Støttestrømper!

3 små engler i magen

Betatt av forumet
Hver gang jeg er på kontroll så anbefaler legene at jeg må bruke støttestrømper som går opp til låret.

jeg har brukt de som går opp til kne litt men ikke i det siste pga varmen.

Og jeg tenker de til lår er enda varmere, noen stramt opptil låret i den varmen huff.

Jeg er ikke hoven eller har fått vann i kroppen, men de sier at de er til å forebygge blodpropp. Jeg vet ikke om dette er ekstra viktig når en er gravid med flerlinger.

Er det flere av dere som blir anbefalt å bruke det og hva gjør dere? Og hva ville dere ha gjort i mitt tilfelle, ta sjansen å droppe dem eller tåle varmen å bruke dem?

Jeg har brukt støttestrømper hele veien, men det er mest fordi jeg synes det er behagelig. Føttene hovner så lett opp når jeg er inaktiv. Har brukt fragmin for å forebygge blodpropp i tillegg.

Jeg har brukt støttestrømper hele veien, men det er mest fordi jeg synes det er behagelig. Føttene hovner så lett opp når jeg er inaktiv. Har brukt fragmin for å forebygge blodpropp i tillegg.
Ja før var de behagelige, det var en stund jeg var tung i bena og da hjalp de veldig. Men etter varmen kom for fult så ble de mer plage enn behagelig. Jeg kjøpte noen tynne igår, jeg tror at jeg er nød til å bruke dem siden jeg skal være mer inaktiv fra nå☺

Ja før var de behagelige, det var en stund jeg var tung i bena og da hjalp de veldig. Men etter varmen kom for fult så ble de mer plage enn behagelig. Jeg kjøpte noen tynne igår, jeg tror at jeg er nød til å bruke dem siden jeg skal være mer inaktiv fra nå[emoji5]

Du kan spørre om å få fragmin i tillegg hvis de de reelt redd for blodpropp og du skal ta det veldig med ro. [emoji1303]

Jeg bruker støttestømper hver eneste dag, de helt opp til lårene, uten unntak. Har begynnende åreknuter bak høyre legg, kne og opp mot låret, og de verker veldig. Hjelper veldig med strømpene. Det er forferdelig varmt og stramt i varmen, men alternativet er mye verre.

Jeg tenker å anskaffe meg støttestrømper som går opp til låret. Mest for å forebygge åreknuter. Hvor kjøper man og hvor mye koster de??

Jeg tenker å anskaffe meg støttestrømper som går opp til låret. Mest for å forebygge åreknuter. Hvor kjøper man og hvor mye koster de??

Apoteket muligens?

Apoteket muligens?

Jeg hater støttestrømper sånn relativt inderlig. Jeg har hatt på likevel på to lange flyturer, men da bare på leggen. Stramme klær er ekkelt. Blodpropp er selvfølgelig verre. Å bruke støttestrømper nede på bakken er fullstendig uaktuelt med mindre jeg får beskjed om at jeg har en medisinsk tilstand som krever det:-)

Apotek eller bandagist. Der koster det rundt 4-500kr. Evt på nett. Mulig strømpebukser er bedre, da slipper man hakk i låret og at de krøller seg nedover. Og de ser ut som vanlige strømpebukser, og kan brukes med en kjole utenpå. En del rimeligere også...

https://stottestrompen.no/product/stoettestroempebukser-til-gravide-343/

Legen min sier at jeg skal bruke det så jeg ikke skal få stygge legger :P Har brukt det to ganger dette svangerskapet, og det var på flytur. Jeg orker ikke i denne varmen. Orker ikke å ha på stram bukse en gang. Driver å leter frem en ny kjole fra skapet hver dag som jeg kan ha på jobb med tights under :P

Jeg skal begynne å bruke til høsten, tenker jeg [emoji4] Er så tidlig nå (er 4+4) men har blodpropprisiko så må gå på det etterhvert

Jeg har slike til knærne, men de bruker jeg egentlig bare når jeg flyr. Orker liksom ikke tanken på å bruke det nå i varmen heller. Ikke har legen nevnt det for meg, og ikke ser jeg behovet her og nå - jeg har ingen knuter ol som plager meg. Hovner jeg veldig opp etterhvert får jeg helle vurdere det, men ...nok en ting som må kunne ansees litt upraktisk med sommerbaby.

Jeg kjøpte de første hos bandagist. De var dyre. Det komner nok litt an på hvor mye kompresjon en trenger. Jeg har type 2 og de er ganske dyre. Men har nå kjøpt et på på nett som var billigere. Håper bare de er like gode....

Jeg synes det er ille nok å ha på sånt når man flyr. Dere som bruker dem til vanlig har min medfølelse.

Høres veldig varmt ut å skulle gå med støttestrømper opp til låret som gravid nå mot sommeren. Er det på grunn av åreknuter eller på grunn av økt fare for blodpropp du blir anbefalt det? For hvis det er for det siste så ville jeg også spurt om de ikke ville ha gitt deg fragmin i stedet (men vet ikke om det helsemessige grunner til at de ikke vil gi det til gravide kanskje?).

Jeg orker ikke støttestrømper, men hvis jeg så mye som ser antydning til åreknuter/væskeansamlinger så endrer jeg nok på den holdningen

Back
Topp