Størrelse på baby, 3D

Var på ultralyd i går, uke 32+2. Estimert til 2150g noe som tilsvarer ca +16% Estimert til 4100g ved termin, men jeg har planlagt fødsel to uker før termin, så satser på at estimeringene stemmer og knøtte holder seg under 4kg :)
Tydeligvis litt forskjellige tall som benyttes... jeg var også på UL i går 32+0, bebis veier 2300 og det ble estimert til 4000 på termin.

Var sist i uke 28+0, da var han ca 1329gram :) 5-10% over.. BPD tilsvarte 29+ et eller annet, MAD tilsvarte 30uker og FL tilsvarte 32uker! Lange bein haha.. Tror selv at mensterminen stemmer best, men de vokser i rykk og napp, så får vel bare vente å se hvor stor han blir tilslutt :p

Vanlig ul på sykehuset, kontroll av mokaka, han låg på ca 1500gram i uke 31, tilsvarte -6%, han har ligget under siden oul, og følger sin kurve helt perfekt, både kropp og hode er symmetrisk i vekst :)

Fikk ikke 3D ul i dag da, men hun er 25,3 % mindre enn gjennomsnittet. Er 31 uker i dag. I uke 30 var hun 25,5% mindre enn gjennomsnittet, så hun har i det minste vokst litt da.

Da jeg var på 3D 01. Juni var jeg 26+3 og hun ble veid til 1088 gr. Stod ikke noe %.. Men hun sa det var ganske fin vekt. Men ser mange har litt forskjellig her :)

Back
Topp