Jeg vet om spesielt en her (jeg husker dessverre ikke navnet, og jeg tror hun er blitt gravid nå) som alltid har fått kun positive tester på sen ettermiddag (16-17), ikke formiddagen før 15. Mye mulig det har noe med urinkonsentrasjonen, men det vil jo ikke si at det er meningsløst av henne å teste flere ganger i løpet av en dag. Dersom hun hadde testet kun på formiddagen, hadde hun jo ikke fått positiv test.
Og jeg er litt uenig i at det går greit så lenge man ser at det har vært en topp, uten å få en skikkelig positiv test. Joda, når du er kjent med syklusen din (og kanskje i tillegg temper), kan du trygt vite at LH-toppen faktisk er nådd. Men jeg hadde jo feks en periode hvor jeg fikk en tilsynelatende merkbar topp uten å få helt positiv. Hadde jeg ikke testet flere ganger om dagen de dagene, hadde jeg aldri visst at LH faktisk aldri nådde sin topp (jeg hadde aldri EL den syklusen). Da ville jeg trodd at toppen sikkert hadde vært senere på dagen, og ville droppet og teste videre siden testene etterpå ble svake.
Prøver man seg heller frem i starten, så kan man se når det er best å teste. Jeg vet også om folk som ikke får positiv annet enn på morgenen. Så selv om teorien sier en ting, er det jo faktisk vist at det er annerledes i praksis hos andre. Hva det skyldes er jo i grunn likegyldig, for det viktigste er jo å finne når på dagen det passer en aller best.
Det er også en generell oppfatning at man stort sett alltid vil få falsk positiv på morgenen. Derfor testet jeg en stund kun på morgenen, for jeg tenkte at da ville jeg i alle fall ikke gå glipp av når den var positiv (og morgenen er enklest å teste egentlig for min del). Jeg fikk også beskjed om at det da ikke var vits i å teste senere på dagen, for morgentesten ville alltid være den sterkeste. Dette stemmer ikke for min del. Formiddagstesten min er alltid, uten unntak, sterkere enn morgentesten uansett hvor i syklusen jeg er. Jeg kan med andre ord få klart positiv på formiddagen, men negativ på morgenen. Så det er litt farlig å alltid henge seg opp i teorien hvis man faktisk ønsker å kartlegge når man får det beste testresultatet
Når det er sagt, er det beste for de fleste, å ta test fire timer etter man har stått opp (etter tissing og drikking), jeg er helt enig i det

Men ikke for alle. Bare det jeg vil frem til
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app