meg, så prøver så mye som mulig!

Jeg kommer ikke til å gjøre noe spesielt. Muligens litt mer turgåing når termindatoen nærmer seg. Sist måtte jeg gå på meg rier etter at det hadde kommet litt fostervann. Det funket. Vi var på obsposten og ble sendt rundt i ganger og trapper.

Jeg leste et sted her om dagen en jordmor som sa at bevegelser, stress og det der ikke funket, det hindret rier i stede.

Men når man tok det med ro og hvilte mye kunne riene starte. Derfor starter mange fødsler på natten mente hun, da hviler den gravide.

Så hennes råd var: slapp av, hvile mye og spis favorittmaten din .... Dette var hennes
tips til å "få ting til å starte"...

Foreløpig stemmer det her. Ingen ting har funka her, har en aktiv hverdag med barn fra før ... Og på do hver time på natten ... Så hviler aldri ut jeg

Jeg prøver ingenting bevisst på å sette igang fødselen. Men jeg er aktiv, gjør husarbeid og har sex som vanlig, så får det heller skje når det er meningen at det skal skje ;)

Nei jeg prøver ikke noen av disse kjerringrådene. :) Det har jo ingen virkning. Eneste er sex, men det er ikke akkurat et kjerringråd. Ikke at jeg prøver sex. Det byr meg totalt i mot i disse dager. :p Nå er jeg ikke 37 uker før i morgen da, så hadde uansett ikke satt i gang å prøve noe enda, men jeg synes det er mye bedre å lade batteriene, få huset mest mulig i orden og gå det jeg klarer av småturer. Så kommer baby når den kommer. Ikke at jeg ikke er utålmodig. Holder på å bli gal! :p

Back
Topp