Spotting: normalt eller miste?

Freia97

Forelsket i forumet
Juliknøttene 2022
Marsmagi 2025
Igår ble testen tydelig positiv ca 11 dpo. Den ble positiv etter at jeg hadde hatt litt beige utflod. Også i dag var testen positiv.

Men på do i sted, var det litt friskt blod i utfloden. Altså veldig lyserosa. Jeg vet jo at det faktisk er vanlig med litt blødning i starten, men jeg vet også at jeg ikke får gjort noe hvis jeg mister.

Såfall håper jeg det skjer fort..

Noen andre som har opplevd det samme?

Jeg hadde små blødninger i begynnelsen i mitt forrige svangerskap, gikk helt bra og ble en frisk baby! Men man vet jo aldri selvsagt om det er starten på noe mer. Jeg fikk beskjed om å unngå tunge løft, hard fysisk aktivitet. Masse lykke til :Heartpink

Personlig har spontanabort startet med smerter her (varier så klart fra person til person), så om det kun er litt blod ville jeg tenkt at det kan ha vært hormonelt. Vel, hormonelt mtp at kroppen nå starter å produsere mer blod og kjeden vil være mest påvirket. Er du veldig usikker kan du med rene hender sette deg på toalettet og prøve å kjenne etter livmorhalsen og livmormunnen. Er livmormunnen godt lukket uten tegn til åpning så er dette et veldig godt tegn!

Jeg har mistet en gang tidligere, da kom det litt brunt blod i noen dager, før det kom kraftige smerter og stor blødning. Var mellom 9 og 10 uker på vei.

Denne gangen kom det litt lyserosa på papiret da jeg var 5+2, og litt brun utflod tre dager etter det. Var overbevist om at det var en påbegynt SA. Tok blodprøver for å møte hcg med to dagers mellomrom, og fikk i dag svar om at det har økt fra 11000 til 20000. Stor lettelse!!

Igår ble testen tydelig positiv ca 11 dpo. Den ble positiv etter at jeg hadde hatt litt beige utflod. Også i dag var testen positiv.

Men på do i sted, var det litt friskt blod i utfloden. Altså veldig lyserosa. Jeg vet jo at det faktisk er vanlig med litt blødning i starten, men jeg vet også at jeg ikke får gjort noe hvis jeg mister.

Såfall håper jeg det skjer fort..

Noen andre som har opplevd det samme?
Hvordan går det med deg? ❤️

Ble bare med det, og testene har blitt sterkere. Det har også kvalmen :bag:
Godt å høre :Heartred Håper kvalmen roer seg!
Så lett å bli bekymret i denne tiden her merker jeg. Spottet selv, men bare litt brunt så langt. Krisemodus med en gang:hilarious:

hadde pittelitt rosa spotting 5+3, skal på ultralyd om noen dager (7+1). Hadde rosa spotting med begge mine tidligere graviditeter og det gikk bra ☺️

Har du økonomi til det ville jeg bestilt privat ultralyd fra 6+0. Kan alltids ta hcg prøver, men stigende hcg betyr ikke nødvendigvis at ting går bra. Jeg har hatt 2 SA for flere år siden, tok hcg prøver som viste stigning, så ble falskt betrygget. Ellers skal man ha krav på ul i det offentlige ved blødninger så snakk med legen din.

Så ubehagelig! Ut fra det jeg har lest trenger det jo ikke være noe feil, så lenge man ikke har smerter eller det kun er snakk om små mengder.
Har du bestilt noen time til UL om en liten stund eller time hos lege hvis du er veldig bekymret?

Det er vondt å si det, men det er normalt å miste. Men du/dere skal vite at det ikke er på grunn av dere, men genetiske feil hos fosteret. Jeg har selv vært på tidlig UL med mistanke om XU, men de har ikke funnet noe, kun saktestigende HCG på 820 sist målt i uke 7+0. blør litt men er uten smerter og de tenker kroppen ordner opp selv. Det er tabubelagt å snakke om, men det er normalt og selfølgelig trist. Det går til slutt❤️. Et tips jeg fikk siden jeg ble gravid på første syklus etter uttak av spiral så er det kaos i livmoren. Kroppen må få gå igjennom noen sykluser og normalisere seg først.

Last edited:
Vet selvsagt det er normalt å miste, klandrer ikke meg selv hvis det skulle skje. Men normalt eller ei, så er det fortsatt trist dersom det skjer.

Vet selvsagt det er normalt å miste, klandrer ikke meg selv hvis det skulle skje. Men normalt eller ei, så er det fortsatt trist dersom det skjer.
Det er det❤️ Selfølgelig hjerteknusende❤️. Vi satser på det går bra til slutt. Fastlegen sa til meg at blødninger er normalt i små mengder i starten av svangerskap. Og man hører jo om mange som får kraftige blødninger hvor det likevell gå bra❤️.

Sniker litt fra oktober 24 - jeg startet svangerskapet med spotting, brun utflod og litt frisk blod første måneden, deretter faktisk blødning måneden etter, og til slutt en større frisk og kort blødning (som et sprengt blodkar) den tredje måneden. Ingen smerter, men altså månedlige blødninger (mye mer enn spotting, men også mindre enn mensen). Trodde jeg mistet hver gang, men tasseladden har hengt med han. Sluttet å blø andre trimester Er idag 25+5 og alt ser fint ut med guttungen. Så det kan gå bra også :)

(og ja, fant også ut i etterkant at det er vanlig å spotte/ha brun utflod i begynnelsen av svangerskapet, mindre vanlig å blø friskt blod, men det er likevel mange nok som opplever det også, bare mindre kjent/snakket om).

Spotter fortsatt brunt. I dag tidlig var det også litt lyserosa, men det skjedde bare en gang. Er ikke store mengder, men er veldig forvirret. Aner ikke hva som skjer, og har hele graviditeten på en lang avstand.. skal til legen å måle HCG imorgen, men det vil jo ikke gi meg noe svar før helgen.

Har godtatt hvis det er SA som skjer, men synes det verste er denne ventingen. Å ikke vite.

føle me dæ ❤️ Det e fælt å gå å ikke vite ka som skjer. Æ har skjøl vært igjennom dettan mange gang å alt har vært bra. Sist graviditet va æ syke meldt i 2 uker pga blødning i starten av svanger skapet. Denna gangen har æ hatt spotting med brun utflod. Hatt litt noia men prøvd å roa mæ ned me at alt e nokk bra å d e normalt å at d mest sannsynlig e festebløding :) håpe alt e bare fint me dæ og den lille spira

Sender deg mange gode tanker :Heartred Forferdelig å gå og vente sånn her, og ekstra kjedelig å måtte vente over helgen i tillegg!! Krysser fortsatt fingrene for at det bare er litt uskyldig spotting og at alt ser bra ut på hcg.
Håper du får lagt noen hyggelige planer i helgen så du får kost deg litt og tenkt på noe annet.

Uten og sette kjepper i hjulene mine. Skal ha mensen i dag( sist mens kom par dager før den skulle sist,men den kom ikke ennda..(jada) men testet meg i går negativ,(sånn hjemme tester funker ikke på meg) men spotta litt i går va to «første» dråper på papiret, men har ikke blødd noe etter det. Har heller aldri spottet med mine tidligere graviditeter. Men er 100% at når jeg trykker del så kommern …. Kommern ikke så er jeg 4uker.hadde en sa og en ma i 2022

Back
Topp