Spontanabort

H

Hopefull

Guest
Jeg er så forvirret over egen kropp. Jeg var nylig gravid. I uke 5+2 så spontanaborterte jeg. Dvs at jeg fikk litt brunt utflod og mensmurringer 13.juli. Fredag 14.juli ble det enormt smertefult med blødning, men relativt lite blod (uten klumper). Jeg blødde i to dager. Jeg var sykehuset både på torsdagen og fredagen og de kunne ikke se noe i livmoren, noe som var litt krise siden jeg har hatt et svangerskap utenfor livmoren (i livmorhalsen før). HCG var på 700 og noe på torsdagen. På fredagen var den på 939 og søndagen var den på rett under 300. De burde vell kanskje ha sett noe på den innvendige ultralyden på torsdagen om svangerskapet satt i livmoren? En uke etterpå, på mandagen, begynte jeg å blø masse og den gangen med klumper. HCG var da på 140 om jeg husker riktig. Det er nå 1,5 uke siden. Jeg blødde i 6 dager. I dag begynte jeg plutselig å blø bittelitt igjen, ikke mye, men med smerter. Typiske mensensmerter. 3 uker etter spontanaborten startet. Sykehuset ønsker ikke å følge meg opp videre og mener på at dette er en SA. Det er ok, men jeg er så forvirret over hvorfor jeg stopper å blø i flere dager for så å begynne å blø igjen. Når er da samleie trygt igjen? Når kommer eggløsning? Jeg lurte på om det var eggløsning som var på vei nå, siden jeg har smerter i dag. Jeg tok derfor en eggløsningstest. Jeg får ikke til å legge til bilde her, men strekene er nesten like sterke. Kan det være HCG som slår ut på den? Vi vil ikke risikere å miste denne eggløsningen siden vi har prøvd i 2-3 år og nå er jeg jo ekstra fruktbar, men vi ønsker absolutt ikke å ha samleie om det kan føre til bekkeninfeksjon. Vanligvis ser jeg veldig lett når jeg hat eggløsning for jeg får mye fruktbart slim. Nå har jeg ingenting og heller ikke ømme bryster. Bare hatt cravings i noen dager. Jeg er IKKE gravid igjen, har ikke hatt samleie siden før dette startet.
 
(På den eggløsningstesten jeg tok nå var forresten begge strekene svake/ikke knallrøde, men de var nesten like)
 
så trist å høre at du mistet :Heartred Sender en god klem :Heartred jeg får positive el tester ved hcg i kroppen, også sterkere tester rett før og rett etter mens.
Når jeg hadde MA/Sa så blødde jeg i ca en ukes tid, men ikke noe mere enn det før jeg fikk mensen igjen.
Men om ikke alle restene er kommet ut så kan det vell kanskje starte å blø igjen?
 
så trist å høre at du mistet :Heartred Sender en god klem :Heartred jeg får positive el tester ved hcg i kroppen, også sterkere tester rett før og rett etter mens.
Når jeg hadde MA/Sa så blødde jeg i ca en ukes tid, men ikke noe mere enn det før jeg fikk mensen igjen.
Men om ikke alle restene er kommet ut så kan det vell kanskje starte å blø igjen?
Takk❤️ Ja, det kan det jo. Men litt rart om det er rester igjen og, mtp at HCG var såpass lavt i sist uke og siden de ikke fant noen ting i livmoren verken 13, 14, 16 juli eller i sist uke. Blir så forvirret av hele situasjonen. Vil bare tilbake i syklus igjen sånn at vi kan prøve på ny
 
Har du tatt graviditetstest? Sånn for å sjekke at alt hcg er ute av kroppen? Hvis ikke, så anbefaler jeg å gjøre det. Hcg gir nemlig utslag på el tester
 
Og så utrolig trist å høre at du også har vært gjennom dette :Heartred
 
Har du tatt graviditetstest? Sånn for å sjekke at alt hcg er ute av kroppen? Hvis ikke, så anbefaler jeg å gjøre det. Hcg gir nemlig utslag på el tester
Tok en graviditetstest i forigårs og den slo ut likt som for en uke siden, fremdeles positiv. Da er det nok HCG som slår ut på eggløsningstesten ja. Hm, lurer på hvor lenge dette skl stå på… Takk for omtanken❤️
 
Kan ta jevnlig g test. Etter MA tok jeg først etter 1 uke, så etter 2 uker. Så så jeg den ble såpass dvak at jeg tok hver 3.dag frem til den var negativ :) Når g testene begynte å bli ganske svake startet jeg opp å teste etter el for å følge med at jeg ikke gikk glipp av den.
Sender over masse klemmer :Heartred
 
Kan ta jevnlig g test. Etter MA tok jeg først etter 1 uke, så etter 2 uker. Så så jeg den ble såpass dvak at jeg tok hver 3.dag frem til den var negativ :) Når g testene begynte å bli ganske svake startet jeg opp å teste etter el for å følge med at jeg ikke gikk glipp av den.
Sender over masse klemmer :Heartred
Ja, det er det jeg også gjør. Tar jevnlige graviditetstester. Har lest om mange som har fått eggløsning til tross for positive graviditetstester/hcg i kroppen, så jeg er redd det samme skjer med meg også går jeg glipp av den. I kveld har jeg veldig sterke menstruasjon lignende smerter og jeg skjønner virkelig ikke hva det skyldes… Takk❤️
 
Jeg har akkurat gjennomgått SA, mistet 6+0. Spottet i 4 dager før SA, blødde så i ca 6 dager. Negativ hcg etter 9 dager(tatt blodprøver og urintest). Positiv EL-test 15 dager etter SA. Hatt mye menssmerter og EL-smerter om hverandre hele syklusen. Hatt blødninger jevnt hver 2-3 dag etter EL. Fikk første skikelig mens i dag, 4 uker og 2 dager etter SA.

Aner ikke om dette er normalt etter SA, men håper på en litt mer normal syklus nå :smiley-angelic001
 
Jeg har akkurat gjennomgått SA, mistet 6+0. Spottet i 4 dager før SA, blødde så i ca 6 dager. Negativ hcg etter 9 dager(tatt blodprøver og urintest). Positiv EL-test 15 dager etter SA. Hatt mye menssmerter og EL-smerter om hverandre hele syklusen. Hatt blødninger jevnt hver 2-3 dag etter EL. Fikk første skikelig mens i dag, 4 uker og 2 dager etter SA.

Aner ikke om dette er normalt etter SA, men håper på en litt mer normal syklus nå :smiley-angelic001
Håper det går bra med deg etter forholdene. Krysser fingrene for at du er tilbake i normal syklus❤️ Ser ut som SA kan foregå veldig forskjellig fra person til person..
 
Nå har jeg altså så sterke smerter at det er helt ubeskrivelig. Ringte sykehuset, men hun var skikkelig sur i tonen og sa at dette var nok en menstruasjon. Jeg vrir meg og puster meg gjennom smerter og har fremdeles positiv graviditetstest. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette. Fikk dere første mens med HCG i kroppen? Var den SÅ smertefull at dere følte dere kom til å svimr av?
 
Nå har jeg altså så sterke smerter at det er helt ubeskrivelig. Ringte sykehuset, men hun var skikkelig sur i tonen og sa at dette var nok en menstruasjon. Jeg vrir meg og puster meg gjennom smerter og har fremdeles positiv graviditetstest. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette. Fikk dere første mens med HCG i kroppen? Var den SÅ smertefull at dere følte dere kom til å svimr av?

Hvis ikke de ønsker å følge seg opp på avdelingen, så er det nesten så jeg synes du skulle i alle fall ringt legen, eller så... For når det er SÅ smertefullt, og hCGet ikke er gått ned enda.. si at du mistenker exu, da du har enda positiv G-test og sterke smerter.
Skal jo ikke være sånn.. Hadde det vært en mann med ubeskrivelige smerter, så hadde han fått beskjed om å ringe 113, ikke "det er sikkert normalt, det må du bare tåle" :rolleyes:
 
Hvis ikke de ønsker å følge seg opp på avdelingen, så er det nesten så jeg synes du skulle i alle fall ringt legen, eller så... For når det er SÅ smertefullt, og hCGet ikke er gått ned enda.. si at du mistenker exu, da du har enda positiv G-test og sterke smerter.
Skal jo ikke være sånn.. Hadde det vært en mann med ubeskrivelige smerter, så hadde han fått beskjed om å ringe 113, ikke "det er sikkert normalt, det må du bare tåle" :rolleyes:
Legen min holder dessverre til langt unna meg så jeg kommer meg ikke dit Bor få minutt unna sykehuset, så dumt at de ikke kan ta meg inn på en sjekk når jeg med min historikk egentlig skal ha åpen retur.. I tlf sa hun veldig surt "ja men testene kan være positive i 6 uker de! Du har sikkert fått mensen! Og du kan ikke ringe uten å ha målt tempen!» til tross for at jeg sa at jeg ikke hadde temp måler tilgjengelig. Leste "heldigvis" at første mens kunne være ekstremt smertefull.
 
Det høres veldig rart ut at du ikke kan få en sjekk på gynekologisk avdeling. Hadde jeg fått det svaret hadde jeg kontaktet privat gynekolog tvert.
Jeg fikk mensen i går etter MA for 5 uker siden, og har ikke smerter utover normalen.
 
Det høres veldig rart ut at du ikke kan få en sjekk på gynekologisk avdeling. Hadde jeg fått det svaret hadde jeg kontaktet privat gynekolog tvert.
Jeg fikk mensen i går etter MA for 5 uker siden, og har ikke smerter utover normalen.
Et familiemedlem skal ringe opp og snakke til de.. Tok en ny graviditetstest nå som var sterkere enn for 3 dager siden, så det tyder jo egentlig litt på at det er utenfor livmoren igjen. Sist tok det også 3 uker før de fant det ut
 
Legen min holder dessverre til langt unna meg så jeg kommer meg ikke dit Bor få minutt unna sykehuset, så dumt at de ikke kan ta meg inn på en sjekk når jeg med min historikk egentlig skal ha åpen retur.. I tlf sa hun veldig surt "ja men testene kan være positive i 6 uker de! Du har sikkert fått mensen! Og du kan ikke ringe uten å ha målt tempen!» til tross for at jeg sa at jeg ikke hadde temp måler tilgjengelig. Leste "heldigvis" at første mens kunne være ekstremt smertefull.
Jeg fødte for 3,5 uker siden. Testen min er negativ etter fødsel. Greit at det KAN gå tregt, men med smerter...
Og exu trenger da vel ikke gi feber..
Ring igjen. Be om navnet på den du snakker med, og be dem stave det for deg om det trengs. Skriv det ned. For det navnet vil du ha med i klagen dersom det viser seg at du faktisk har ny EXU, og du ikke fikk helsehjelp i tide, tross for at du har kontaktet dem..

Jeg hadde blitt litt sur, rett og slett. Det er greit at det KAN være ditt og datt, men skal jo undersøkes.
 
Jeg fødte for 3,5 uker siden. Testen min er negativ etter fødsel. Greit at det KAN gå tregt, men med smerter...
Og exu trenger da vel ikke gi feber..
Ring igjen. Be om navnet på den du snakker med, og be dem stave det for deg om det trengs. Skriv det ned. For det navnet vil du ha med i klagen dersom det viser seg at du faktisk har ny EXU, og du ikke fikk helsehjelp i tide, tross for at du har kontaktet dem..

Jeg hadde blitt litt sur, rett og slett. Det er greit at det KAN være ditt og datt, men skal jo undersøkes.
Helt sant.. Jeg er super konfliktsky av meg så jeg venter på at et familiemedlem skal kontakte sykehuset for meg så fort hun er ferdig mef en avtale. Hun er flink til å prate for seg og få de til å ta meg på alvor. Med meg sier de jo bare at dette er mensen.
 
Hørtes ikke helt ut som bare mensen. Jeg testet positiv i ca 14 dager etter, men de ble svakere. De burde så absolutt ta og se på deg.
 
Helt sant.. Jeg er super konfliktsky av meg så jeg venter på at et familiemedlem skal kontakte sykehuset for meg så fort hun er ferdig mef en avtale. Hun er flink til å prate for seg og få de til å ta meg på alvor. Med meg sier de jo bare at dette er mensen.
Hvordan går det med deg?
 
Back
Topp