Sprøyter!!

hannepålandet

Flørter med forumet
Hei! Jeg heter hanne og er 31 år. Mitt første forsøk på denne siden. Jeg er gravid i 10. uke, det klaffet på første prøverørforsøk[:D] men jeg må ta ovitrelle sprøyter to ganger i uken pga av fare for abort.... Og de blir jeg veldig dårlig av!! Hodepine, oppblåst mage, kvalme og en grusom smak i munn!!! noen som kjenner seg igjen?
 
Hei!
Ville bare si: Gratulerer!![:D]
Vi var like heldige som deg og fikk det til på første IVF! Gled deg til å bli mamma!!
Har desverre ingen erfaring å dele med deg, angående spm ditt!

Lykke til videre!
 
Hei hannepålandet!

Gratulerer så mye!! [:)] Et deilig og fantastisk mirakel, ikke sant?!

Jeg er også gravid etter første IVF-forsøk i juni (har termin i mars). Kan jeg spørre hvorfor du bruker Ovitrelle nå etter at du er gravid/hvorfor du har høyere risiko for abort? Jeg brukte kun Crinone Gel i et par-tre uker etter egginnsettingen, for å normalisere hormonene mine igjen etter "hestekuren". Jeg brukte Ovitrelle daglig i siste fase før egguthenting, for å modne eggene/stimulere flest mulig follikler på èn gang. I pakningsvedlegget står det at Ovitrelle "bør ikke brukes under graviditet", så jeg er bare litt nysjerrig på hva preparatet kan brukes til utover folikkelstimulering.

PS: Ja, jeg ble også helt "snål" av å bruke Ovitrelle, men da hadde jeg jo vært "helt ute og kjøre" i lengre tid pga. Synarela nesespray, så det at jeg også tok Ovitrelle i slutten av kuren var liksom bare "en liten ekstra greie".
Synarelaen var den som ga meg mest ubehag (svimmelhet, konsentrasjonsvansker, hetetokter, tretthet), mens Ovitrellen gjorde at jeg følte meg som en verpehøne (jeg kjente at folikklene este ut).

De symptomene du beskriver (hodepine, oppblåst mage, kvalme og dårlig smak i munnen) høres mer ut som vanlige svangerskapssymptomer, jeg kjenner i hvertfall igjen det fra de første 3-4 månedene av svangerskapet og da brukte jeg ingen medisiner/preparater.
 
Tror jeg var litt heldig, for jeg fikk ikke ubehag, verken med nesesprayen eller sprøytene. Men følte meg også som en verpehøne. Runde to tok de ut 15 egg, så jeg følte meg som den stor produsenten[:D] Brukte kun Crinone Gel i 14 dager etter innsettingen.
Men det viktigste av alt hannepålandet - gratulerer med det lille miraklet! Lykke til![:)]
 
Gratulerer med at spiren satt paa forste forsok. Vi hadde ogsa fulltreff pa forste forsok. Jeg kjenner meg godt igjen i hva du forteller. Det er ubehagelig en stund, saa blir det bedre.

Klem Elisabeth
 
Ovitrelle er et svangerskapshormon som er det samme som kroppen selv produserer. Jeg har abortert tidligere, og da mener legen at dette hormonet hjelper babyen til å klore seg fast. Det er nemlig mangelen på dette hormonet som er en av årsakene tiol at noen aborterer. Men skal slutte på sprøytene i uke 12, Det er også da det fra naturens side ikke produseres de store mengdene med hormoner.

Grattis til deg også[:D][:D]
Har forresten sett babyen min stupe kråke i magen min på UL torsdag...[:)]
 
Åja, da lærte jeg noe nytt! [:)]
Ønsker deg i hvertfall riktig lykke til videre, nyt svangerskapet!
 
Hei LindaB! Jeg vil først gratulere deg med klaff på første IVF-fosøk. Jeg er nå på andre forsøk. Nå har jeg satt inn et fryse egg. Jeg skal ta den ultimate store testen i morgen tidlig[;)] Hvis det blir klaff nå skal jeg forsette på Progestan kapsler som skal settes langt opp i skjeden og Progynova tabletter fram til tolvte svangerskaps uke. Nå har jeg gått på de i bare to uker og er lei allerede[:'(]
 
Takk, Elfrid - og lykke til til dere også! Håper det klaffer for dere denne gangen!
*klem*
 
Back
Topp