Størrelse på søsken ved fødsel?

kat*

Glad i forumet
Jeg kjenner jeg er superspent på størrelsen på babyen i magen ved fødsel. Min nr 1, jente, var 4120g og 52cm, nr 2, gutten, klinte til og kom ut hele 57cm lang og veide 5160g. Vi visste han var stor, men senest dagen før fødsel sa jordmor på ultralyd at hun ikke trodde han var over 5 kg, men mer 4,5-4,7. Jeg mistenker at ultralyd termin var helt feil, og at jeg gikk to uker overtid (utfra min menstermin og i ettertid hans størrelse) (Han kom forresten på ultralyd termin, jeg var lagt inn for igangsetting, så startet fødsel rett før de skulle ta vannet mitt) Har noen av dere fått babyer med størrelser langt fra snittet? Både den ene og den andre veien?
 
ojj! store barn! :)
min var rett under 4. håper ikke på noe større enn det :P
 
Vet! Store! Men når det er sagt må jeg understreke at fødselene gikk supersmooooth begge gangene (med unntak av morkake som var ugrei å fø ut, men å få ut barna var helt topp!) og begge er helt etter boka i høyde og vekt nå! Men jeg er veldig spent på om jeg får enda en kjempebaby så klart!
 
Oi, det må ha vært tungt å bære på! :-o Sønnen min var 3780g og 51cm, mer enn stor nok!
 


Minismurfen skrev:
Oi, det må ha vært tungt å bære på! :-o Sønnen min var 3780g og 51cm, mer enn stor nok!



Dét skal jeg love deg!! Jeg gikk opp 25-30 kg begge ganger, så jeg var tung nok i meg selv også... Knirka i knærne mine når jeg gikk i trapper på slutten... Helt sant! Så jeg er ganske redd for å gå opp så mye denne gangen også. De to forrige var veldig tette, så kroppen var sliten gitt! (ble gravid da første var 8mnd)
 
Mi var 4200, så hun var ikke noe lite barn.

Tror ikke en kilo til eller fra har så mye å si om det er tungt når man går opp over 20 kg (her snakker jeg kun om min erfaring). Da er det tungt uansett ;)
 
Jennie var 4140 og 51 cm :) gikk 16 dager over ul termin og 17 dager over mens og tidlig ul termin.. Hun var en liten bolle <3 hehe :)>
 
Mi. gutt var liten å tjukk akkurat som mammaen :p 4215 og 49 cm. Han kom akkurat 14 dager over termin. Men det gikk veldig fint å få han ut :) håper ikke på noe større unge akkurat denne gangen.
 
Mi. gutt var liten å tjukk akkurat som mammaen :p 4215 og 49 cm. Han kom akkurat 14 dager over termin. Men det gikk veldig fint å få han ut :) håper ikke på noe større unge akkurat denne gangen.
 
Kan Legge til at hun var kun 35 cm rundt hodet :) så fødselen var ingen problem :) men måtte ha to pressrier etter hodet var kommet ut før kroppen kom :P men det var hodet som gjorde vondt :)
 
Min var 51 cm og 4190g :-) En liten plugg!
 
Oi! Store barn :) Her var knetten min 2790 ved fødsel og 48 cm lang.
 
Min sønn var 4175 og 55cm lang, ble satt igang 13 dager over termin. Er veldig spent på hvor stor nestemann blir, og om det blir overtid denne gangen også :). Gikk heldigvis bare opp 11kg, så graviditeten var helt topp og ikke like strevsom som den kunne blitt
 
her var frøkna 3720gm og 49 cm lang og jeg la på meg ca 50 kilo... det var son passe tungt!!gjikk 14 dager over tiden så tok de vannet..

andre mann la jeg på meg 17 kilo og han var 4037 gm og 50 lang... gjikk tre dager over tiden, da kranglet jeg meg til iganngsettelse for jeg viste jeg hadde mistet vannet.. de inne nektet på det og så nor de skulle ta vannet var det ikke noe vann!!! så det ble drypp..
men var ganske sint nor jeg i over 2 uker hadde sakt vannet mitt var lekket ut og de nektet på det, for magen min var helt bløt på slutten.. kjempe ekkelt..

håper ikke på noen større baby denne gang 
 
Begge mine ble født nøyaktig 3 uker før termin. Datteren min var 46cm og 2700g. Sønnen min 46 cm og 2600g :)
 
Frøkna mi var 3750 og 50 cm, 6 dager over termin, minstemann kom to dager før og var 4230 og 52 cm :) Kun pyntesting med begge to så frykter ikke noe str på denne :)
 
he en sønn som va 49cm å 3510gram
en datter på 50cm å 3330gram

heilt perfekt syns eg.;)
 
Back
Topp