Spiser dere sushi?

frøimagen91

Elsker forumet
Juligull2021
.. i graviditeten? Jeg elsker sushi og ble sjeleglad for at jeg kan spise det. Men jeg er også litt redd for at det skal skje noe med fosteret uansett, så holder meg til tempura og laks.

Kjøpte det i sta, og fant ut at de ga meg tunfisk istedenfor laks. Jeg ble så sint og gikk rett tilbake og fikk en ny porsjon :)

Man skal kunne spise sushi så lenge man holder seg unna den fisken som allerede ikke er annbefalt.
Tunfisk og kveite er noe av den fisken. Tunfisk kan man spise kun den hermitiserte mener jeg :). Mener også at ørret etter så å så mange kg + Gjedde og en annen fisk som er mye i sverige er nei nei ;) men ikke typisk sushi :p.
Har såå lyst på men tørr ikke spise d:(. Irriterer meg.

Jeg liker ikke sushi.. Eller jeg liker de med laks. De andre spiser jeg ikke
Har en sambo som er over gjennomsnittet glad i sushi. Så må jo holde han med selskap når han blir sugen.

Det er godkjent å spise sushi, men da helst laks vel?! jeg har ikke spist det enda, men begynner å bli desperat etter det... Må ha det snart!! :)

Forrige svangerskap mistet jeg all lyst på sushi, og det har egentlig vart siden... Har ikke smakt meg noe særlig de siste to årene!!

Men er ikke redd for å spise det, hadde bare holdt meg unna fisken som ikke er anbefalt, og gått på steder jeg visste jeg kunne stole på:-)

Jeg spiser sushi fra resturanter og den jeg lager selv, men holder meg unna tunfisken. Elsker sushi! :) Dessverre ingen restaurant her jeg bor, men bare ei drøy uke til jeg skal ha ei byuke nå :)

Jeg spiser sushi fra resturanter og den jeg lager selv, men holder meg unna tunfisken. Elsker sushi! :) Dessverre ingen restaurant her jeg bor, men bare ei drøy uke til jeg skal ha ei byuke nå :)

Så smart! Da er man jo litt tryggere når man tilbereder selv :)

Sushi er godt altså
Men jeg har aldri likt tunfisken anyway så det er ikke ett problem for meg ;-)

Åh, etter at jeg leste denne tråden har jeg så vanvittig lyst på sushi! Hele tiden!! Og nærmeste sushirestaurant er laaaangt unna. Må vente ei hel uke til før jeg får sushi! Ikke lyst på noenting annet - bare sushi! Så takk for den ;)

Åh, etter at jeg leste denne tråden har jeg så vanvittig lyst på sushi! Hele tiden!! Og nærmeste sushirestaurant er laaaangt unna. Må vente ei hel uke til før jeg får sushi! Ikke lyst på noenting annet - bare sushi! Så takk for den ;)

Prøv salmalaks som du kjøper selv! Med lang holdbarhet! Så kan du koke sushiris ved siden av! Bare legg fisken i fryseren en liten halvtime før du skal spise, for å være sikker! ;) Kjempegodt det også! :)

Prøv salmalaks som du kjøper selv! Med lang holdbarhet! Så kan du koke sushiris ved siden av! Bare legg fisken i fryseren en liten halvtime før du skal spise, for å være sikker! ;) Kjempegodt det også! :)
Jeg pleier å lage selv med salmalaks, men det blir allikevel ikke helt samme variasjonen som restaurantsushi :) Også har jeg sjelden tid til å lage selv på hverdager.

Back
Topp