Stakkars;) *oppdatering*

entil?

Forumet er livet
hunden min har kanskje fått innbildt svangerskap.. Herlig..
En med og en med nesten svangerskap i huset..

Skal opp til dyrelegen i kveld for å sjekke ut hva det kan være..

Kommer "melk" ut av pattene hennes.. Hun kommer nok til å adoptere babyen når hun kommer..

har noen av dere hatt hunder med innbildt svangerskap!..
*******************************************************************************'

Da har jeg vært hos vetten.. Det var desverre innbilt svangerskap. Det RANT av pattene hennes når han presset på.. stakkars lille vennen min..
Så nå er det antibiotika kur og hormonbehandling for å lindre symptomer.
Skal se det an til neste løpetid om jeg steriliserer eller ikke. Men kommer nok til å gjøre det..

Er jo ikke sikkert at hun får det neste gang..?

Når jeg begynner å tenke over det, så har hun ikke hatt samme matlysten som før.. Hun spiser men ikke LIKE glupsk.. Også ligger hun VELDIG mye i buret sitt om dagene.. Og er konstant kosesyk..

vi får se det an litt!..

Takk for svar jenter!

Kanskje det er din feil at hun har innbilt svangerskap?

Jeg tenker, de er jo tross alt flokkdyr, og de merker jo når noen er gravide. Og i større flokker så ser man jo veldig ofte at hunnene hjelper hverandre med barnevakt og amming.

Så det kan jo rett og slett være at hun vet at det kommer en liten inn i flokken og forbereder seg på å være nanny? :P

ORIGINAL: Cali

Kanskje det er din feil at hun har innbilt svangerskap?

Jeg tenker, de er jo tross alt flokkdyr, og de merker jo når noen er gravide. Og i større flokker så ser man jo veldig ofte at hunnene hjelper hverandre med barnevakt og amming.

Så det kan jo rett og slett være at hun vet at det kommer en liten inn i flokken og forbereder seg på å være nanny? :P

Er det jeg og lurer på.. Om hun rett og slett er SÅ klar for å bli "mamma" nå..!?? Jeg aner ikke.. Får høre med vetten i kveld..Hun har absloutt forstått at jeg er gravid, DET er det ikke noe tvil om ihvertfall..Får ikke gå alene og ligger å passer  på hver gang vi er alene hjemme. Brommer for ingenting..

Har ikke hund selv, men en kompis har en hund som konstant har innbilt svangerskap.[;)]
Litt spesielt d der syns jeg[;)]

Ganske vanlig at tisper har innbilt svangerskap.
Men det kan forløpe seg veldig forskjellig. Fra fysiske ting(som melk), til kun forskjellige atferdsendringer, eller begge deler sevlsagt.

Som Enaj sier; om hunden din er plaget av dette, og du ikke skal ha noe kull på henne, så steriliser henne.

Veterinærer kan foreslå medisinering, men dette anbefales ikke av de fleste "hundemennesker" MED erfaring. Medisiner gir bivirkninger..

Oppdatert på toppen

At hun er roligere, og spiser mindre (eller hun er mindre glupsk), er ikke noe uvanlig. Dette er typiske atferdsendringer. Noen spiser ikke i det hele tatt på flere dager, og vil ikke ut på tur osv.  (men det finnes ingen hunder som sulter seg i hjel, så ingen fare, de spiser når de må).
Mange som ikke har vært borti dette før, kjenner ikke igjen sin egen hund. Selv holder jeg lydighetskurskurs, og dette er et tema som ofte kommer opp. Særlig er det et problem for de som da har betalt mange kr. for noen timer undervisning, også kommer de med en tispe med innbilt svangerskap på kursplassen, og ikke får til ting de har fått til før. Men det er bare å fortsette, for så blir de seg selv igjen, også har de lært litt allikevel! Hverken pubertet, innbilt svangerskap, eller løpetid er noen unnskyldning[;)] Krever bare mye mer av hundefører..

Det jeg glemte å si, at hvis tispen din først har hatt innbilt svangerskap, er sannsynligheten STOR for at hun kommer til å ha det resten av sitt fruktbare liv også. Og at det da er såpass at det kommer melk, så ville jeg absolutt vurdert sterilisering. Med tegn som t.o.m. melk til innbilt at det begynner å bli en "risiko" for hunden, om ikke også plagsomt og dyrt med vet.utgifter i lengden.

Har gått over fra å ha tisper, til å ha hannhunder selv, men mest pga. at de må fungere til en hver tid. Har ikke tid til løpetider og innbilte svangerskap. Begge kjønn har ulemper og fordeler, som med mye annet[;)][:)]

ORIGINAL: May73

At hun er roligere, og spiser mindre (eller hun er mindre glupsk), er ikke noe uvanlig. Dette er typiske atferdsendringer. Noen spiser ikke i det hele tatt på flere dager, og vil ikke ut på tur osv.  (men det finnes ingen hunder som sulter seg i hjel, så ingen fare, de spiser når de må).
Mange som ikke har vært borti dette før, kjenner ikke igjen sin egen hund. Selv holder jeg lydighetskurskurs, og dette er et tema som ofte kommer opp. Særlig er det et problem for de som da har betalt mange kr. for noen timer undervisning, også kommer de med en tispe med innbilt svangerskap på kursplassen, og ikke får til ting de har fått til før. Men det er bare å fortsette, for så blir de seg selv igjen, også har de lært litt allikevel! Hverken pubertet, innbilt svangerskap, eller løpetid er noen unnskyldning[;)] Krever bare mye mer av hundefører..

Det jeg glemte å si, at hvis tispen din først har hatt innbilt svangerskap, er sannsynligheten STOR for at hun kommer til å ha det resten av sitt fruktbare liv også. Og at det da er såpass at det kommer melk, så ville jeg absolutt vurdert sterilisering. Med tegn som t.o.m. melk til innbilt at det begynner å bli en "risiko" for hunden, om ikke også plagsomt og dyrt med vet.utgifter i lengden.

Har gått over fra å ha tisper, til å ha hannhunder selv, men mest pga. at de må fungere til en hver tid. Har ikke tid til løpetider og innbilte svangerskap. Begge kjønn har ulemper og fordeler, som med mye annet[;)][:)]

Hun er i utgangspunktet en ren familiehund. Men har tenkt å ta opp tråden innen lydighet når helsen min tilsier det. Hun gjør det utrolig bra innen lydighet. *flinke jenten*
Hun er heller ikke noe avls materiale.Alt for liten for rasen.... Så egentlig er det ikke noe grunn til å la være å sterilisere henne... Så blir nok det som kommer til å skje.. Hadde og vært deilig å slippe løpetider hehe!!

Back
Topp