Sportsdel

Vi har emmaljunga vogn (2012 mod). Vi har skiftet til sportsdelen. Han har straks vokst ut av bagen uansett og synes det er så stas trille i sportsdelen :)
 
Nå har han begynt å rulle over på magen mens han ligger i vogna, og slenger gjerne beina over kanten hvis han ligger på ryggen...:nailbiting:
 
Tenker å bytte neste uke (A er 5 mnd på søndag). Hun har begynt å ta tak i sidene på bagen og prøver å dra seg opp, i tillegg tar hun situps hele tiden når hun ikke sover (hun sover kun 30 min selv på 2 timers turer).
 
IMG_0779.jpgDa har vi bytta over til sportsdel[emoji23]
Lillemor blei så lita oppi dær men hun storkoser seg når vi er på tur[emoji106]
 
Noen som har hørt med HS eller fysioterapeut eller noe, om det er Ok å begynne med sportsdel så tidlig? Overhode ikke ment som noe kritikk til dem som har det altså- jeg bare er spent på hva «fagfolket» sier. I følge div debatter på nett ser det ut som det er mest vanlig å bytte rundt 6-7 mnd.. jeg kunne godt tenkt meg å bytte nå selv, men har ikke helt turt å gjøre det enda. Hun er sterk i rygg/nakke og sånt, men sitter ikke av seg selv enda.
 
Noen som har hørt med HS eller fysioterapeut eller noe, om det er Ok å begynne med sportsdel så tidlig? Overhode ikke ment som noe kritikk til dem som har det altså- jeg bare er spent på hva «fagfolket» sier. I følge div debatter på nett ser det ut som det er mest vanlig å bytte rundt 6-7 mnd.. jeg kunne godt tenkt meg å bytte nå selv, men har ikke helt turt å gjøre det enda. Hun er sterk i rygg/nakke og sånt, men sitter ikke av seg selv enda.

Jepp, hørte med fysio. Han sa at så lenge man hadde full liggestilling på vognen når de sovnet (slik at de ikke henger med hodet) og var sterk i nakken var det ingen problem. [emoji4] Og hvis man ser at babyen blir sliten kan man legge ned ryggen og [emoji4]
 
Vurderer veldig å bytte snart siden hun ligger å tar situps med beina i været mens vi triller og er ikke akkurat lett å få henne til å sove da :banghead: og når hun er våken gjør hun alt hun kan for å se og få med seg ting uten stort hell siden hun selvfølgelig ikke får satt seg opp. og så er hun så lang at bagen begynner å bli trang i lengden og nå er det jo bare grusomt varmt nedi der:wideyed:
 
Noen som har hørt med HS eller fysioterapeut eller noe, om det er Ok å begynne med sportsdel så tidlig? Overhode ikke ment som noe kritikk til dem som har det altså- jeg bare er spent på hva «fagfolket» sier. I følge div debatter på nett ser det ut som det er mest vanlig å bytte rundt 6-7 mnd.. jeg kunne godt tenkt meg å bytte nå selv, men har ikke helt turt å gjøre det enda. Hun er sterk i rygg/nakke og sånt, men sitter ikke av seg selv enda.
Fysio på hs her sa at man burde vente så lenge som mulig, til de setter seg opp selv osv. Helst skal de ligge mest mulig på ryggen, vogna, gulvet osv.. Eneste grunnen til å bygge opp som hu så var ved evt refluks.
Jeg har byttet siden Loppa her ligger godt over gjennomsnittet og vokste ut av bagen,( og solparaplyen knakk så hu trengte skjermen på sportsdelen ) og hu trives - skulle gjerne ha sitti også, men jeg har ryggen på laveste som er ca 20 grader :)
 
Vurderer veldig å bytte snart siden hun ligger å tar situps med beina i været mens vi triller og er ikke akkurat lett å få henne til å sove da :banghead: og når hun er våken gjør hun alt hun kan for å se og få med seg ting uten stort hell siden hun selvfølgelig ikke får satt seg opp. og så er hun så lang at bagen begynner å bli trang i lengden og nå er det jo bare grusomt varmt nedi der:wideyed:

Haha. Høres ut som min tulle.
Ligger gjerne i bro i desperasjon for å komme seg opp.
Og alltid Beina rett opp.
 
Tror jeg skal bygge om bagen snart. Bagen går bare opp til 9 kg sånn den er nå men opp til 15 (tror jeg) når den blir ombygd. Vesla var jo nesten 8 kg på 4 mnd kontrollen...
 
Vi byttet da hun var litt over 4 mnd[emoji4] Da var det bare hyling i bagen de siste ukene, og vanskelig å få henne til å sove der (elsket det før). Endte opp i bæresele hele tiden. Hun er stor så fikk dårlig plass oppi der, og ville opp og se! Fikk en helt ny baby etter vi byttet, sover så godt der (selv om hun bare sover 30minuttere for tiden...), og det går an å ha henne med rundt i våken tilstand - da vipper jeg ryggen littegrann opp så hun kan følge med[emoji4] Har forresten Babyjogger city elite som er vendt vekk fra meg, men det går tydeligvis helt fint for en liten nysgjerrig frøken[emoji6]
 
Sniker.

Ja, vi spurte HS. Hun sa at vi ikke burde la henne sitte helt oppreist før hun kunne sitte selv men at det midterste hakket (halvveis sittende) gikk fint i korte perioder. Det nederste hakket er ikke noe verre enn bagen, da ligger de jo :)

Ble så jeg bytta. Måtte det, for lille begynte å snu seg i bagen, så da turte jeg ikke la henne stå alene når hun sov oppi der.
Vår sportsdel kan ikke legges helt flatt, men er bare svak helling- og hun sover faktisk bedre og sovner raskere enn i bagen :) setter henne bare et lite hakk opp når hun er våken, så hun har god støtte. Har også pose, sånn at hun generelt får litt støtte rundt seg :) ser ut som hun trives godt :)
 
Vi mistet bagvogna vår på fredag, og får ny først på mandag. Så vi har brukt babyjogger city elite sin sittedel men lagt helt ned i en raus halvtime i dag, og jeg kan virkelig ikke se noen forskjell på lille når hun ligger sånn enn når hun ligger i bagdelen på Stokke Trailzvogna vår. Eneste jeg merket var at hun synes det er bedre å se på oss enn å ligge vendt fra oss. Jenta vår blir 5 mnd neste uke og er 68 cm lang, så hun er like lang som en på 6 mnd, men hun er ikke like sterk i rygg og nakke antar jeg! Jeg kommer til å bruke joggeren en times tid på mandag også, men går tilbake til trailz så hun kan se meg når vi triller.
 
Back
Topp