Sportsdel

Gravid82

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Når tenker dere å bytte over til sportsdelen i vogna?[emoji3]
Her er lille blitt ekstremt nysgjerrig og vil gjerne se ser rundt når vi er ute å triller. Mn synes det er litt tidlig enda å bytte? ( blir 5mnd den 15.mai)
 
Vi kjøpte babyjogger city elite her om dagen, og jeg tenker vi tar den i bruk i juli, da er lille fem mnd. Hun er veldig sterk i nakke og ryggen, og skikkelig nysgjerrig, så jeg tror det blir helt knall!

Vi skal møte fysioterapaut på firemånederkontroll i juni, så tenker å dobbelsjekke med han/hun da for å være sikker på at det går greit. Det går sikkert greit, men jeg er førstegangs og i overkant usikker på egne instinkt :confused:
 
Vi kjøpte babyjogger city elite her om dagen, og jeg tenker vi tar den i bruk i juli, da er lille fem mnd. Hun er veldig sterk i nakke og ryggen, og skikkelig nysgjerrig, så jeg tror det blir helt knall!

Vi skal møte fysioterapaut på firemånederkontroll i juni, så tenker å dobbelsjekke med han/hun da for å være sikker på at det går greit. Det går sikkert greit, men jeg er førstegangs og i overkant usikker på egne instinkt :confused:

Vi har også den vogna[emoji3] Å der kan man jo legge ned ryggen helt så hun ligger flatt når hun skal sove så mulig det blir å bytte over om ikke så lenge altså[emoji39]
 
Jeg tenker kanskje bytte om en måneds tid.. da er lille 5 mnd, eller litt mer. Hun virker veldig sterk, sitter nesten stødig med bare litt støtte i ryggen allerede.
Jeg bruker av og til bilstolen på vogna nå, fordi lille trives så mye bedre når hun får sitte å se rundt. Men den kan jeg jo ikke bruke så lenge eller i dårlig vær da..
tenker også å høre litt med HS først, men tror nok det skal gå bra ved 5-mnd alder. De sitter jo ikke rett opp og ned, så litt støtte får de jo. Og min kan også legges helt ned når hun sovner :)
 
Vi har også den vogna[emoji3] Å der kan man jo legge ned ryggen helt så hun ligger flatt når hun skal sove så mulig det blir å bytte over om ikke så lenge altså[emoji39]

Ja, vi har faktisk brukt bilstolen festet på vogna når vi har vært på butikken etc, og det digger hun. Nedleggsfunksjonen på city elite er jo gull siden de ikke skal sitte så mye tenker jeg! Vi skal reise med fly i sommer, og city eliten tar så liten plass når man ikke har med bagdelen, så vi tar den i bruk på den turen litt av praktiske årsaker også.
 
I løpet av sommeren må hun nok over i sportsdelen. Men hun sitter alt for dårlig til å gjøre det enda. Med storebror bytter jeg når han var 5,5mnd.
 
Er det ikke fra da de sitter av seg selv æ? Aner ikke!
Med første byttet vi da vi fikk behov for seler, trur det var rundt 8-9mnd(?).

I vår vogn, i bakdelen, er det heldigvis med en slik funksjon at man kan vippe opp nysgjerrige barn:) levde godt med den når nysgjerrigheten tok overhånd
 
Vi har byttet. Byttet på dagen da lille var 4.mnd i samråd med hs.
Nå elsker lille vognen, ikke mer gråt og stresset baby på tur :)
Hadde egentlig tenkt å vente til fylte 6 mnd, men sånn gikk det ikke.
 
Mulig jeg bygger om bagdelen før vi drar til Norge i sommer, hun blir 6 mnd 6.juli. Vi har Mountain buggy Terrain. I Trondheim står den gamle Brio Kombi vogna vår uten bag så der bruker vi den (sportsdelen kan legges helt flatt).
 
Minste min som nektet å sitte i vogn begynte med sportsdel (Stokke Trailz) da hun var 4 1/2 mnd, det var eneste mulighet for å få dratt ut, men la den jo så flat som mulig mesteparten av tiden - tenker man vet selv når barnet er klar :)
 
Er det ikke fra da de sitter av seg selv æ? Aner ikke!
Med første byttet vi da vi fikk behov for seler, trur det var rundt 8-9mnd(?).

I vår vogn, i bakdelen, er det heldigvis med en slik funksjon at man kan vippe opp nysgjerrige barn:) levde godt med den når nysgjerrigheten tok overhånd

Trenger ikke rette opp ryggen. Og da blir ligge komforen den samme som i en bag. Men en sportsvogn er mer åpen. Så lille ser litt mer der ifra[emoji4]
 
Jeg tror jeg må kjøpe emmajungas sittepute, før jeg kan ta sportsdelen i bruk. Føler det blir for klamt å sitte rett ned i skinn på en varm sommersdag.
 
Blir å bruke bagen så lenge det lar seg gjøre. Tror ikke vi byttet før 8-9 mnd ca. sist. Ser for meg at vi venter med å bytte frem til høsten når vi må ta i bruk dunposen igjen :)
 
Tok første prøvetur med sportsdelen idag siden solparaplyen røyk istad så måtte jeg ha solskjerming. Har vurdert det en stund siden Loppa er godt over gjennomsnittet så bagen er snaaaart for liten alle veier, samt muligens har refluks. Hu sovna så det funka, tipper hu blir glad for å se mer også - må ta ned kalesjen inni mellom [emoji4]
 
Mener at du trenger ikke rette opp ryggen i sportsvognen. Den kan jo ligge flatt[emoji4]
Ja, men har ikke behov for å bytte enda så klarer oss fint med bagdelen :) men skrev bare at om det skulle bli krise før vi skal bytte til sportsdel så er det en ekstra rygg i baggen vår slik at vi kan vippe opp den nysgjerrige :) vil tru det er slik på alle emmaljungavogner
 
Ja, men har ikke behov for å bytte enda så klarer oss fint med bagdelen :) men skrev bare at om det skulle bli krise før vi skal bytte til sportsdel så er det en ekstra rygg i baggen vår slik at vi kan vippe opp den nysgjerrige :) vil tru det er slik på alle emmaljungavogner

Jeg tror ikke jeg har på min. Men det er en 2014mod. Så den er jo noen år...
 
Back
Topp