Størrelser og mengde!!

Lil_sol

Forumet er livet
Mailykke <3
Utmarsj 2024
Jada, hvor mye trenger man av str 50? Og av str 56? Alle sier at "babyen vokser så fort" men det sier jo ikke meg så mye anna ang str føler jeg :p er det nok med to bodyer i hver str, eller er det greit med f.eks 4 stk?? Og hva med bukser/pysj ?? :p

Sent from my iPhone using BV Forum

2 bodyer av hver str syns jeg hørtes fryktelig lite ut! Men føler ikke jeg kan uttale meg, da jeg har handlet mye :p Her er kun bodyer, ene siden 50 og andre 56 : :p

1390061513923.jpg

2 bodyer av hver str syns jeg hørtes fryktelig lite ut! Men føler ikke jeg kan uttale meg, da jeg har handlet mye :p Her er kun bodyer, ene siden 50 og andre 56 : :p

Vis vedlegget 48821

Ja ikke sant :p altså, jeg aner jo ikke, så tenkte litt på å høre sånn generelt hvor mye som blir bytta pga gulp/tiss/andre ting i løpet av f.els en dag?? Vi har ikke tørketrommel, men det tørker på 1 dag på snora :)

Det kommer veldig an på babyen. Noen babyer gulper hele tida og trenger 5-6 skift daglig (slik som mine 2 gjorde) , mens andre skifter hver tredje dag :) Så tror ikke det fins noe "fasit", jeg syns det var veldig vanskelig selv å finne det ut, så endte med å kjøpe det jeg kom over som jeg syns var for fint til å ikke kjøpe :p

Det kommer veldig an på babyen. Noen babyer gulper hele tida og trenger 5-6 skift daglig (slik som mine 2 gjorde) , mens andre skifter hver tredje dag :) Så tror ikke det fins noe "fasit", jeg syns det var veldig vanskelig selv å finne det ut, så endte med å kjøpe det jeg kom over som jeg syns var for fint til å ikke kjøpe :p

Ja regna igrunn med at det varierte, men dæven så mye skift :p ! Da har du arbe i løpet ta dagen for å si det sånn :p men sånn i starten da, er det greit med f.eks 6 bodyer i str 56 og oppover til man kan ha på de gensere ? Og når ca er det ?? :p

De fleste babyer kan bruke str 56 ganske raskt og str 62 varer litt lenger har jeg lest på flere "shoppinglister".
Der legger jeg tyngden og sper på med noen str i mellom og oppover.

Vi har fått noen få plagg i str 50 men magefølelsen min sier at det er en liten plugg som kommer.

Har bare kjøpt 56, ikke noe 50.
Har kjøptt 5 bodyer, å sparkebukser, nattdrakter, samt en joggedress, å en jakke og dress til ut. Å samme mengde ca i 62. Vil jo også få en del, sånn at jeg tror det vil fylles opp etter hvert:)

I følge Barnashus så trenger enn til en sommerbaby:
- 5-7 bodyer, både korte og lange
- 2-3 strømpebukser
- 4 pysjamaser
- 3-4 sparkebukser/bukser
- 1 bomullsjakke
- 2 tynne bomullsluer
- sokker

Og hvis det er en vinterbaby bør bodyene, strømpebuksene og pyjamasene heller vær i ull. Og så trenger en dress, votter, skjerf etc.

Så ville tro 5-7 body'er er nok...har hørt at en bør vente å se om en får gulpeunge før en eventuelt kjøper mer, for det er ikke mange mnd de kan bruke de små str

Vi har 4 bodyer str 50-56 ig kommer ikke til å kjøpe flere før fødselen. Vet jo ikke engang om han kommer til å bruke dem

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Har er par venninner som brukte str 50 når de tok de hjem, men det var ikke lengre enn et par uker før de måtte opp i 56. Så de vokser fort ut av den første str...

Sist brukte vi str 50 i ca en og en halv uke før vi brukte 56 som varte knapt 3-4uker. Jeg har 3pysjamaser i hver str, og 4-5 bodyer i hver. Så var det mye lengere i str 62 så der ville jeg i allefall hatt 8-10 bodyer og 3-4pysjamaser. Jeg synes i allefall det er greit å slippe å stressvaske klær for å ikke bli fri :)

Har kjøpt noen få bodyer i strl 50. Men fikk beskjed om å ikke kjøpe for mye i den strl da babyen vokser fort fra den. Om 50 i det hele tatt passer. Når jeg ble født passet jeg aldri i 50:P

Vi brukte str. 50-56 relativt lenge her. Da snuppa ble født var nemlig str.50 litt for stort, 48 var mer passe. Unger er veldig forskjellige i fasongen, så blir spennende å se om vi får bruk for str. 50 noe særlig denne gangen. Har vel 5-6 bodyer både av str. 50 og 56 nå, pluss noen bukser og heldresser.

Jeg kjøpte ingen ting i str 50 fordi alle sa til meg at "babyen vokser så fort, så ikke kjøp for mye små størrelser!" Endte opp med å måtte ut å handle, fordi lillegutt var for liten til str 56. Han var 52 cm lang og veide 3425 gr :)

Jeg har ikke noe i 50 da mine to andre vokste ut av det etter 4-5 dager. Men listen til barnas hus høres grei ut! Min første bæsjet igjennom mye klær i begynnelsen så jeg måtte ut å kjøpe flere bodyer mens andremann ikke gjorde det. Alle barn er forskjellige i str og oppførsel, men greit å ha nok skiftetøy!!

Til storebror hadde jeg ingenting i Str 50. Han var 2900gram og selv om 56 var litt stort gjorde ikke det noe synes jeg. Han vokste fort inn i det

Back
Topp