Stakkars deg..?

desemberbaby21

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Jeg har veldig på følelsen av at vi får en lillebror i familien, og det er helt greit det, men det virker det ikke som alle andre synes. Vi fikk ikke vite på OUL hva som sjulte seg i magen og skal på ny ul om 4 uker ca, og alle som har spurt om hva vi får har jeg jo fortalt at vi ikke vet, men jeg har en feeling på gutt. Vi har jo en gutt fra før på 2 år, og jeg ser absolutt ingenting negativt med enda en gutt. Ikke at det er negativt med en jente heller, men det virker som om alle andre mener at det er mye styr med to gutter. Nå kan det jo vise seg at vi får jente, og det blir jo kjempe gøy det også! Jeg er bare så forundret over reaksjonene til andre. det føles veldig sånn "stakkars deg som får enda en gutt". og mange minner oss på at det kan jo være at magefølelsen tar feil og at vi er "heldige".
Hva tenker dere om det?

er så drit lei kommentarer på kjønn.. hehe .. uff hører så mange får kommentarer om at det er så negativ med kjønnet de får å jeg skjønner ikke hvorfor . syns det er så trist!
vi har fått høre flere ganger at vi fikk 2.plass fordi vi får jente .. åsså ser dem teit på meg når jeg sier at det eneste som spiller noen rolle er at barnet er friskt! jaja joda jo det er de enige i, men ser at de stusser liksom. .... hvorfro spiller det noen rolle for dem hvilken kjønn vi får? nei uff kjente jeg ble irritert jeg nå! :P gratulerer med baby;) uansett kjønn! <3

Kjenner til den følelsen. Blir så lei, særlig siden vi har mistet ene ungen vår, født 2010. For oss er det ikke viktig hvilket kjønn som kommer men at det er friskt og holder seg friskt og får vokse opp.
Alle var veldig sånn når vi ble gravide igjen i 2012. Håper dere får gutt denne gang siden vi fikk jente først. Eg lurte på hvorfor?. Dei mente alt ble lettere vis vi fikk gutt og lettere å glemme jenta vår i himmelen.
Vi fikk jente igjen og mest sannsynlig jente igjen.
Kjønn for oss betyr ikke noe

er så drit lei kommentarer på kjønn.. hehe .. uff hører så mange får kommentarer om at det er så negativ med kjønnet de får å jeg skjønner ikke hvorfor . syns det er så trist!
vi har fått høre flere ganger at vi fikk 2.plass fordi vi får jente .. åsså ser dem teit på meg når jeg sier at det eneste som spiller noen rolle er at barnet er friskt! jaja joda jo det er de enige i, men ser at de stusser liksom. .... hvorfro spiller det noen rolle for dem hvilken kjønn vi får? nei uff kjente jeg ble irritert jeg nå! :p gratulerer med baby;) uansett kjønn! <3
Tusen takk det samme <3 Det er akkurat det jeg mener, hvorfor er det 2.plass bare fordi man har en av det kjønnet fra før? Folk er så rare! Det rareste er de som selv er mødre, men gjerne har voksne barn. De burde da virkelig være enige i at et barn er fortsatt et barn uansett kjønn, og man elsker det like høyt fordi! :P

Kjenner til den følelsen. Blir så lei, særlig siden vi har mistet ene ungen vår, født 2010. For oss er det ikke viktig hvilket kjønn som kommer men at det er friskt og holder seg friskt og får vokse opp.
Alle var veldig sånn når vi ble gravide igjen i 2012. Håper dere får gutt denne gang siden vi fikk jente først. Eg lurte på hvorfor?. Dei mente alt ble lettere vis vi fikk gutt og lettere å glemme jenta vår i himmelen.
Vi fikk jente igjen og mest sannsynlig jente igjen.
Kjønn for oss betyr ikke noe
Ja, ikke sant. Det er jo ekstra sårt når man har mistet et barn da. Da spiller det iallefall ingen rolle, da vil man jo bare ha et barn i armene :) Gratulerer så masse med en jente til :)

Helt sprøtt at andre skal ha en mening om kjønn... tenk om du satt der og ønska deg en gutt til og folk mener du tar feil fordi en jente vil være lettere i deres øyne? Jeg ønska meg jente fordi jeg har gutt fra før, men sletts ikke fordi jeg tror det blir lettere. Kan heller tenke meg bekymringene vil bli flere og større etterhvert som tenårene og kjærestene banker på.... Og jenter kan være like aktive som gutter, og gutter kan være superrolige. Min er rolig som bare det han :)

Jeg får bare gutter og tenker ikke noe over at jeg kanskje skulle ha ønsket meg jente... Helt ærlig, så tenker jeg ikke kjønn før jeg får vite det (selvfølgelig spent på hva, men ikke noe jeg håper på). Mulig jeg tenker for lite igjen på det...men man får det man får og blir jo glad uansett :-) Får jo ikke gjort noe med det, så tenker det er bortkastet energi å ønske seg et eller annet kjønn.

Helt sprøtt at andre skal ha en mening om kjønn... tenk om du satt der og ønska deg en gutt til og folk mener du tar feil fordi en jente vil være lettere i deres øyne? Jeg ønska meg jente fordi jeg har gutt fra før, men sletts ikke fordi jeg tror det blir lettere. Kan heller tenke meg bekymringene vil bli flere og større etterhvert som tenårene og kjærestene banker på.... Og jenter kan være like aktive som gutter, og gutter kan være superrolige. Min er rolig som bare det han :)
Det er helt sykt at folk tillater seg å uttrykke sin mening sånn rett i trynet på meg ang det. Tror bare folk er litt sånn "en av hver er best" eller noe sånt :P Jeg vil jo gjerne ha en jente en gang jeg også fordi det er gøy å ha en av hver, men det er absolutt ikke sånn at jeg blir lei meg om nestemann også blir gutt :P Min er også super rolig og kosete, så flere av den typen kan jeg godt ta imot ;)

Jeg tror det er mer sånn med de som får to gutter, enn de som får to jenter.jeg venter jente nr to, og aldri fått noe som helst spørsmål eller negative tilbakemeldinger på det, heldigvis ! Tåpelig å bry seg om kjønnet!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Har fått helt sykt mange kommentarer av typen "da får vi krysse fingrene for jenta denne gangen", "ja, da håper dere vel på jenta nå da", "er jo så stas med en av hver" fordi vi har gutt fra før! Blir så utrolig lei! Man kan ikke bestemme det uansett, og jeg føler på ingen måte at det er mindre stas om det kommer en gutt til. En frisk og fin baby som får vokse opp er jammen stas nok! Og når kjønnet ikke er viktig for meg, kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor det er så viktig for alle andre??

Sent from my iPad using BV Forum

Har fått helt sykt mange kommentarer av typen "da får vi krysse fingrene for jenta denne gangen", "ja, da håper dere vel på jenta nå da", "er jo så stas med en av hver" fordi vi har gutt fra før! Blir så utrolig lei! Man kan ikke bestemme det uansett, og jeg føler på ingen måte at det er mindre stas om det kommer en gutt til. En frisk og fin baby som får vokse opp er jammen stas nok! Og når kjønnet ikke er viktig for meg, kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor det er så viktig for alle andre??

Det er akkurat sånn jeg føler det! Sjønner ikke hvorfor andre har noe de skulle sagt uansett jeg, det er vel vår mening som teller? :P

Sambo har en av hver, ingen kjønn er hverken bedre eller lettere på noen som helst måte .. Kunne aldri ønska meg et kjønn ..

<3 VinterPrinsesse <3

Det er akkurat sånn jeg føler det! Sjønner ikke hvorfor andre har noe de skulle sagt uansett jeg, det er vel vår mening som teller? :P

Nei, jeg blir bare så utrolig oppgitt! Men nå skal det sies at det heldigvis ikke er familiemedlemmer, men kolleger og litt perifere bekjente som kommer med det, og da er det lettere å drite i!;)

Jeg får sannsynligvis jente nr 2. Reaksjonene var "å, så gøy!" "Da kommer gutten neste gang"... Ehm.. Javell.. Who cares?! Overlykkelig over at det ser ut som vi får enda et friskt barn jeg..

Jeg får sannsynligvis jente nr 2. Reaksjonene var "å, så gøy!" "Da kommer gutten neste gang"... Ehm.. Javell.. Who cares?! Overlykkelig over at det ser ut som vi får enda et friskt barn jeg..
Gratulerer så masse med jente nr 2! Det eneste som teller er at barnet er friskt :) Det er så rart at folk tillater seg å si sånt. Kunne de ikke bare holdt seg til "åå, så gøy!" ? Det er akkurat det som irriterer meg sånn, at det på en måte ikke er okei å få flere av samme kjønn etterhverandre :P Jeg er helt sikker på at om jeg hadde fått en jente nå, så hadde alle sagt neste gang at det er akkurat samme hva vi får da, for da har vi jo allerede en av hver :P

Gratulerer så masse med jente nr 2! Det eneste som teller er at barnet er friskt :) Det er så rart at folk tillater seg å si sånt. Kunne de ikke bare holdt seg til "åå, så gøy!" ? Det er akkurat det som irriterer meg sånn, at det på en måte ikke er okei å få flere av samme kjønn etterhverandre :P Jeg er helt sikker på at om jeg hadde fått en jente nå, så hadde alle sagt neste gang at det er akkurat samme hva vi får da, for da har vi jo allerede en av hver :P

Haha, det fikk moren min når minsten skulle komme: "hvorfor få en til, dere har jo allerede en av hver?" :p

Åh, er så enig i dette. Skjønner godt dere som har barn fra før og får kommentarer på kjønnet til nr. 2 blir provosert! Utrolig frekt og dårlig gjort overfor både dere og den lille i magen! Nå har ikke vi barn fra før, men kjenner meg igjen i fokuset på kjønn. Håper ungen overlever i magen og kommer ut frisk, og i såfall skal jeg være så takknemlig uansett om det er en gutt eller ei jente! Det er ofte det første folk spør om når de ser jeg er gravid. "Vet dere hva det blir?" (i betydning kjønn). Har lyst til å svare: "Det blir et menneske!" :D Har mista i SA to ganger på rad før denne lille skatten kom inn i magen, og er bare så utrolig takknemlig for at det ser ut til å gå bra denne gangen, med jenta/gutten der inne! :)

Åh, er så enig i dette. Skjønner godt dere som har barn fra før og får kommentarer på kjønnet til nr. 2 blir provosert! Utrolig frekt og dårlig gjort overfor både dere og den lille i magen! Nå har ikke vi barn fra før, men kjenner meg igjen i fokuset på kjønn. Håper ungen overlever i magen og kommer ut frisk, og i såfall skal jeg være så takknemlig uansett om det er en gutt eller ei jente! Det er ofte det første folk spør om når de ser jeg er gravid. "Vet dere hva det blir?" (i betydning kjønn). Har lyst til å svare: "Det blir et menneske!" :D Har mista i SA to ganger på rad før denne lille skatten kom inn i magen, og er bare så utrolig takknemlig for at det ser ut til å gå bra denne gangen, med jenta/gutten der inne! :)
Gratulerer så masse en frisk spire i magen, så deilig at det endelig sitter <3
Ja det er helt utrolig hvor mye fokus det er på kjønn nå for tiden. Når man skal kjøpe babyklær også. Det er jo bare rosa eller blått å velge i som oftest :P Er jo nesten ikke mulig å ikke vite, for da får man en haug med spm og meninger om hva det blir, i tillegg til at en sitter igjen uten noe utstyr når baby blir født fordi en ikke vet om en skal kjøpe blått eller rosa ! Litt satt på spissen, men du ser vel poenget mitt ;)

Back
Topp