Januarbaby2017
Glad i forumet
Hvor lenge sover babyen om ganga og hvor ofte og evt hvor mye spiser babyen i løpet av en dag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det varierer veldig hvor lenge han sover, men mellom 1 og 3 timer på dagen og opptil 4 timer på natten. Han er nå snart en måned og blir mer og mer våken. Han har ofte 2 perioder om dagen hvor han er våken mellom måltidene, da er han våken 2-3 timer i strekk.
Han spiser ca. hver 2.-3. time på dagen og hver 2.-4. time om natten. an spiste noe oftere når jeg ammet. Han får morsmelk på flaske, spiser som oftest mellom 60 og 130 ml hver gang. H
Kan jeg spørre hvordan det går og gi morsmelk bare fra flaske? Og hvorfor du gjør det?Er det tungvint? Har slitt litt med amminga selv og har prøvd å pumpe litt innimellom for å få litt avlasting, da jeg har hatt alt fra ømme brystvorter til harde klumper i brystene. Hvordan gjør du det om natta? Pumper du før hvert måltid eller rekker du å lage et lager?
![]()
Han sover mesteparten av døgnet, og våkner stort sett hver 3.-4. time for mat (og må nesten alltid skifte bleie da også). Hender han er våken en halvtimes tid på dagtid etter mating. Verst er egentlig sent på kvelden når vi skal legge oss. Da bruker vi gjerne en god stund på å få han til å roe seg før han sovner. I går begynte vi kl 22:30, men han roet seg ikke før 00:30 - fullstendig krakilsk!
Samme her, tar så innmari lang tid å roe ned vesla her å. Føles som om hun stresser og får ikke ro i kroppen. Utrolig frustrerende![]()
Min var våken i 7 timer i går. Jeg trodde jeg sku gå på veggen..
Ja, var ikke snakk om å sove, tror han på et tidspunkt ble overtrøtt og ikke fekk sove.Oi det var veldig lenge
Min var våken i 7 timer i går. Jeg trodde jeg sku gå på veggen..
J, jeg forstår det ikke.
Er rart at de orker!
Synes det er en fin måte å gjøre det på når ammingen ikke fungerer helt, ammer noen ganger i døgnet før jeg gir flaske, men har så vondt at jeg ikke klarer å kun amme. Pumper og gir flaske til vi eventuelt finner ut hva problemet er![]()
Jeg synes ikke det er tungvint foreløpig, selv om det er mye som skal vaskes og kokes, har holdt på i 2 uker nå. Var verre å grue seg til hver amming. Ser absolutt fullpumping som et godt alternativ.
Jeg har veldig mye melk, så det jeg pumper i løpet av dagen er mer enn nok til natten + at jeg fryser ned en del. Pumper hver 2.-3. time på dagen, pleier ofte å treffe slik at jeg er ferdig å pumpe til han våkner og er sulten, hvis ikke varmer jeg melk til han![]()