Størrelser og mengde!!

Jeg aner ikke hvor mye jeg har i hver størrelse. Finner vel ikke ut av det før vi flytter inn i det nye huset og får pakket ut heller, men jeg tenker at jeg nok rekker å handle inn dersom det er for lite. :)

Sokkene starter på str. 10 mener jeg. Det er vel nyfødt. Alle mine har hatt store føtter så de minste str. har ikke holdt lenge. :)

Sokker.. Fødte i august forrige gang så brukte bare strømpebukse.. Sokker faller jo av med en gang! Men må vel ha noe slike ting ja nå som jeg får jente og kjoler er arvet her! He he

Tror du kommer ett godt stykke med 6-7stk bodyer i 56 også noen i 62. Man får en del også i gaver❤️
De vokser ikke sååå fort ut av 62 om barnet ikke er 4,5 kg ved fødsel da
Men man rekker å handle etter fødsel også

Sent from my iPhone using BV Forum

Og hvordan fungerer str systemet i sokker???!!! Og luer på de små??? Ser jo det står "sokk str 12" , hva vil det si :p? (Eksempel)

Vi fikk en pose med sokker fra Polarn&Pyret til jul, og der står det både str og mnd. Har glemt det nå, og kastet lappene (selvfølgelig :oops:), men veldig greit. Litt usikker på når jeg skal bruke dem, da, kan liksom ikke huske at jeg har sett babyer med sokker, bare bukse med fot eller strømpebukse

Og hvordan fungerer str systemet i sokker???!!! Og luer på de små??? Ser jo det står "sokk str 12" , hva vil det si :p? (Eksempel)

Tror det menes i mnd der det står 6-9 ol :)

Litt forskjellig fra butikk til butikk. Men anbefaler deg å ikke kjøpe for små størrelser i sokkene. Da detter de bare av :) Bedre at de er litt for store..

Tror det menes i mnd der det står 6-9 ol :)
For et tragisk svar... Ser nå at jeg har to par sokker fra Kappahl som det står 16-19. Må kanskje være skostørrelse det da? Sånn ca 8 mnd? Må Google etter en slik tabell :p

En grei huskeregel er at et barn ligger på ca. str. 20 i sko når det er et år gammelt. (Noen har selvfølgelig 21, mens noen andre 19, men prinsippet er da der:))

Åja!! Så det er som sko str på de sokkene asså?? Akk som hos oss store menneskene :D? Haha :p
Får en haug sokker osv til 250 kr av ei venninne, så da er den saken omtrent i boks tror jeg :p men da skjønner jeg :D

Trur du har full kontroll nå iseliin. Vi har akkurat gått over til str 74. Så du får masse tid til å handle med babyen. Jeg var ute å handlet på vei hjem fra sykehuset. Man veit ikke hvor stor ungen er før den kommer. Men det jeg har sett virker det som om du har nok. Vi hadde mye mindre og var/er morsomt å ta hu med på handletur. Som bildet vi la ut på Facebook. Satt å spiste på kafé. Men er alt for morsomt å handle til baby. Jeg hadde så bekkenløsning at jeg orket ikke å handle så mye.

Ville droppet å kjøpe str 50 i det hele tatt, de fleste er jo 48,49 cm når de blir født. Jeg brukte kun str 50 på sykehuset sist, og så gikk vi over til 56 når vi kom hjem, bare å brette opp litt visst de er store :)

Ville droppet å kjøpe str 50 i det hele tatt, de fleste er jo 48,49 cm når de blir født. Jeg brukte kun str 50 på sykehuset sist, og så gikk vi over til 56 når vi kom hjem, bare å brette opp litt visst de er store :)
Det rådet hørte vi på. Hu var ca 50 cm og 2,7 kg når hu ble født. Var da 2,5 kg når vi dro hjem. Brukte str 50 i 4 uker. Så ble handling med en gang her. Men blir han som faren sin så har de mer enn nok i str 50.

Jeg har ikke kjøpt mye i str 50, husk, ungen kan komme ut over 50 cm, og da kan det du kjøpte ikke passe. hehe. Så jeg har kjøpt litt mer av str 56 og 62. Bodyer og stretch bukser/ strømpebukser, kun 2 luer til å ha m til sykehuset, 2 par newborn sokker, og så har jeg noen pysjer o.l. Kjøpt mye brukt. Sparer mye på det! :) Både på finn.no og på lokale bruktforretninger. Men jeg kommer ikke til å ha et lass av klær. Mye blir ikke brukt vettu. Og så kan du jo alltids kose deg med litt shopping etter ungen har kommet, og handle extra hvis du føler du ikke har nok skift. Hvis du har mellom 7-14 "antrekk" så er det veldig greit og ikke for mye. :) Så kanskje kjapt avrundet - 15% newborn, 50% str 56, 20% str 62 og 15% str 68? :p

Det rådet hørte vi på. Hu var ca 50 cm og 2,7 kg når hu ble født. Var da 2,5 kg når vi dro hjem. Brukte str 50 i 4 uker. Så ble handling med en gang her. Men blir han som faren sin så har de mer enn nok i str 50.

Uansett bedre og finne ut hva du trenger når barnet kommer enn å ha handler en drøss med for små klær!:) godt butikken ikke stenger etter fødsel, tror mange har litt panikk! :)

Har ikke handlet så mye i str 50 altså :) har to bukser og en body som er kjøpt, så fikk vi noe i 56 men stooor forskjell på 56 noen steder, så det var mer 50 i norske str, så da har vi plutselig nok nå føler vi :) klart butikken ikke stenger, og gleder meg til å handle med baby, men jeg vil slippe å gå rett fra sykehus til shopping i tilfelle man er sliten osvosv, så vil bare ha noe klart :D

Sniker fra april ;)
Jeg har kjøpt 3 sett i str 50 og 3 sett i str 56. Body og sparkebukse. Jenta mi var 49 cm da hun ble født og gikk fint inn i str 50. Hun hadde faktisk litt å gå på også.. Selv om noen barn ikke passer den minste str betyr ikke det at alle gjør det. Vet om de som kun har handlet i str 62 og måtte ut for å kjøpe mindre når ungen var født fordi den svømte i klærene.. Klær er også forskjellige i str ;)
Nå kommer ikke jeg til å kjøpe mer før han er født. Er jo kjekt å handle nye vår/sommerklær som kommer inn i butikkene også etterhvert ;)

Har nok i 56 og nok i 62 foreløbig også :) kan handle inn mer om vi vil for vi har ikke 10 bodyer, men 6 så snart vi får det fra venninnen min :D
Husk at du får barselgaver også da. Vi fikk kjempe mye i 56 og 62.

Back
Topp