Spiser dere margarin?

Bruker smør som bare det jeg. Klarer ikke å ete ei tørr skive, må ha Brelett det er god smak i det :)

Bruker melange til steking eventuelt olje.

*Prinsessa skrev:
Bruker smør som bare det jeg. Klarer ikke å ete ei tørr skive, må ha Brelett det er god smak i det :)

Bruker melange til steking eventuelt olje.

Da bruker du margarin både på skriva og i panna. 

bruker av og til smør på skiva, men det sammen med ost eller andre "tørre" pålegg.

Spiser nesten aldri smør, bare på varme rundstykker osv. Bruker ekte smør når jeg steker/baker. Når jeg var liten så spiste vi alltid soft flora, sånn med blomster på pakken :P Er denne også fyfy?

*Frk.Rødhette* skrev:
Spiser nesten aldri smør, bare på varme rundstykker osv. Bruker ekte smør når jeg steker/baker. Når jeg var liten så spiste vi alltid soft flora, sånn med blomster på pakken :P Er denne også fyfy?

Soft Flora er margarin ja.

Spiser margarin på skive og til kokt egg, men mest fordi det er mykere enn smør.

Visste ikke at det var så nei-nei jeg. Bruker Brelett på skivene og Melange til baking/steking. Har liksom bare sjekket at det ikke er palmeolje i..

Fint du gjør oss oppmerksom på sånt, jeg skal definitiv ta en vurdering :)

Hadde smør vært i mykere form,så hadde jeg nok heller hatt det på skiva.
Men nå bruker jeg vita hjertego'.
Og melange til baking (hvis jeg husker å kjøpe smør før jeg skal bake,så bruker jeg det)

Smør er jo det aller beste....nam nam. (men det er ikke bra for kolesterolet mitt.

Ylva82 skrev:
Bruker kun margarin til alt. I mitt hode er smør like gammeldags som å drikke helmelk.

Sign

Nei, helst ikke, er ikke noe særlig glad i smaken. Det blir bare de gangene min kjære har handlet margarin istedenfor smør, han smaker nemlig ikke forskjellen 

KOm til å tenke på at da jeg var liten spiste jeg smør/margarin rett fra boksen... mmmmm 
Jeg syntes tydeligvis det var dritgodt! Jeg var sinnsykt kresen i matveien og, så det var jo bra jeg fikk i meg NOE 

Vi prøvde å legge om, men jævla hardt smør ødela jo frokosten helt...

Men får vel kanskje bytte om fra Soft til Bremykt i det minste. Liker smør... Mmmmm smør emoticon

plantemargarin på brødskiva! (uten palmeolje såklart) eller smør. varierer litt! men bruker aldri margarin ellers! smaker shit og er ikke bra for kroppen.

ungen har altis smør på skiva da! han spiser aldri margarin. hjemme hvertfall. hva de har i bhg vet jeg faktisk ikke :S

Løsa skrev:
Jeg må si jeg automatisk tenkte på hard margarin, som melange da jeg leste tråden.
Det er jo myk margarin som anbefales, og ikke smør/hard margarin.

I hvertfall ifølge helsedirektoratet.

http://helsedirektoratet.no/folkehelse/ernering/kostholdsrad/Sider/default.aspx
http://helsenorge.no/Helseogsunnhet/Sider/Kostraadene/Matolje-og-margarin.aspx

Her spiser vi Vita Hjertego'

Hvis man tar en kjapp liten googling på margarin så virker det alt annet enn bra. Alt fra prosessen til smaken. Jeg leste at som regel vil ikke en gang griser spise margarin. Ingen vet nøyaktig hva som er i fettproduktet. 
Jeg spiser ikke margarin overhodet lenger. Bremykt på skiva, steker i ikkeno' og baker med meierismør. 

Nei. Meierismør til baking, sjelden jeg trenger noe i stekepanna, synes det kommer nok fett fra kjøttet. Har aldri brukt noe på brødskiva, men mannen min bruker Brelett.

Jeg spiser smør på skiven og jeg bruker det i steikepannen. Har aldri hatt noe dårlig samvittighet for det!

når vi forresten er inne på det!  jeg har irritert meg grønn på alle som sier det aldri var noe smørkrise! det var jo fullt av smør i butikken dems! de fikk jo tilogmed inn ekstra smør!!!!
når du da spør dem hvilket merke dette var, svarer de... melange!!! dumme huer

Back
Topp