Stå i sengen....

LilleOlleBolle

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Dere som har småttiser som reiser seg opp i sengen: hva er beste måte å få de til å sove??

Sofie har lært å reise seg opp for ca en uke siden, og hun som aldri har grått ved leggetid er nå hysterisk... Jeg prøver først å ignorere henne, og sitte med ryggen til, for kanskje det blir kjedelig å stå der alene i lengden! Men det ender alltid med en hysterisk unge som jeg nesten må holde nede for at hun ikke skal reise seg opp hele tiden... Hun syns det er sååååå gøy å klare dette, så da skjønner jeg jo at det ikke er gøy å legge seg, men hun er jo til slutt så trøtt at hun står og griner, men klarer likevel ikke å slutte:O

Noen som har tips? Husker ikke hva vi gjorde med storebror... Når det å stå ikke var nytt og spennende så la han seg ned og sov etter en stund, men husker ikke hva vi gjorde de første ukene:p
 
Vi hadde samme problemet med storesøster, og måtte til slutt legge henne i vogna hver kveld, for så bære henne over i senga når hun hadde sovna. Det løste problemet for vår del. Hun kunne også stå i senga i timesvis.

Evt finnes det sånne nattposer, både med og uten stropper?
 
Ja, hun sovner fint i vogn, så kanskje det er løsningen;)

Har ikke så lyst til å stroppe henne fast, så da får vi heller bare "krangle" og dytte henne ned igjen til det ikke er så veldig spennende lenger:p
 
Står deres babyer??? Min åler seg godt men ikke satt seg opp eller krabber ennå.. Han er 7,5 mnd.. Hvor gamle er deres babyer ??? Regner med de er født iløpet av august 15
 
Vi har samme problem her.. Har også liten lyst til å "stroppe" fast, så her går vi inn og legger henne ned, og forlater rommet. Det gjør vi kanskje 10-15 ganger, og i løpet av en time sovner hun. Men våkner midt på natta og holder det gående to-tre timer da også, veldig likt som med deg. Den siste timen er hun så utslitt og trøtt at hun hylskriker og gråter tårer:'( Hjelper ikke å bysse/kose/synge heller, da blir hun bare frustrert. Så frustrerende, både for hun og oss foreldre. Håper det går seg til etterhvert.
 
Står deres babyer??? Min åler seg godt men ikke satt seg opp eller krabber ennå.. Han er 7,5 mnd.. Hvor gamle er deres babyer ??? Regner med de er født iløpet av august 15

Snuppa er 7mnd og 3 uker. Hun har krabbet i snart 4 uker, men hoppet helt over åle-stadiet. Har stått klar i krabbeposisjon siden jul, og plutselig knekte hun koden, og føyk avgårde. Hun reiser seg i sprinkelseng, lekegrind og i sofaen og har gjort det litt over en uke. Har problemer med å komme seg mykt ned fra stående, så blir en del sutring, knall og fall. Setter seg ikke opp enda, men prøver hver dag. Har vært tidlig ute med det motoriske hele veien, men ligger bak når det gjelder lyder/babling. Spennende å se om hun kommer til å gå tidlig!
 
Står deres babyer??? Min åler seg godt men ikke satt seg opp eller krabber ennå.. Han er 7,5 mnd.. Hvor gamle er deres babyer ??? Regner med de er født iløpet av august 15
Matheo er 8 mnd idag og drar seg bare fram og sitter kun med støtte enda;) reiser seg ikke, sitter ikke på egenhånd eller krabber. Men det kommer nok snart:)
 
Sniker fra september. Min reiser seg også, men han gir opp til slutt etter at han er lagt ned igjen og igjen og igjen.. Blir litt gråt da dessverre. Har roet seg bittelitt siden han lærte det, men det er visst fortsatt veldig veldig gøy. Hyler av glede helt til han legges ned igjen. Bruker nattpose, men hjelper ikke i det heletatt, for han kommer seg opp på noen sekunder :p Tror han hadde blitt nokså frustrert av stropper her, så er ikke noe jeg har lyst til å bruke heller.
 
Etter å hå fått holde på til hun er utslitt så må jeg "dytte" henne ned igjen utallige ganger, og holde en litt tung hånd over henne for at hun skal klare å roe seg, men vet liksom ikke hva som er "riktig" å gjøre... Bruker gjerne ikke mer enn 30-45 min, men får så vondt av hvor lei seg hun blir når hun må legge seg!

Skal på kontroll i morgen, så skal høre om de har noen gode tips;)
 
Står deres babyer??? Min åler seg godt men ikke satt seg opp eller krabber ennå.. Han er 7,5 mnd.. Hvor gamle er deres babyer ??? Regner med de er født iløpet av august 15
Hun lærte det for en ukes tid siden:) og prøver nå overalt hun klarer å holde seg fast:p hun åler seg, men ikke helt krabbing enda, har ikke skjønt at det er lettere med knærne under rumpa;) hun ble 8mnd i går! Hun har arvet storebror sin motorikk, for de var omtrent akkurat like gamle når de begynte å reise seg:) og begge to like utålmodige og turbo hele dagen.... Har akkurat knekt koden på å sette seg opp også, men klarer det ikke på hvert forsøk enda:)
 
Vi har samme problem her.. Har også liten lyst til å "stroppe" fast, så her går vi inn og legger henne ned, og forlater rommet. Det gjør vi kanskje 10-15 ganger, og i løpet av en time sovner hun. Men våkner midt på natta og holder det gående to-tre timer da også, veldig likt som med deg. Den siste timen er hun så utslitt og trøtt at hun hylskriker og gråter tårer:'( Hjelper ikke å bysse/kose/synge heller, da blir hun bare frustrert. Så frustrerende, både for hun og oss foreldre. Håper det går seg til etterhvert.

Akkurat slik har vi det også. Utrolig travelt :/
 
Etter å hå fått holde på til hun er utslitt så må jeg "dytte" henne ned igjen utallige ganger, og holde en litt tung hånd over henne for at hun skal klare å roe seg, men vet liksom ikke hva som er "riktig" å gjøre... Bruker gjerne ikke mer enn 30-45 min, men får så vondt av hvor lei seg hun blir når hun må legge seg!

Skal på kontroll i morgen, så skal høre om de har noen gode tips;)
Fikk du noen tips? :)
 
Står deres babyer??? Min åler seg godt men ikke satt seg opp eller krabber ennå.. Han er 7,5 mnd.. Hvor gamle er deres babyer ??? Regner med de er født iløpet av august 15

Husk at de små er så utrolig forskjellige i utviklingen :)
Her røyser han seg etter alt mulig og har gjort det siste uken. Startet før påske men da røyste han seg bare en sjelden gang. Blir 8 mnd neste uke.
 
Fikk du noen tips? :)
Nope... Jeg forklarte litt hva jeg gjorde (la henne surre litt før jeg til slutt måtte holde henne nede så sovnet hun kjapt) og da sa hun bare at det hørtes ut som jeg hadde funnet metoden som funket for oss! Jeg har en HS som aldri gir meg noen konkrete svar, men bare gir meg spørsmålet tilbake : "hva synes du da?" Blir av og til litt sprø, men også greit at hun ikke blander seg så altfor masse og har veldig sterke meninger om hvordan jeg skal gjøre ting:p

MEN, det har allerede blitt veldig mye bedre:) jeg har den siste uken drøyd leggetid til hun blir skikkelig trøtt, og nå har hun faktisk begynt å legge seg ned etter litt klatring, og sovner fint! Noen ganger litt småsutring, men finner roen ganske kjapt;) så kan hende det snart roer seg hos dere og, når det ikke er sååå nytt og spennende:)
 
Nope... Jeg forklarte litt hva jeg gjorde (la henne surre litt før jeg til slutt måtte holde henne nede så sovnet hun kjapt) og da sa hun bare at det hørtes ut som jeg hadde funnet metoden som funket for oss! Jeg har en HS som aldri gir meg noen konkrete svar, men bare gir meg spørsmålet tilbake : "hva synes du da?" Blir av og til litt sprø, men også greit at hun ikke blander seg så altfor masse og har veldig sterke meninger om hvordan jeg skal gjøre ting:p

MEN, det har allerede blitt veldig mye bedre:) jeg har den siste uken drøyd leggetid til hun blir skikkelig trøtt, og nå har hun faktisk begynt å legge seg ned etter litt klatring, og sovner fint! Noen ganger litt småsutring, men finner roen ganske kjapt;) så kan hende det snart roer seg hos dere og, når det ikke er sååå nytt og spennende:)

Det er bra- satser på det går samme vei her også :)
 
Back
Topp