Spm om slimproppen

Anonym89

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Det første svangerskapet opplevde eg ikkje slimproppen. No lurer eg på om det var den som gjekk i dag. Er kun 36+3 og skal ha ks om 20 dager. Det er 2 timer med bil til sjukehuset, så er litt redd for at ting skal begynne å skje :-/

Har sidan fredag hatt mykje hyppige og sterkere kynnere. Var på siste kontrollen hos jm i går, og symfysemålet er stoppet opp litt. Fekk streng beskjed om å ringe så fort det var noko, måtte ikkje vente.

Men slimproppen ja.. Det kom ein del slim/gele, gulaktig på papiret i dag. Ingen blod i den. Trekte ikkje inn i papiret, og var ikkje slik som tykk utføod er..

Kan dette ha vert slimproppen evt deler av den? Burde eg ringe å høyre med jm, eller sjå det litt ann om det blir meir regelmessig kynnere ?

Orker ikkje opp til sjukehuset, for å så bli sendt heim att.. Er så sliten i ryggen ( pga ryggskaden) men vil heller ikkje vente forlenge i tilfelle fødselsmelding skal begynne :S

ImageUploadedByBV Forum1449667809.439502.jpg

Jeg ville ringt jordmor og forhørt meg. Jeg kan dessverre ikke gi noen andre svar enn det.. Skjønner at det er kjedelig å kjøre så lenge for en sjekk, men en telefon tar jo ikke lang tid :)

Jeg ville ringt jordmor og forhørt meg. Jeg kan dessverre ikke gi noen andre svar enn det.. Skjønner at det er kjedelig å kjøre så lenge for en sjekk, men en telefon tar jo ikke lang tid :)

Ja, får høyra med ho.. Har lest om slimproppen, men er så usikker på om det er den eller berre veldig rar utflod :p

Jeg ville tatt en telefon til jordmor:)
Håper hun har noen svar til deg :)

Kan høres ut som det er deler av slimproppen ja. Var hvertfall slik den var hos meg, gulaktig gelé som kom over flere dager helt til det kom masse kvelden før vannet gikk. Men husk at slimproppen kan gå opp til flere uker før fødsel:) men ville ringt og forhørt meg:)

Er det slik at slimproppen kan gå uten at man merker noe særlig til det å? Eller at fødselen kan starte uten at man har sett noe til slimproppen?
Er 39+2 og ikke sett noe til den berømte slimproppen. Vært bittelitt slim nå og da i det siste, men ikke mengder og ikke med noe farge...

Tusen takk for svar :-)

Skal ringe ho i måro når ho er på jobb, og berre høyre med ho :-)

Kan dei sjå om slimproppen evt er gått?

Og dette med åpning, så leste eg ein plass at andregangsfødende gjerne kan gå med åpnig i fleire veker før fødsel.. Men gjelder det også dei som hadde planlagt ks førstegang? :p og ikkje har vert i fødsel før?

Er det slik at slimproppen kan gå uten at man merker noe særlig til det å? Eller at fødselen kan starte uten at man har sett noe til slimproppen?
Er 39+2 og ikke sett noe til den berømte slimproppen. Vært bittelitt slim nå og da i det siste, men ikke mengder og ikke med noe farge...
Det er tredje svangerskapet mitt og kan ikke huske å ha sett noen slimpropp. :-P Men har hatt masse slimete utflod, noe som har stagnert de siste dagene, jm undersøkte meg i dag og siden mormunnen allerede var avflatet og jeg hadde 2cm åpning så må den jo ha gått tidligere, mulig bare som slim hos meg? Mulig ikke alle har like tydelig "propp"? :-P

For noen går ikke slimproppen før underveis i fødselen.

Slimproppen kan også gå flere uker før fødsel.

Back
Topp