Stakkars katten min..

ORIGINAL: Mariannek
Kal-El:
Hvilke nøyaktige symptoner har katten din bortsett fra oppkast,sikling og at den gjemmer seg?

Litt mer ustødig og sårbar.

Du burde komme deg til dyrelege hvor som helst så raskt som mulig for enhver pris. Evt. få en nabo til å kjøre med han til dyrelegen hvis du selv ikke har mulighet til å forlate huset.

ORIGINAL: Kal-El

Kal-El:
Hvilke nøyaktige symptoner har katten din bortsett fra oppkast,sikling og at den gjemmer seg?

Litt mer ustødig og sårbar.

Du burde komme deg til dyrelege hvor som helst så raskt som mulig for enhver pris. Evt. få en nabo til å kjøre med han til dyrelegen hvis du selv ikke har mulighet til å forlate huset.

Signerer den! Det virker som om pusen din er veldig syk

Fikk en telefon tilbake nå fra dyrlegen.. Ble lettet over at han ringte meg tilbake..
De var litt underbannet nå, så jeg skulle følle med på tilstanden han den neste timen, så skulle jeg ringe han tilbake kl 3. Slik at han fikk høre hvordan det gikk, eventuelt at vi måtte komme ned til klinikken hans etter det.
Så nå må jeg bare følle med på han i 1 time, så får vi se..

Det skal jeg gjøre..
Kommer nokk til å innsistere på å få komme på klinikken til han..
Men er det vanlig at katter har gult oppkast?

Det skal jeg gjøre..
Kommer nokk til å innsistere på å få komme på klinikken til han..
Men er det vanlig at katter har gult oppkast?

Jeg kan ikke huske å ha sett katenne mine ha gult oppkast. Mest brunt

Får vente å se, skal gi dere tilbake melding når jeg har hørt mer fra dyrlegen..
Takk for alle svar fra dere... [:)]

Hvordan går det med katten din nå? Fått noe hjelp / vært hos dyrelegen?

Nå har vi fått vært til dyrlegen..
Kattn fikk en sprøyte med antibiotika. Han fikk også vann sprøytet inn under pelsen, siden han var veldig ut tørket..
Han er fortsatt slapp og kvalm stakkars kattn. Men vi skulle følle med på han i løpet av kvelden, så skulle vi ta kontakt med dyrlegen i morgen tidlig igjen, uansett å fortelle hvordan det går med han. Var ikke sikker på hva det kunne være. Men ble han ikke bedre nå, så blir det vel blodprøver og eventuelt rønken i morgen..
Men hadde jeg ikke fått han til dyrlegen i dag, hadde han nokk blitt ut tørket....
Håper bare han blir bedre, ligger fortsatt å hjemmer seg og sikler noe enormt.. (siklingen skulle være fra at han er så kvalm)

Nå har vi fått vært til dyrlegen..
Kattn fikk en sprøyte med antibiotika. Han fikk også vann sprøytet inn under pelsen, siden han var veldig ut tørket..
Han er fortsatt slapp og kvalm stakkars kattn. Men vi skulle følle med på han i løpet av kvelden, så skulle vi ta kontakt med dyrlegen i morgen tidlig igjen, uansett å fortelle hvordan det går med han. Var ikke sikker på hva det kunne være. Men ble han ikke bedre nå, så blir det vel blodprøver og eventuelt rønken i morgen..
Men hadde jeg ikke fått han til dyrlegen i dag, hadde han nokk blitt ut tørket....
Håper bare han blir bedre, ligger fortsatt å hjemmer seg og sikler noe enormt.. (siklingen skulle være fra at han er så kvalm)

Ja håper han blir bedre!!!!!!!!!!!! Merkelig, hva som har skjedd med katten din. Kjip å ikke kunne finne ut av det. Det er ganske sårbart når det dyret man har hos seg blir sykt. Off..

Ja jeg lurer utroli mye på hva det kan være.. Men når ikke dyrlegen heller er sikker, er det vel bare å håpe at det blir bedre etter sprøyten med antibiotika. Det var i allefall ikke vanlig at en katt skulle være så syk..

Ja jeg lurer utroli mye på hva det kan være.. Men når ikke dyrlegen heller er sikker, er det vel bare å håpe at det blir bedre etter sprøyten med antibiotika. Det var i allefall ikke vanlig at en katt skulle være så syk..

Tok de ikke røntgen eller gastroskopi hos dyrelegen for å evt. sjekke om det har satt seg fast noe i luft- eller spiserøret?

Tok de ikke røntgen eller gastroskopi hos dyrelegen for å evt. sjekke om det har satt seg fast noe i luft- eller spiserøret?

Nei, han bare kjente på magen og i det område på kattn..

Nei, han bare kjente på magen og i det område på kattn..

Høres dårlig ut av dyrelegen, han burde tatt røntgen.

Han ville vel hjem eller noe slikt da.. [8|]
Men skulle ta kontakt med han i morgen tidlig for å fortelle hvordan det går..

Han ville vel hjem eller noe slikt da.. [8|]
Men skulle ta kontakt med han i morgen tidlig for å fortelle hvordan det går..

Han ville hjem? Kanskje han burde finne seg en annen jobb hvor liv og død ikke står på spill.
Du burde kreve at røntgen eller gastroskopi blir tatt så tidlig som mulig i morgen, er det noe som er satt fast må det gjøres noe med senest innen 48 timer, og det er optimistisk.

Håper det ordner seg for katten din.

hei
har fulgt med på tråden hær. håper det går bra med katten din.og det gjør det sikkert[;)] det er helt rart hvor glad man blir i dyra sine!
vi mista katten vår dagen før jeg hadde termin(22aug.), og det var grusomt!![:(] tror det var derfor vannet mitt gikk samme natt.....[&:]
jeg ser det er noen hær som kan litt om katter så jeg tenkte jeg skulle spørre hva dere tror skjedde med katten min?vi vet ikke helt sikkert men tror hun ble påkjørt....men det er så rart,for hun gikk aldri på veien.
katten vår var fire mnd. rase katt ,og veldig avhengig av oss-gikk aldri særlig langt uten at vi var ute med henne. var kun i hagen,hvis vi var med ellers på altan og litt under altan. jeg hadde besøk den dagen og vi satt ute, besøket mitt kjørte hjem og jeg  husket plutserlig at det var ei stund siden jeg så henne sist så jeg ropte litt på pusen(hun kom alltid når jeg ropte)men ingen pus kom, hm, rart tenkte jeg, jaja. hun ligger kanskje å sover...så hører jeg en rar jamring-som når katter sloss, vet dere-tenkte ikke på at det var katten min! akkurat da kom mannen min kjørende og fant henne  helt på hjørnet av hagen vår(nesten ut mot veien)hun kastet opp og hostet og hostet,ville gjemme seg,kom også avføring. men hun rørte seg og det var ingen synlige skader på henne. mannen min sa "jeg tror det går bra",(hun hadde hostet slik dagen før litt)jeg var helt panisk! så på henne at det var alvorlig, vi bærte henne inn og jeg kikka inn i munnen hennes ,hun var helt hvit, da sa jeg, "nei,det går ikke bra!! hun dør!!!"og jeg så henne dø like etterpå[:(]. akkurat idet hun døde kom det friskt blod ut av munnen hennes....[:(]jeg har lurt og lurt på hva hun døde av.....hva tror dere?

Hei! Hvordan går det med katten din ???
Symtomene kan være mye rart. Alt fra forgiftning til indre skade. Stakkars pus!
Ønsker pusen din god bedring!

ønsker katten din god bedring!!!!

Han er litt bedre kanskje. Ligger bare for seg selv, ikke spist noe i dag.
Men han vasket seg i sta, noe han ikke har gjordt før i dag, så det er jo bra da.  Men det sikles fortsatt å er småpuskete..
Skal lage til skjit kasse inne til han i natt..

Back
Topp