Størrelse på baby, 3D

ICSIgravid

Andre møte med forumet
Jeg er rett og slett nysgjerrig på hvor mange prosent over eller under gjennomsnittet(normalen) deres baby var når dere var på 3D?

Vi fikk med et ark hvor det sto ulike mål, deriblant at vår lille var 11% over "normalen" når vi var på 3D. Jordmor sa dette var veldig bra.

Har ikke Vært på 3d men på ul på sykehuset når jeg var 27+2, og hun var da 11% over gj snittet.

Vi var på 3D for to uker siden. Da ble han målt til 2% over snittet.

Var 25+4 på 3D. Han veide 794 g , 2% under gjennomsnittet <3 helt perfekt og normalt sa jordmor

Ikke vært på 3d, men får vekstestimering med vanlig UL pga diabetes type 1. Uke 24 var det +4% og uke 28 hadde lille i magen vokst til +11%. 20% til eller fra regnes som innenfor normalen fikk jeg beskjed om :)

25+2 ble da målt til mellom 7-800 g. Legen var fornøyd med det!

Ikke vært på 3D, men var på vekstestimering i uke 28. Da var h*n 5% under gj.snittet. Ny ul i uke 33.

Var på 3D idag, og hun ble målt til 1100 gr. 28+3. Jordmor var fornøyd med det, så tror det var rundt gjennomsnitt :)❤️

Var på vanlig UL på sykehuset, og da sa han at hun var 11% under normalen. +/-20% var innenfor normalen sa han, men ønsket likevel at jeg skulle komme inn igjen å sjekke dette.. Dette var i uke 26

Det varierer veldig da! Jeg var spent på om det var bare vi som lå høyt, eller om det var normalt. Selv om jordmor sa det var veldig bra.

Var på vanlig kontroll hos gyn nå. Spurte om ul og hun sa at selvfølgelig skal vi se på babyen. Våres frøken er litt over gjennomsnittet (men hva skal man forvente da når begge foreldra er høye og har store føtter? ;p). 27 +5 og hun veier 1650g :D Fikk også godt bekreftet kjønnet, leppene lå som hjerteformet.

Var på ultralyd i går, uke 32+2. Estimert til 2150g noe som tilsvarer ca +16% Estimert til 4100g ved termin, men jeg har planlagt fødsel to uker før termin, så satser på at estimeringene stemmer og knøtte holder seg under 4kg :)

Back
Topp