Hei hannepålandet!
Gratulerer så mye!! [:)] Et deilig og fantastisk mirakel, ikke sant?!
Jeg er også gravid etter første IVF-forsøk i juni (har termin i mars). Kan jeg spørre hvorfor du bruker Ovitrelle nå etter at du er gravid/hvorfor du har høyere risiko for abort? Jeg brukte kun Crinone Gel i et par-tre uker etter egginnsettingen, for å normalisere hormonene mine igjen etter "hestekuren". Jeg brukte Ovitrelle daglig i siste fase før egguthenting, for å modne eggene/stimulere flest mulig follikler på èn gang. I pakningsvedlegget står det at Ovitrelle "bør ikke brukes under graviditet", så jeg er bare litt nysjerrig på hva preparatet kan brukes til utover folikkelstimulering.
PS: Ja, jeg ble også helt "snål" av å bruke Ovitrelle, men da hadde jeg jo vært "helt ute og kjøre" i lengre tid pga. Synarela nesespray, så det at jeg også tok Ovitrelle i slutten av kuren var liksom bare "en liten ekstra greie".
Synarelaen var den som ga meg mest ubehag (svimmelhet, konsentrasjonsvansker, hetetokter, tretthet), mens Ovitrellen gjorde at jeg følte meg som en verpehøne (jeg kjente at folikklene este ut).
De symptomene du beskriver (hodepine, oppblåst mage, kvalme og dårlig smak i munnen) høres mer ut som vanlige svangerskapssymptomer, jeg kjenner i hvertfall igjen det fra de første 3-4 månedene av svangerskapet og da brukte jeg ingen medisiner/preparater.