Støttetråd for førstegangsmødre i mammaperm

Husker nesten ikke begynnelsen jeg. Men var tøft med amming, bekymringer og det å lese baby. Nå går det mye mye bedre ♡
 
For en spesiell tid. Mye følelser, opp og ned. Rart å tenke på hvor sliten jeg var i starten. Permisjonen min er over i morgen, og det er egentlig veldig vemodig.
 
Hvordan går det med dere nå? De fleste har vel feiret ettårsdager og startet i barnehage kanskje?
Lillepia vår har begge deler - feiret bursdag, har fått masse tenner, (16!) er på sin uke 2 i barnehage og alt går bare fint. Syns det er kjempegøy å leke og bare vinker såvidt til mamma når vi leverer!
Snart på beina og går, og spiser det meste av mat.
Kan ikke fatte at det har gått 13 måneder siden hun kom, det kjennes ut som to måneder, samtidig kjennes det ut som om hun alltid har vært her <3

Flere som vil oppdatere litt? :)
 
Hvordan går det med dere nå? De fleste har vel feiret ettårsdager og startet i barnehage kanskje?
Lillepia vår har begge deler - feiret bursdag, har fått masse tenner, (16!) er på sin uke 2 i barnehage og alt går bare fint. Syns det er kjempegøy å leke og bare vinker såvidt til mamma når vi leverer!
Snart på beina og går, og spiser det meste av mat.
Kan ikke fatte at det har gått 13 måneder siden hun kom, det kjennes ut som to måneder, samtidig kjennes det ut som om hun alltid har vært her <3

Flere som vil oppdatere litt? :)
Wow, så mange tenner. Her er det kun seks tenner. Lille snupp er 11,5 måned og begynner i barnehage neste uke. Tror både hun og jeg er klar, men kjenner at jeg blir emosjonell rundt det hele. Men vesla går langs møbler og er veldig aktivt, så det blir nok fint med noen flere som kan leke og sysselsette henne. Jeg har ulønnet fri i august og koser meg med følelsen av permisjon igjen.

Fikk mensen tilbake i går og vi har allerede startet prøvingen på et lillesøsken. Syklusen er på bærtur med fire dagers lutealfase, så forbereder oss på at det kan ta litt tid denne gangen også. Flere som er i gang med å prøve på neste eller er gravid?
 
Lille Nero er blitt 13 mnd og er også på 2 uka i barnehagen nå, og han stortrives! Sitter å hopper i bilsetet når vi kjører inn. Han har krøpet rundt siden han var 10 mnd, men vært veldig treg på å sette seg opp selv, krabbe, og å rulle rundt selv (han har klart å rulle, men gidder ikke). Etter en uke i barnehagen så er det full fres med å rulle og å sitte, krabber hvert øyeblikk og reiser seg opp på beina selv. Stooor utvikling på kort tid. Han har fått 12 tenner til nå, og er på vei med hjørnetenner. Han elsker mat og spiser godt, bortsett fra middag... Sover som en sten og. Er litt deilig å ha han i barnehagen nå, siden han er så vekdig aktiv, da jeg har termin nå den 30 august og har en helvetes bekkenløsning. Satt seg skikkelig i halebein og lysken, så om jeg reiser meg, bøyer meg feil eller sitter litt feil, så kan jeg nesten ikke gå resten av dagen.
Er veldig spent på hvordan han vil reagere på å bli storebror. Han er kjempe flink til å tilpasse seg, så jeg er ikke veldig bekymret. Og han er veldig pappadalt om dagen og, så det er jo egentlig et pluss :rolleyes:
 
Oi, dere er raske med nestemann! :D Så koselig da. Selv syns jeg det holder lenge med en, kjenner jo at det kunne vært koselig med en til men helsa hos både mamma og pappa gjør at vi må bremse litt og kanskje blir det med bare en. Men det er helt fint <3
Men det kommer snart et søskenbarn til så den kan vi kanskje låne litt og snuse på :)

I dag, etter nesten 14 dager, så begynte lillemor å gråte da vi leverte i barnehagen. Det var litt hardt! Første gang hun ikke har hoppa inn med hjertens lyst. Men det gikk seg fort til. Vi har en flott barnehage med veldig snille og dyktige ansatte, så jeg tror hun har det helt topp der. Selv om jeg syns hun er littegrann for liten, sånn egentlig.. skulle gjerne vært hjemme med henne noen måneder til.
 
Back
Topp