Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja jeg lurte på akkurat det samme når vi brukte Holle! Fikk ikke 2 dl vann og 5 ss grøt til å stemme! Jeg tok bare 5 ss grøt og tok så mye vann jeg trang til å få en grei konsistens så tenkte jeg at det var 1 porsjon, men vet ikke om det er riktig.Ok. Vi bruker holle. Nå lager jeg på 60ml mm og 40ml grøtpulver (4ss). Det blir 100ml ferdig grøt.
Hun pleier ikke spise alt - kan jeg regne det som at hun spiser en halv posjon?
Men på pakken står det 200ml vann og 5 ss pulver - det blir jo suppe!
Enig i dette.På nestle grøten som jeg bruker til frokost står det vel at man skal bruke 1,2 dl vann og 3/4 dl pulver. Jeg måler aldri opp pulveret, bare heller oppi til det er en fin konsistens jeg. Syns ofte det som står på pakken blir for lite pulver, myw vanskeligere å mate når grøten er tynn syns jeg![]()
Men blir ikke det bare suppe?Jeg bruker Holle, lager 150 - 180 ml vann og 5 ss grøt til en porsjon.![]()
Men da kan jeg regne 5 ss pulver som full posjon da uansett ?Risgrøten har jeg ikke prøvd, men hirsen blir fin med 180ml vann og fem ss pulver. Må la den stå og svelle en stund![]()
Ja, det vil jeg tro. Jeg ville ikke brukt mer hvertfall.Men da kan jeg regne 5 ss pulver som full posjon da uansett ?![]()
Helt enigjeg har alltid tenkt at de porsjonene er litt rare for alle unger er jo forskjellige og kan ikke forventes å spise det samme. Kanskje jeg bare tenker det for ikke å stresse med hvor lite mini spiser herEn grøt her i uk oppgir bare forhold mellom grøt og væske, ikke mengden pr porsjon. Det likte jeg, da hun er milevis fra å spise så mye som porsjon oppgitt på holle-pakka
![]()