Sprinkelseng

Sommermama

Betatt av forumet
Augustlykke 2015
Siden vi ikke har noe utstyr har jeg nå begynt å lete så smått. Synes det ser kjekt ut med de man kan senke ene siden på. Noen erfaringer fra dere som har barn fra tidligere? :)

IKEA :) de sprinkelsengene er helt kurante og billige:)

Vi har sprinkelseng hvor man kan senke den ene siden :) ble egentlig ikke brukt så mye.. :p men skjønner at noen kan syntes det er praktisk. Men vi har brukt den (senket) den veldig lite :) men tror det er sånn på de fleste sprinkelsenger i dag:)

Har en jeg kan ta bort ene siden på (hensvik eller noe fra ikea) men tok aldri bort den ene siden. Kjøpte junior seng da vi kjøpte hus når snuppa var nesten 2.5 år:) ellers brukte hun "hel" sprinkelseng frem til da:) men hun klatret aldri over da, om du får en klatretau kan det nok være greit med muligheten i alle fall:)

Takk for svar! Ser ut som jeg da kan fokusere på å finne en seng jeg liker og har råd til :)

Jeg trodde egentlig de med sånn side til å senke/heve skulle fjernes fra markedet pga sikkerhet?? Mener jeg har lest det, men er ikke helt sikker på hvor...

Men vi kjøpte den eneste til IKEA hvor man ikke kan fjerne den ene siden, så vi skal snart kjøpe "stor-gutt-seng":) Hensvik-modellen kunne fjerne en side på de gamle modellene (før 2010/2011 tror jeg), men nå kan man ikke det lenger... Kjempeteit egentlig! Men nå skal vi uansett bruke den til neste baby, så måtte nok kjøpt ny uansett:)

Jeg har 2010 modellen av hensvik. Den var or dyrere før da, kostet vel 8-900kr i 2010, nå koster den 5-600? :)

Jeg har 2010 modellen av hensvik. Den var or dyrere før da, kostet vel 8-900kr i 2010, nå koster den 5-600? :)
Ja, jeg ville heller betalt noen hundrelapper ekstra og fått en seng som kunne vært brukt som juniorane også;)

Ikea-sengene er jo veldig rimelige da, omtrendt samme pris som de fleste jeg har funnet brukt på kjøp og salg gruppene her i byen.

Vi har en IKEA seng som vi kommer til å bruke denne gangen også :)

Vi har en ikea seng som vi kan ta av den ene siden på og sette på en Sengehest. Jeg syns den sengen er helt genial, den er ganske lang og, så gutten vår kan sikkert ha den til han blir 4 år, men nå får nestemann overta den til høsten, så får storebror gjestesengen vår:)
Vi tok vel av den ene siden da gutten vår var litt over to år, han har aldri falt ut og heller aldri gått ut av den når han skal sove:)

Ikea seng er billig og bra. Vi har også den du kan ta av siden på når de blir større. Men den ble stor for soverommet vårt så vi hadde vanlig vugge inntil sengen. Også hadde vi amme madrass oppi sengen vår da vår første sov mye i senga vår de første 2 mnd. Den var genial for babyen sov i en egen "liten seng" oppi senga vår så var det kanter du bare åpnet/lukket for amming. Du kunne også flytte hele madrassen med babyen sovene oppi over til vugga.

Jeg brukte senkefunksjonen på vår mye fordi jeg er såpass liten og det ble da lettere for meg å legge og ta opp barnet :)
Dette var brio seng

Back
Topp