"Spiser for 2" ?

-Mammatil3-

Elsker forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Gjør dere det??
Seriøst, jeg klarer ikke slutte å spise ved middagstider...
Jeg og vesla laget oss spagetti, kjøttdeig og pølser med saus til, har spist 3 porsjoner jeg!! Omg..

Spent på vekta hos jordmor den 28... :p

Jeg spiser akkurat som før jeg var gravid. Noen dager ei ekstra skive eller ekstra frukt, men ikke noe utover det. Stor forskjell fra da jeg gikk gravid forrige gang og spise to svære middagsporsjoner hver dag, sjokolade annenhver dag og generelt spise myyyye mer enn det jeg trengte :P skal sies at jeg gikk opp 11 kg da som jeg gikk ned kanskje 4 kg av etterpå haha. Så er veldig motivert for å ikke gå opp så mye denne gangen :P

Kan ikke si at jeg spiser for to nei. Prøver å spise som vanlig, men merker at jeg blir fortere sulten og har ofte behov for et mellommåltid samt gjerne en litt mer mettende lunch enn til vanlig.
Ingen utskeielser med godteri og junk denne gangen! I første svangerskap spiste jeg alt jeg hadde lyst på hele tiden...! :/

Spiser generelt lite snop og junk heldigvis :) går i myyye frukt, av og til må jeg bare pakke det bort! :p men er så godt :D

Jeg spiser som vanlig, men tar meg ei ekstra brødskive eller yoghurt i løpet av dagen :)

Spiser som vanlig, men kanskje litt oftere... Prøver i alle fall å ikke spise dobbelt så mye som vanlig:p

Hos meg er det faktisk blitt omvendt! Spiser mindre nå som jeg er gravid, men litt mer regelmessig enn før! Blir så fort mett nå... :S
Blir veldig fort mett jeg også, egentlig. Men samtidig så bare stapper jeg i meg mer, for det er så godt :p...
Skal sies at jeg trenger kiloene da :)

Gjør dere det??
Seriøst, jeg klarer ikke slutte å spise ved middagstider...
Jeg og vesla laget oss spagetti, kjøttdeig og pølser med saus til, har spist 3 porsjoner jeg!! Omg..

Spent på vekta hos jordmor den 28... :p
Ja jeg gjør det, spiser mye mer enn før..... Ikke rart jeg veier mer nå enn ved fødselen de 2 andre gangene.

Prøver å spise som før jeg ble gravid, men det blir nok noe hyppigere og så blir jeg fort mett. Ingen junk, lite godteri. Men legger på meg mye likevel, frustrerende! Men nå er aktivitetsnivået på vei opp, og det merker jeg allerede på at ryggplagene er blitt bedre! Håper det hjelper litt på vekta også:-)

Jeg spiser ca dette:
2-3 brødskiver til frokost
Frukt (eks en banan)
2-3 brødskiver til lunsj
(Frukt, eks druer)
Middag
Kanskje snacks og brus på kvelden...
Så egentlig ganske normalt.. Men vekta viser at pila går oppover :P har jo gått opp 10 kg :o uke 24+5

Jeg har gått opp ca 4 kg og er 20+3 nå. Jeg spiser ofte og lite, kanskje 1 brødskive til frokost sammen med et eple, og så en ny brødskive/yoghurt en times tid etterpå. Så til lunch, så blir det enten et par brødskiver eller kavring med melk, og så middag (da tar jeg halve porsjonen med grønnsaker sånn at jeg blir mett selv om det er lite kjøtt+ pasta/ris/potet :) en times tid etter middag så spiser jeg et eple eller annen frukt, og avslutter med 2 skiver til kvelds :) etter jeg begynte med denne rutinen så har magen samarbeidet betraktelig mye bedre og jeg føler meg mye mindre oppblåst :) også er jeg ikke noe kvalm lenger heller :D blir jo et par saftis innimellom da, har fått helt dilla på det, spes de med jordbærsmak, men det tar jeg igjen når jeg går tur med hunden :) får håpe vekta holder seg slik da, jeg er ikke overvektig fra før, og har heller ikke tenkt til å bli det.

Jeg har hatt veldig lite "symptomer" på at jeg er gravid hele veien bortsett fra at jeg spiser som en stor hest! Er snart 27 uker, og kun de siste par ukene at denne sulten har roa seg litt.. Heldigvis!

Back
Topp